Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry camera's - hardware of software

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,316
2,379
Naarden, NL
Ik probeerde vandaag eens wat beelden terug te kijken. Vervelende is dat vaak zo rond de derde minuut mijn rechter repeater half tot niets opneemt. Volgende keer gaat het daarna weer goed. Helaas geen constante fout: soms gaat het helemaal goed.

Daarom mijn vraag: herkent iemand dit? Ik wil nl graag weten of dit software is of dat mijn rechter repeater een hardware probleem heeft.

Om terug te kijken raad ik: TeslaCam Video Player aan.
 
Dank! Vermoed dat het dus inderdaad software is. Ik heb een USB C male naar USB 2 female adapter gekocht en kan zo binnenkort met mijn telefoon even kijken wat er gebeurt is bij meldingen... Wellicht een tip.
 
Ik moet sinds update 2019.16.2 de stick in de hub ernaast plaatsen. In de eerste neemt sentry wel op, maar de beelden worden niet goed opgeslagen en zijn onbruikbaar. In de tweede hub werkt het wel zoals het hoort en kan ik alles terugkijken. Erg vreemd, heb dit ook niet van andere gebruikers vernomen tot nu toe.
 
Ik moet sinds update 2019.16.2 de stick in de hub ernaast plaatsen. In de eerste neemt sentry wel op, maar de beelden worden niet goed opgeslagen en zijn onbruikbaar. In de tweede hub werkt het wel zoals het hoort en kan ik alles terugkijken. Erg vreemd, heb dit ook niet van andere gebruikers vernomen tot nu toe.

hhhmmm eens testen van de week, zou best kunnen.

Verder moet Sentry nog wel paar dingen oplossen:
- recycle video.... je wilt altijd opnames hebben, dus stoppen zodra die vol is is "not done", te weinig: koop grotere stick.
Mensen kijken er niet naar en denken hij neemt op, werkt niet zo (heb het nog niet gecontroleerd op 2019.16, wellicht al opgelost)
- Usb eruit: files corrupt (kan schijnbaar)...... men is gewend USB's eruit te trekken dus doen ze dat.

Zit in de CCTV en daar geldt een belangrijke regel: je wilt altijd opnames hebben en liever meer dan te weinig.

Dan de motion detection, die kan uiteraard veel beter.

Maar dat komt denk ik allemaal wel, is net uit en nieuw voor ze...... welke auto heeft nu een eigen cctv systeem !?
 
hhhmmm eens testen van de week, zou best kunnen.

Verder moet Sentry nog wel paar dingen oplossen:
- recycle video.... je wilt altijd opnames hebben, dus stoppen zodra die vol is is "not done", te weinig: koop grotere stick.
Mensen kijken er niet naar en denken hij neemt op, werkt niet zo (heb het nog niet gecontroleerd op 2019.16, wellicht al opgelost)
- Usb eruit: files corrupt (kan schijnbaar)...... men is gewend USB's eruit te trekken dus doen ze dat.

Zit in de CCTV en daar geldt een belangrijke regel: je wilt altijd opnames hebben en liever meer dan te weinig.

Dan de motion detection, die kan uiteraard veel beter.

Maar dat komt denk ik allemaal wel, is net uit en nieuw voor ze...... welke auto heeft nu een eigen cctv systeem !?

Aangezien er al aangekondigd is dat de auto’s bij suc’s straks WiFi kunnen gebruiken en ook filmpjes kunnen afspelen maak ik een wilde gok door te denken dat je sentry beelden dan ook in de auto hopelijk kunt afspelen.
 
Ik kijk ernaar vanuit CCTV oogpunt en ja dan mis je nog een berg..... maar beelden terugkijken in de auto, zit ik niet op te wachten.

Wil met mijn app (client/software) in kunnen loggen op de auto en dan de beelden bekijken vanaf de plek die ik kies (de manier waarop een goed cctv systeem werkt) en bv. ook op de telefoon of pad.

En dan nog: beelden terug kijken...... geen zin om uren door de beelden heen te "fietsen" (dat is old-school).
10 uur video is 10 uur kijken per camera, zelfs 2x zo snel afspelen is nog 5 uur. Heel weekend of na week parkeren op schiphol....

Nee, ik wil gewoon objecten zien:
- dus bv. personen als plaatjes en op plaatje klikken voor de video bij die persoon
- of gebied aan kunnen geven en dat die me dan alle "objecten" in dat gebied laat zien in die 10 uur
- dan heb je in een paar minuten gezien hoe die kras erop is gekomen

Als ik nu wil weten weten wie het afgelopen weekend rond het pand op de zaak is geweest kost me dat een paar minuten en kan ik vanaf de bank doen met kopje koffie.

Dat wil ik graag hebben (mbt beelden terugkijken), dan kan ik er wat mee.
 
  • Like
Reactions: Eriksc
Vandaag weer een leuke melding <not>

Voordat ik deze bij Tesla meld, herkent iemand deze? NB in de auto géén melding...

Sentry.jpg
 
Vandaag weer een leuke melding <not>

Voordat ik deze bij Tesla meld, herkent iemand deze? NB in de auto géén melding...

View attachment 444302

Sentry toevallig langer dan 24 uur aan 1 stuk aanstaan?
Hoewel al een paar releases geleden aangekondigd zou die bug opgelost worden, maar tot nu toe nog niet.(op 2019.28.3 nog steeds)
Je krijgt na 24 uur ook allemaal files van 595 bytes op je usbstick.
Als de auto even de kans krijgt om te gaan slapen, is het daarna weer opgelost. Gek genoeg werkt een reset niet (2 knoppen-stuur+rempedaal+poweroff ook niet). Auto moet echt even slapen om het te fixen.
Kan ook rare issues geven met camera-gerelateerde dingen, zoals autopilot/lijnen zien/de bewegende autootjes op scherm etc.
 
Wellicht ter overvloede;
Let er wel op dat je de TeslaCam afsluit VOORDAT je de USB er uit trekt. Doe je dat niet dan raakt de USB disk corrupted.
Dat doe je door Het camerasymbooltje vast te houden tot het rode puntje grijs wordt.
Pas daarna de USB er uit halen.