Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service bij kapotte mobile charger

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week ging mijn mobile charger kapot, deze had ik in september 2022 aangeschaft nadat mijn vorige lader na 4 jaar er mee ophield. Ik ben vervolgens langs een Tesla servicecenter gereden met de hoop daar een vervangende lader te kunnen halen.
Echter bij de balie werd ik uiterst onvriendelijk benaderd door een medewerkster die mij verweet dat ik überhaupt die lader gebruik. In haar eigen woorden:
- "Die mag je alleen in noodgevallen gebruiken"
- "Je hebt hem zeker in de regen gebruikt?"
- "Als je hem zo vaak gebruikt dan is het nogal logisch dat ie kapot gaat"
- "Waarom ga je niet naar een publieke laadpaal?"

Ik gebruik de lader ongeveer 1 à 2 keer per week. Het fijne aan de Tesla is juist dat je hem thuis op je oprit kunt opladen en niemand heeft mij ooit gezegd wat deze mevrouw beweert. Vervolgens wilde ze mijn gegevens even hebben om me daarna doodleuk door te verwijzen naar de webshop. Wij kunnen je niet helpen, daarvoor moet je de (Tesla) webshop mailen.

Normaal gesproken heb ik geen problemen met de Tesla customer service maar deze ervaring is toch op zijn minst merkwaardig.
 
Afgelopen week ging mijn mobile charger kapot, deze had ik in september 2022 aangeschaft nadat mijn vorige lader na 4 jaar er mee ophield. Ik ben vervolgens langs een Tesla servicecenter gereden met de hoop daar een vervangende lader te kunnen halen.
Echter bij de balie werd ik uiterst onvriendelijk benaderd door een medewerkster die mij verweet dat ik überhaupt die lader gebruik. In haar eigen woorden:
- "Die mag je alleen in noodgevallen gebruiken"
- "Je hebt hem zeker in de regen gebruikt?"
- "Als je hem zo vaak gebruikt dan is het nogal logisch dat ie kapot gaat"
- "Waarom ga je niet naar een publieke laadpaal?"

Ik gebruik de lader ongeveer 1 à 2 keer per week. Het fijne aan de Tesla is juist dat je hem thuis op je oprit kunt opladen en niemand heeft mij ooit gezegd wat deze mevrouw beweert. Vervolgens wilde ze mijn gegevens even hebben om me daarna doodleuk door te verwijzen naar de webshop. Wij kunnen je niet helpen, daarvoor moet je de (Tesla) webshop mailen.

Normaal gesproken heb ik geen problemen met de Tesla customer service maar deze ervaring is toch op zijn minst merkwaardig.
Welke service center was je?
 
Servicecenter Duiven is inderdaad prima maar als je daar binnenkomt, voelt vaak erg ongemakkelijk. Je komt binnen, stille ruimte met 3 mensen die niet even 'welkom' zeggen. En dan sta je te wachten tot je ze mag aanspreken.

Moet wel zeggen dat mijn collega zeer slechte ervaring heeft met de fatsoensnormen van service Duiven.

Zelf vind ik Duiven, en de service van Tesla over het algemeen, erg goed. Snel, oplossing gericht en meedenkend. Maar hoewel ik in Apeldoorn woon, ga ik soms ook naar Tesla Zwolle.
 
Ja, gekke reactie van SeC Duiven.

Wij hebben 2x defecte mobile charger met de 3 gehad, en telkens door SeC Hasselt onder garantie vervangen. Enige wat we hoorden qua opmerking was dat die dingen inderdaad niet super doen bij langdurig gebruik in openlucht, en na 2e wissel heb ik werk gemaakt van een TWC te monteren op de oprit.
 
Hopelijk spreek je die dame nooit meer. Klinkt echt als onzin, het ding is er om te gebruiken. De eerste drie maanden dat ik de auto had gebruikte ik hem dagelijks omdat de wallcharger nog geïnstalleerd moest worden. Ook op vakantie regelmatig gebruikt. In theorie zou die nu dus al stuk moeten zijn 😉
 
Tesla moet gaan snappen dat het balie personeel heel belangrijk is. Daar wordt niet echt op geselecteerd lijkt het. Mijn eerste contact in Eindhoven was perfect. Ik heb hem daarna jammer genoeg niet meer gezien, de opvolgers waren zeker niet beter.
 
Tesla moet gaan snappen dat het balie personeel heel belangrijk is. Daar wordt niet echt op geselecteerd lijkt het. Mijn eerste contact in Eindhoven was perfect. Ik heb hem daarna jammer genoeg niet meer gezien, de opvolgers waren zeker niet beter.
Tesla mindset:
Balie personeel is old school auto. Van de service requests kunnen we 30% remote oplossen, voor nog eens 30% sturen we een ranger, 30% komt contactloos naar het SeC en van die 10% die de balie nodig heeft doet het omwille van het placebo-masseer-medeleven-effect en daar moeten we van af.
(Cijfers zijn fictief ter illustratie).
 
Vroeger had je van die Mistry schoppers, die dan even langs kwamen in je winkeltje....
Daarna kwam het verlossende rapportje naar de regio en filiaal manager.
Kost allemaal geld en vinden ze vermoedelijk niet belangrijk, met deze gevolgen van dien
 
Beetje training doet wonderen. Elon moet maar eens langs een Mac in de USA daar doen ze net of ze leuk vinden dat je langs komt en die krijgen zeker minder betaald.
Dat gevoel heb ik nog steeds bij Tesla. wellicht wat minder uitgesproken, maar authentiek.

Ik haat immers dat typisch Amerikaanse fake ‘leuk vinden’ bij Apple.
“Hello sir, glad to see you”
Zal wel, niet zozeer om mij te zien, maar vooral blij om wat omzet te kunnen genereren zodat je maandtarget weer wat dichterbij komt en de bijhorende bonus.
“How are you doing today?”
Gaat je geen bal aan en eigenlijk interesseert het jou niet ook, reken gewoon dat toestel af waarvan ik reeds na mijn internet research beslist heb dat ik het ga kopen.
Je zegt dit omdat je het zo geleerd hebt en anders bij een mistery shopper een slechte beurt zou maken, mocht je het niet doen. Of misschien geef ik anders wel een slechte review als ik na 10 aanmaningen om een review te schrijven toch bezwijk in mijn overtuiging om nooit nog reviews te schrijven. Ze dienen enkel om de klant een nepgevoel van inspraak te geven en het personeel nog meer onder druk te zetten. En als excuus waar een leidinggevende zich achter kan verstoppen om te laten uitschijnen dat hij geen andere keuze had dan tot ontslag over te gaan en zo meteen ook zijn geweten gesust te houden.

Zo, dat moest er even uit
 
Dat gevoel heb ik nog steeds bij Tesla. wellicht wat minder uitgesproken, maar authentiek.

Ik haat immers dat typisch Amerikaanse fake ‘leuk vinden’ bij Apple.
“Hello sir, glad to see you”
Zal wel, niet zozeer om mij te zien, maar vooral blij om wat omzet te kunnen genereren zodat je maandtarget weer wat dichterbij komt en de bijhorende bonus.
“How are you doing today?”
Gaat je geen bal aan en eigenlijk interesseert het jou niet ook, reken gewoon dat toestel af waarvan ik reeds na mijn internet research beslist heb dat ik het ga kopen.
Je zegt dit omdat je het zo geleerd hebt en anders bij een mistery shopper een slechte beurt zou maken, mocht je het niet doen. Of misschien geef ik anders wel een slechte review als ik na 10 aanmaningen om een review te schrijven toch bezwijk in mijn overtuiging om nooit nog reviews te schrijven. Ze dienen enkel om de klant een nepgevoel van inspraak te geven en het personeel nog meer onder druk te zetten. En als excuus waar een leidinggevende zich achter kan verstoppen om te laten uitschijnen dat hij geen andere keuze had dan tot ontslag over te gaan en zo meteen ook zijn geweten gesust te houden.

Zo, dat moest er even uit
😂 het is gewoon een andere cultuur. Net zoals wij goedemorgen zeggen, zeggen zij how are you. Ze verwachten ook geen antwoord. Kwestie van; good thank you en door met je vraag. Verder vind je het als winkelier uiteraard leuk dat er een klant binnen komt, daar heb je immers de winkel voor geopend.