TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Service-ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Feb 4, 2016.

  1. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    2,343
    Location:
    Netherlands
    Afgelopen zaterdag reden we terug uit Italië, de laatste stop was de Moers SuC.
    Na het laden deed de stuurbekrachtiging het niet meer. Van alles geprobeerd, meerdere resets en power-offs, maar niets hielp. Tesla heeft het afslepen geregeld en ik zelf een huurauto. Al met al vijf uur later thuis, maar wel met buikpijn: juist tijdens de vakantie door de garantielimiet gereden, dus... een servo repareren is geen kattenpis.
    Gisteren een paar fijne telefoontjes: Tesla SeC Den Haag heeft sowieso dezelfde middag kosteloos een loaner klaarstaan. Tevens een nette regeling voor de sleepkosten. Dan belt Tesla Düsseldorf: probleem niet reproduceerbaar, de stuurbekrachtiging is 'vanzelf' weer gaan werken. Er worden nog tests uitgevoerd (maar het lijkt met een sisser af te lopen). Geen kosten.
    Bij het ophalen van de loaner dan nog het goede bericht dat SeC-medewerkers zelf de auto zullen ophalen zodra gereed. Vanmiddag het telefoontje dat dit vanavond al gaat gebeuren.

    Nu is er nog één dingetje dat me een beetje dwarszit.. het is fijn om een P90DL als loaner mee te krijgen, maar dat hoort toch eigenlijk een paar dagen langer te duren... :D

    Koen, Tariq, Tesla: bedankt!!
     
    • Like x 6
  2. Desiré

    Desiré Member

    Joined:
    Sep 7, 2015
    Messages:
    923
    Location:
    Nijmegen
    Als je dit soort positieve verhalen leest, zou je haast iets stuk maken om van die "positieve service" te kunnen genieten? o_O

    Toch maar niet. :D
     
    • Funny x 1
  3. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    De service is wel super dat ik alleen 468 euro moest betalen voor het vervangen van een rechterachterband 19" vind ik belachelijk. De band is online bij de duurste toko 220 euro gooi er dan nog 50 euro wissel op (extreem). Ik moest helaas wel daar de band lek was! Maar de volgende banden wissel zal niet bij Tesla zijn.
     
  4. nico180

    nico180 creating simple things - is true talent

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    1,079
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    ik had al op verschillende threads gelezen dat banden en tesla niet goedkoop zijn.

    de bandenboer heeft mijn wintersetje al staan.

    of zich wel dubbel. volgens mij wisselen ze de banden wel zonder kosten, de rotatie, niet zomer winter. maar voor nieuwe loopt het aardig op.
     
  5. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    666
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Zijn er niet twee banden vervangen dan?
    Ik was vorig jaar 225 incl kwijt voor 1 19" band namelijk!
     
  6. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    4,783
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Wat die banden betreft lijken ze wel op de andere merken met hun dealers.
     
  7. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Nee maar 1 , en die lijkt niet goed gezet te zijn , want de bar meter loopt omlaag we zien het morgen ochtend wel.
     
  8. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,830
    Location:
    amsterdam
    echt waar? kreeg ook net een quote voor 2 Michelin 19" PS voor € 813, dat is 406 p/st incl montage BTW. € 510 bij Point-S. Vervelende is dat ik dan nog terug moet voor uitlijnen die dan wel weer in het serviceplan zit.
     
  9. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    6,020
    Location:
    Europe
    #29 PaulusdB, Aug 9, 2016
    Last edited: Aug 9, 2016
    Wanneer je alleen banden vervangt, is uitlijnen facultatief. Daarnaast is naar mijn ervaring alleen de controle op correcte uitlijning inbegrepen in een servicebeurt/-pakket. Als er iets opnieuw afgesteld moet worden, gebeurt dit tegen het gebruikelijke medisch specialisten tarief.
     
    • Helpful x 1
  10. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    666
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Schermafbeelding 2016-08-10 om 09.31.22.png
     
  11. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    6,020
    Location:
    Europe
  12. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    2,343
    Location:
    Netherlands
  13. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    666
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Ik was zeer tevreden over hoe mijn lekke band probleem werd opgelost door de service.
    Onderweg kreeg ik een lekke band. Er werd toen, gratis, een wiel gebracht en omgewisseld.
    Vervolgend reed de pechhulp naar service Amsterdam waar een nieuwe band op mijn velg werd gezet.
    De nieuw band moest ik betalen. Snap ik. Het bedrag was zeer schappelijk.
    Ik kon wachten op de wissel en ik was weer een positieve service ervaring verder.

    (zo weer een beetje goed gemaakt? :))
     
    • Like x 2
    • Love x 1
  14. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    669
    Location:
    Holland
    Afgelopen week is 80K beurt uitgevoerd, heb pas 73K gereden maar who cares! Nou, Tesla cares !
    Ik begon mijn tweede aandrijfunit een beetje te horen en maakte een opmerking toen ik de auto voor de beurt bracht, nou dan vervangen we dit toch gelijk zei men. Verder twee achterbanden versleten, had zelf nog goed setje liggen die men er om heeft gelegd. P90D als loaner meegekregen en autopilot voor eerste keer ervaren, is wel wennen. Al met al weer super service en met warm gevoel mijn classic weer opgehaald.
     
    • Like x 3
  15. twall-e

    twall-e Roaming

    Joined:
    Feb 2, 2016
    Messages:
    447
    Location:
    Netherlands
    Vanochtend weer erg prettig geholpen met een klein onderzoekje in Amsterdam om te kijken of de auto geen problemen had met regen. Met gefronste wenkbrauwen is gekeken en vastgesteld dat het in elk geval daar niet aan ligt. Toch prima dat dit op deze manier kan en je onder het genot van koffie of een watertje en aansluitend even SuCen ook geen tijd kwijtraakt!
     
  16. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    2,525
    Location:
    Niet meer tegenover de koning
    Mijn motor voor begon in april een fluittoon te ontwikkelen tussen de 60 en 80 km/u. Eind mei langsgebracht voor wat achteraf alleen een controle bleek om het probleem te kunnen reproduceren.
    Dinsdag is m'n autootje (dat lag gedeeltelijk aan mijn lange vakantie) uiteindelijk naar SeC DH gegaan voor vervanging. Prima loaner meegekregen en steeds op de hoogte gehouden van de vorderingen door Tarik.
    Zometeen loaner terugbrengen. Allemaal top gegaan. Het enige minpuntje is dat de loaner een gewone 90D (wel met comfort en luchtvering) is en bovendien ook rood. Zo kan je niet eens zien dat ik in een loaner rijd.
    Overigens produceert deze doffe bonken als je 'm op zijn staart trapt. Dat klinkt toch wat minder geruststellend.
     
  17. robertvg

    robertvg Extremely Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    4,575
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    Dat moet je ook niet doen als er net voetgangers voor je oversteken ;)
     
    • Funny x 6
  18. Nexus

    Nexus Active Member

    Joined:
    Aug 25, 2015
    Messages:
    1,096
    Location:
    Grave, Noord-Brabant
    Nu snap je ook waarom ie rood is.
     
    • Funny x 3
  19. peterkr

    peterkr Member

    Joined:
    Feb 11, 2015
    Messages:
    63
    Location:
    Oost Vlaanderen
    vandaag mijn tesla binnengebracht voor een gepland onderhoud in Aartselaar, er was een verticale kras over de ganse hoogte op de bestuurdersraam aanwezig > = vervangen onder garantie , verder een paar kleine opmerkingen en nagezien en opgelost . Zoals steeds zijn ze supervriendelijk , luisterend, correct, ..., bij geen enkel ander automerk heb ik ooit deze service ervaren ...is echt top.:)
     
  20. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,839
    Location:
    Netherlands
    Afgelopen woensdag tijdens onze vakantie in midden Italië, bij onze vaste stek op het platteland van de Marken. Lekke band, grote schroef erin.. Tesla service gebeld met de vraag hoe ik het het beste kon aanpakken.. Binnen twee uur teruggebeld. Ze hadden al een reparateur in Fano geregeld, autoambulance was onderweg en idem nieuwe band uit Tesla Milaan. Daarna belde Tesla Milaan om te melden dat ze de kosten voor het vervoer van de auto naar Fano voor hun rekening namen (!) - hebben op mijn verzoek ook nog even met Fano gebeld om aan te geven hoe eea werkt met een Tesla.. Betaalde uiteindelijk alleen voor nieuwe band (rechtstreeks naar Tesla) en het er op leggen in de garage. Echt Tesla top-service ! M'n auto is van sept 2013, 152.000 gereden.... welk automerk doet dit Tesla na ??

    tsla - 1.jpg
     
    • Like x 16
    • Disagree x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC