Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het systeem van service plannen via de app makkelijk en fijn maar als je dan aankomt op je service afspraak en je wil even snel iets toelichten of vragen, dan moet dat kunnen. En niet via een iPad ter plaatse verzoek indienen voor een contact met medewerker en dat duurt dan te lang en de service is al begonnen (of zoals in mijn geval: er kwam helemaal niemand).

En je merkt gewoon, ben al bij diverse centra geweest (helaas), dat als je dan iemand krijgt te spreken, deze het eigenlijk irritant vind dat er nog (extra) vragen komen.
 
Vorige week vrijdag was ik bij Service Center in Zwolle. Was daar al een tijdje niet geweest. Eerder hadden ze hier een balie en kon je een medewerker spreken. Nu is er op de plek van de balie een muur gemaakt met een spiegel waardoor de klant niet naar binnen kan kijken maar de medewerkers wel naar de klant.

Voelt een beetje zoals bij de kassa’s van de ALDI. Zo’n enorme spiegelruit om ‘stiekem’ de klanten in de gaten te houden. Ben ik de enige die dit klantontvriendelijk vind overkomen? :oops::oops::oops:

Zeker als je dan staat te wachten tot er iemand komt, voel je je enorm bekeken. (Ik had eerst al via de iPad een verzoek ingediend om iemand te spreken maar na 15 minuten wachten was ik er wel klaar mee)
Ik denk dat dat een soloslim-actie is van de betreffende SeC. En op lokaal niveau zitten er niet altijd even klantvriendelijke mensen 😅

Tenslotte voelt die spiegelende ruit bij de Aldi ook niet aangenaam 😅
 
Ik denk dat dat een soloslim-actie is van de betreffende SeC. En op lokaal niveau zitten er niet altijd even klantvriendelijke mensen 😅

Tenslotte voelt die spiegelende ruit bij de Aldi ook niet aangenaam 😅

Het jammere is wel dat blijkbaar de klantvriendelijkheid van SeC Zwolle achteruit is gegaan. Ik ging daar bewust heen omdat ik daar in het verleden juist goede ervaringen mee had.
 
Qua tijd kostte het me uiteindelijk iets meer dan 2 uur

Qua geld kostte het EUR 249,98. Ik had nog wel even door willen rijden met die zekering maar die melding op het scherm was zo irritant...
Zelfde kosten hier. Ook maar afspraak gemaakt. Er werd hier eerst gedacht dat e melding voor vervangen batterij sleutel niet weg wilde. Maar dan moeten ze maar een leesbril op zetten 😅
 
Dit kan dus (nog?) wel bij Tesla Purmerend. Werd daar heel goed geholpen. De aansluiting van de digitale en het menselijke deel van de klantreis was dus (onverwacht) erg positief!

Maar goed dat is 1 ervaring.

Wat zijn de ervaringen met Amsterdam en Utrecht?

Utrecht heeft gewoon nog een balie en het team daar geeft ook zelf aan persoonlijk contact op prijs te stellen.

Sowieso fijn SeC in Utrecht, Amsterdam was ik in het verleden niet enthousiast over, geen idee hoe het daar nu is.
 
Wanneer was dat? De laatste keer dat ik in Utrecht was (eind vorig jaar) , was er geen balie en ook niemand van Tesla te zien…..

14 maart jongstleden, en vorig jaar augustus ook.

Nou staat me bij dat we eind vorig jaar al wat ophef hadden over contactloze service, misschien heeft Utrecht het kortstondig ook gehad.

In augustus uitgebreid contact gehad en ook met een monteur gesproken over een rare storing (wel/niet functionerende condensor fan) en ze nog gecomplimenteerd met de mogelijkheid van dat directe contact.

Ik zet dat ook expliciet in de Service Review erbij overigens, voor vage/complexe storingen is directe communicatie, het liefst met de technicus zelf, gewoon erg belangrijk. Scheelt hun ook tijd.
 
Last edited:
Vandaag weer bij SeC Den Haag geweest vanwege toch wel erg irritant gekraak van m'n S Plaid na 1 jaar en 40k km.

Ondanks geen noodzaak omdat contactloze check in vlekkeloos verliep toch persoonlijke ontvangst met naam en toenaam.
Vervangende auto stond al klaar, had er niet eens om gevraagd.
Heb wel 3 auto's geprobeerd te openen voor ik de juiste had maar dat lag denk ik aan mijzelf.

Vervangende auto was een Model Y performance. Keurig maar wel traag 😀.

En moest weer wennen aan stalks en een rond stuur. Beetje ouderwets maar toch goed geregeld!

Einde van de dag opgehaald zonder kraakjes en zonder spoiler. Die laatste zetten ze nog in de primer voor ze deze weer monteren. Hij zat een beetje los en zou wel een erg grote boemerang zijn voor volgend verkeer...

Samengevat: Top service! En nee, nu niet allemaal naar SeC Den Haag.

PS: Alles onder garantie.
 
Wanneer was dat? De laatste keer dat ik in Utrecht was (eind vorig jaar) , was er geen balie en ook niemand van Tesla te zien…..
Ik ben in september 2023 geweest en toen was er inderdaad ook geen balie en kon ik niemand spreken. Toen ze me nodig hadden, hebben ze me gebeld terwijl ik gewoon in de wachtruimte zat. Heb toen ook aangegeven dat ik dat erg onpersoonlijk vond en dat er ook iemand naar me toe had kunnen komen. Mocht ik weer naar het SeC moeten, is het in ieder geval fijn om te weten dat er weer iemand letterlijk klaarstaat voor me!
 
Vandaag weer bij SeC Den Haag geweest vanwege toch wel erg irritant gekraak van m'n S Plaid na 1 jaar en 40k km.

Ondanks geen noodzaak omdat contactloze check in vlekkeloos verliep toch persoonlijke ontvangst met naam en toenaam.
Vervangende auto stond al klaar, had er niet eens om gevraagd.
Heb wel 3 auto's geprobeerd te openen voor ik de juiste had maar dat lag denk ik aan mijzelf.

Vervangende auto was een Model Y performance. Keurig maar wel traag 😀.

En moest weer wennen aan stalks en een rond stuur. Beetje ouderwets maar toch goed geregeld!

Einde van de dag opgehaald zonder kraakjes en zonder spoiler. Die laatste zetten ze nog in de primer voor ze deze weer monteren. Hij zat een beetje los en zou wel een erg grote boemerang zijn voor volgend verkeer...

Samengevat: Top service! En nee, nu niet allemaal naar SeC Den Haag.

PS: Alles onder garantie.
Tot dat je nog iets wil tonen of wil vertellen aan een monteur, net voordat hij begint met de werkzaamheden. Dan is het zeer lastig omdat je niet ‘even snel’ een monteur kan spreken. Ik gaf via de Tesla app chat én de iPad daar aan dat ik iemand snel wilde spreken, maar toen ik iemand sprak na 40 minuten wachten was het al te laat (de monteur was al begonnen).

Dus zeker niet altijd top deze manier van service ;)