Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn vraag, is het nu slimmer om de punten één voor één op te laten lossen of ze alle drie tegelijk te melden. Woon in Amsterdam Noord dus zal wel bij Tesla Amsterdam of Purmerend terechtkomen.

Gewoon één ticket aanmaken voor alle issues, liefst documenteren met foto’s/geluidsopnamen.

SeC kan je kiezen, Purmerend staat goed bekend, Amsterdam niet.
 
  • Informative
Reactions: Stan T.
Alle drie tegelijk, maar ik vrees dat je vel eens bot zou kunnen vangen
Punt 1: raam gesloten houden
Punt 2: within specs
Punt 3: hier maak je misschien nog meest kans.
Punt 1 zou ik wel raar vinden. Ik heb het idee dat het een ophangingsprobleem is die vaker schijnt voor te komen. Ik meen me ook een Youtube filmpje te herinneren van een specialist die ook liet zien waar het probleem lag. Is wel interessant, zal eens kijken of ik die nog op kan snorren.

Punt 2 houdt ik wel rekening mee ja. Vindt het ook geen mega probleem.

Punt 3, check 👍🏼
 
Vorige week vrijdag was ik bij Service Center in Zwolle. Was daar al een tijdje niet geweest. Eerder hadden ze hier een balie en kon je een medewerker spreken. Nu is er op de plek van de balie een muur gemaakt met een spiegel waardoor de klant niet naar binnen kan kijken maar de medewerkers wel naar de klant.

Voelt een beetje zoals bij de kassa’s van de ALDI. Zo’n enorme spiegelruit om ‘stiekem’ de klanten in de gaten te houden. Ben ik de enige die dit klantontvriendelijk vind overkomen? :oops::oops::oops:

Zeker als je dan staat te wachten tot er iemand komt, voel je je enorm bekeken. (Ik had eerst al via de iPad een verzoek ingediend om iemand te spreken maar na 15 minuten wachten was ik er wel klaar mee)
 
Afgelopen maandag een trekhaak laten monteren bij de Service Center in Hengelo.
Grote Service Center. De showroom, garage en wachtruimte waren allemaal erg ruim opgezet.
Verder prima geholpen.
Ik moest er 2 uurtjes op wachten en er prima kunnen werken en koffie gedronken.
Aanrader voor degenen in het oosten van het land.
Staat bij mij op 1.
Daarna Duiven en als laatste Zwolle. Deze is in verhouding erg klein, donker en wat onvriendelijk ogen.
 
Nee ik vind al die pogingen om menselijk contact te voorkomen ook onwenselijk.
Klopt, maar de filosofie van Tesla is om zo goedkoop mogelijk te werken.
En dat kan ik ook wel smaken.
Als je ziet hoeveel energie er elders gestoken wordt in gepalaver.

Bij Mercedes ergerde ik mij vooral aan de wachttijden aan de receptie. Die heb je dan bij Tesla weer niet.
 
Klopt, maar de filosofie van Tesla is om zo goedkoop mogelijk te werken.
En dat kan ik ook wel smaken.
Als je ziet hoeveel energie er elders gestoken wordt in gepalaver.

Bij Mercedes ergerde ik mij vooral aan de wachttijden aan de receptie. Die heb je dan bij Tesla weer niet.
De filosofie volg ik, de uitvoering niet. Fijn dat het contactloos kan maar ik wil wel met iemand kunnen spreken als ik me ergens zorgen over maak of vragen heb. Een iPad versta ik daar niet onder. In Eindhoven zat er laatst weer iemand achter de balie, dat vond ik een verbetering
 
  • Like
Reactions: FAarts and Krisja
De filosofie volg ik, de uitvoering niet. Fijn dat het contactloos kan maar ik wil wel met iemand kunnen spreken als ik me ergens zorgen over maak of vragen heb.
Mijn ervaring is dat dit nog altijd kan, maar die dateert alweer van 1,5 jaar geleden. Kan veranderd zijn.
Er zijn ook veel voorbeelden te vinden waar receptiepersoneel het probleem niet beschrijft of negeert.
Het is hard en ik schrijf het niet graag, maar een bedrijf kan zich niet meer veroorloven om iedereen 100% goed te dienen. Als ze geld kunnen besparen en 99% tevreden stellen (in de feiten, perceptie zal minder zijn), dan moeten ze dat van de aandeelhouders doen.
Die ene procent kost handenvol geld en een deel daarvan ga je dan nog niet oplossen.
 
Mijn ervaring is dat dit nog altijd kan, maar die dateert alweer van 1,5 jaar geleden. Kan veranderd zijn.
Er zijn ook veel voorbeelden te vinden waar receptiepersoneel het probleem niet beschrijft of negeert.
Het is hard en ik schrijf het niet graag, maar een bedrijf kan zich niet meer veroorloven om iedereen 100% goed te dienen. Als ze geld kunnen besparen en 99% tevreden stellen (in de feiten, perceptie zal minder zijn), dan moeten ze dat van de aandeelhouders doen.
Die ene procent kost handenvol geld en een deel daarvan ga je dan nog niet oplossen.
Je kunt inderdaad niet iedereen tevreden houden en ik ben benieuwd hoe groen het gras bij andere garages/dealers momenteel is. Het feit dat je nergens anders terechtkunt ervaar ik bij gebrekkige service als een beperking en voor mij is de aanschaf van een nieuwe Tesla daarom geen vanzelfsprekendheid meer (maar nu ook nog niet aan de orde). Kies met je portemonnee, hier klagen en toch kopen heeft nou eenmaal weinig zin :)
 
Je kunt inderdaad niet iedereen tevreden houden en ik ben benieuwd hoe groen het gras bij andere garages/dealers momenteel is. Het feit dat je nergens anders terechtkunt ervaar ik bij gebrekkige service als een beperking en voor mij is de aanschaf van een nieuwe Tesla daarom geen vanzelfsprekendheid meer (maar nu ook nog niet aan de orde). Kies met je portemonnee, hier klagen en toch kopen heeft nou eenmaal weinig zin :)
Voor garantiezaken en zeer specialistische (en vaak ook zeldzame) zaken heb je gelijk. Maar voor standaard zaken (standaard beurt, APK ed) zijn er genoeg alternatieven...
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Voor garantiezaken en zeer specialistische (en vaak ook zeldzame) zaken heb je gelijk. Maar voor standaard zaken (standaard beurt, APK ed) zijn er genoeg alternatieven...
Daarbij komt dat je voor die zeldzame zaken niet elders terecht kunt omdat ze daar gewoon incompetent zijn.
Dat ze elders incompetent zijn is niet de schuld van Tesla...

Overigens zie je wel steeds meer EV-specialisten opstaan en prima werk leveren. Helaas zijn die dan ook gelijk minstens zo duur als Tesla zelfs en dus breng ik de auto dan maar gelijk bij Tesla. I.i.g was de reparatie van mijn kapotte PTC bij Tesla zelfs iets goedkoper...
 
Ben nog maar een paar maanden bij Tesla en nog maar een keer naar een service center geweest. Ik zal de garage/dealer bezoekjes bij een aantal Duitse "A-merken" missen als kiespijn.
Ik word al blij als ik zie dat er 1 of 2 receptionisten zitten die je met kennis van zaken te woord staan ipv van een veelfout aan personeel dat de helft van de tijd van toeten of blazen weet.
 
Wellicht een ‘beginnersvraag’ maar aangezien het Tesla service betreft stel ik hem toch even hier.

Heb sinds januari een nieuwe MYP uit voorraad. Over het algemeen heel tevreden over maar waar ik een beetje bang voor was (langs Tesla service moeten om wat problemen op te laten lossen, wellicht nadelig beïnvloed door wat horrorverhalen) moet nu toch gebeuren.

De MYP heeft last van een piepend onderstel/dempers wat ik hoor met het raam open over drempels of oneffenheden zoals putdeksels, een rechterachterdeur die niet helemaal goed is opgelijnd (steekt uit tov links) en irritant geratel in de achterklep wat ik niet opgelost krijg met het verstellen van die rubberen pootjes.

Mijn vraag, is het nu slimmer om de punten één voor één op te laten lossen of ze alle drie tegelijk te melden. Woon in Amsterdam Noord dus zal wel bij Tesla Amsterdam of Purmerend terechtkomen.

Dank alvast.

Mijn eerste service ervaring nadat ik nu bijna 3 maanden de MYP in bezit heb. Ik was er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor door sommige horrorverhalen en inconsistente ervaringen die ik online had gelezen. Om die reden heb ik, ondanks advies van sommigen van jullie, niet alle drie punten gelijktijdig via de app aangekaart maar de focus op het piepende/ knarsende onderstel gehouden.

De ervaring:
Na het aanmaken van de service melding plus video’s kreeg ik al vlot de mogelijkheid om de kostenraming te controleren (€0,-) en een afspraak te plannen. Genoeg opties in de agenda bij zowel Purmerend, Amsterdam en Utrecht. Gekozen voor Purmerend (op advies van een forumlid) en vanwege de verwachting dat hij wellicht langer dan een dag zou moeten staan twee weken vooruit gepland omdat ik daarvoor de auto nodig had.

Via bericht de vraag gesteld of er eventueel een leenauto beschikbaar was. Vlot een bevestigend antwoord terug dat dat kon mits de auto langer zou moeten blijven staan.

Diezelfde middag werd ik teruggebeld met de melding dat ik op de reparatie kon wachten (want bekend probleem waar ze een oplossing klaar voor hadden staan) en of ik de afspraak niet eerder in de tijd wilde zetten aangezien ze plek hadden. Dat wilde ik in dat geval zeker wel! Afspraak gemaakt voor gelijk de dag erop.

Bij aankomst om 13:00 een bericht via de app om de auto online in te leveren en vervolgens naar binnen gelopen. Gezien de positieve ervaring tot dat moment besloten om ook de overige twee punten aan te kaarten. De medewerker aan de balie was vriendelijk en behulpzaam. Als er tijd was zouden ze ernaar kijken en anders zou er een nieuwe afspraak worden gemaakt.

Via de app zag ik dat de verwachte eindtijd 14:45 was. In de tussentijd boven in de ‘lounge’ kunnen werken. Stelt niet veel voor maar kon er prima zitten en er waren ook bureaus om te werken.

Om 14:43 kreeg ik een melding in de app dat de auto gereed was en weer buiten stond. Even naar de baliemedewerker gelopen en gevraagd of ze alles hebben kunnen doen en hoe ze het hadden opgelost. Hij nam mij geduldig mee door de verrichte werkzaamheden en alle punten hadden ze inderdaad opgelost!

Conclusie, ik ben aangenaam verrast en heb op verschillende fronten een erg goede service ervaring gehad! Dit is wat je wilt! Mocht ik nog eens terug moeten dan hoop ik natuurlijk weer op een soortgelijke ervaring.

Zie screenshot voor de werkzaamheden. Kosten €0,-.
 

Attachments

  • IMG_4318.png
    IMG_4318.png
    307.4 KB · Views: 15
Voor garantiezaken en zeer specialistische (en vaak ook zeldzame) zaken heb je gelijk. Maar voor standaard zaken (standaard beurt, APK ed) zijn er genoeg alternatieven...
In de praktijk betekent dat alles waarbij de Tesla Service Toolbox moet worden gebruikt. Zekering vervangen en laadpoort vervangen vallen daarbij helaas allebei onder. Voor APK e.d. zie je mij er ook nooit.