Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Scherm model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gezocht maar niet gevonden. Ik heb een soort luchtbel bovenin mijn touchscreen zitten van een halve cm hoog en 15 cm breed. Het heeft geen effect op de werking maar toch zou ik het willen laten repareren. Heeft iemand daar ervaring mee of een adres waar ik dat kan laten doen?
 
737B6996-A340-4AE5-BC82-ED5B64A6D539.jpeg
 
Sommige SeC's willen ook nog wel eens enkel het scherm vervangen (dus niet de complete MCU)

Let wel op, als er luchtbellen inzitten is er van dat snot uitgelopen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat kwaad kan voor je electronica.

Ik heb dezelfde issue in mijn instrument cluster..

20200408_124155.jpg


Het is volgens mij kiezen tussen een gele rand of luchtbellen...
 
Het is misschien ook een idee om eventueel te wachten op de MCU2 upgrade (ik zie zo snel niet wat het bouwjaar is van jouw Model S, aannemende dat je een MCU1 hebt).

AFAIK wordt bij de MCU2 retrofit de gehele unit inclusief scherm vervangen – het schijnt zelfs dat het kleinere scherm met snelheidsweergave ook vervangen wordt. Geschatte kosten voor deze upgrade zullen circa 2500 - 2800 EUR bedragen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Model S uit 2014 zonder autopilot dus MCU2 is niet nodig.

Ik begrijp de link tussen autopilot en MCU niet helemaal, mogelijk verwar je het met de HW3.0 upgrade?

MCU is de infotainment computer, dus datgene wat de maps, muziek en alles wat je via je scherm bedient regelt, dit kan met MCU1 traag en "laggy" aanvoelen, de MCU2 is wat dat betreft een zeer zeker een verbetering, veel sterkere hardware waardoor alles smoother aanvoelt. Zie voor meer informatie: Infotainment Upgrade
 
Ik begrijp de link tussen autopilot en MCU niet helemaal, mogelijk verwar je het met de HW3.0 upgrade?

MCU is de infotainment computer, dus datgene wat de maps, muziek en alles wat je via je scherm bedient regelt, dit kan met MCU1 traag en "laggy" aanvoelen, de MCU2 is wat dat betreft een zeer zeker een verbetering, veel sterkere hardware waardoor alles smoother aanvoelt. Zie voor meer informatie: Infotainment Upgrade

Ik merk na de update naar 4G helemaal niet meer dat het laggy is. En in die MCU2 zit ook weer een EMMC van de slechte soort?
 
Zo'n scherm kost €495,87 ex btw en is direct bij elk Tesla Service center te bestellen onder vermelding van onderstaande nummer (is normaliter in voorraad):
SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY(1084333-00-C)
Gebruikt zijn ze ook wel te vinden maar dan heb je meer kans op sneller terugkomende bubbles of gele randen.
En dan nog iemand vinden die zo’n scherm kan inbouwen ;)