Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen woensdag tijdens onze vakantie in midden Italië, bij onze vaste stek op het platteland van de Marken. Lekke band, grote schroef erin.. Tesla service gebeld met de vraag hoe ik het het beste kon aanpakken.. Binnen twee uur teruggebeld. Ze hadden al een reparateur in Fano geregeld, autoambulance was onderweg en idem nieuwe band uit Tesla Milaan. Daarna belde Tesla Milaan om te melden dat ze de kosten voor het vervoer van de auto naar Fano voor hun rekening namen (!) - hebben op mijn verzoek ook nog even met Fano gebeld om aan te geven hoe eea werkt met een Tesla.. Betaalde uiteindelijk alleen voor nieuwe band (rechtstreeks naar Tesla) en het er op leggen in de garage. Echt Tesla top-service ! M'n auto is van sept 2013, 152.000 gereden.... welk automerk doet dit Tesla na ??

View attachment 192052

In Spanje ook een achterband kapot gereden. Anderhalve dag voor de terugreis. Gelukkig zat om de hoek toevallig een Euromaster. Die had binnen 12 uur een set Michelin's Pilot Sport 21". Piepte hem wel even zo net voor vertrek. Had zelf besloten omTesla maar niet te bellen. Beetje bang voor de kosten maar ook voor de reactie 'je bent wáár met een Model S??, what were you thinking..'. Jou post lezende had het prima gekund. Wat een topservice heb je gekregen. Hoop dat ze dit kunnen blijven volhouden.
 
Italië... Lekke band, grote schroef erin... Betaalde uiteindelijk alleen voor nieuwe band (rechtstreeks naar Tesla) en het er op leggen in de garage... M'n auto is van sept 2013, 152.000 gereden.... welk automerk doet dit Tesla na ??
Car: € 100K
Tire: € 350
Service: Priceless
image.jpeg
 
Last edited:
Op dit moment rij ik met een leenaccu rond. Werd gebeld dat er een probleem zou zijn met de accu - ondanks dat ik daar geen problemen mee had gemeld. Pro-actief dus. Waarschijnlijk ook een beetje in Tesla's eigen belang ivm uitgebreide garantie op de accu en het feit dat het een kostbaar onderdeel is.
Tijdens diagnose kreeg ik een leen Tesla (met grijze bekleding - moet eerlijk zijn dat het wat moeizaam op het netvlies ligt). Probleem met de accu wordt nu in Tilburg verder geanalyseerd en opgelost. Even wachten dus op de definitieve oplossing maar ondertussen kan ik weer zorgeloos verder.
Prima service dus waardoor het ongemak van problemen met nieuwe technologie (in ieder geval door mij) worden geaccepteerd.
 
Deze morgen bandenspanning waarschuwing.
In SC Zaventem prima geholpen: sensor bleek een 'klein' beetje los te zitten waardoor band 'erg' langzaam druk verloor.
Even aangedraaid en gelijk sproeivloeistof aangevuld.
Ondertussen wat koffie geslurpt en via de WIFI gewerkt.

Top !
 
Afgelopen woensdag tijdens onze vakantie in midden Italië, bij onze vaste stek op het platteland van de Marken. Lekke band, grote schroef erin.. Tesla service gebeld met de vraag hoe ik het het beste kon aanpakken.. Binnen twee uur teruggebeld. Ze hadden al een reparateur in Fano geregeld, autoambulance was onderweg en idem nieuwe band uit Tesla Milaan. Daarna belde Tesla Milaan om te melden dat ze de kosten voor het vervoer van de auto naar Fano voor hun rekening namen (!) - hebben op mijn verzoek ook nog even met Fano gebeld om aan te geven hoe eea werkt met een Tesla.. Betaalde uiteindelijk alleen voor nieuwe band (rechtstreeks naar Tesla) en het er op leggen in de garage. Echt Tesla top-service ! M'n auto is van sept 2013, 152.000 gereden.... welk automerk doet dit Tesla na ??

Waarom een dislike van member ectron?
 
Ik ben hoe langer hoe meer overtuigd van het feit dat er hier members zijn die niet begrijpen wat een "dislike" inhoudt…!o_O

Ja, volgens mij gebruiken sommigen het ook om bij een naar bericht te laten weten dat het niet leuk is wat gebeurd is. Begrijpelijk, want het is ook vreemd om een like te geven als iemand meldt dat hij schade gereden heeft bijvoorbeeld.
 
Ja, volgens mij gebruiken sommigen het ook om bij een naar bericht te laten weten dat het niet leuk is wat gebeurd is. Begrijpelijk, want het is ook vreemd om een like te geven als iemand meldt dat hij schade gereden heeft bijvoorbeeld.
Zo was de betekenis voor mij ook. Vanwege de andere interpretatie bij sommigen heb ik ze zoveel mogelijk verwijderd.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Sinds dit nieuwe forum durf ik al geen "dislike" meer uit te delen omdat het verkeerd opgevat kan worden. :eek: Oké, één keer, en dat was omdat ik het specifieke bericht echt niet leuk vond en ik dat op die wijze heb kenbaar gemaakt, met aanvullend nog een "toelichting". Verder ben ik niet zo snel in het oordelen en heb ik respect voor ieder zijn zienswijze of mening. Maar een "dislike" moet ook weer niet te snel zo zwaar gemaakt worden. Laat iedereen zijn mening of zienswijze met respect hier kunnen ventileren. :)
 
  • Like
Reactions: Steven
nou dan back on-topic: de service hotline in Montreal Canada moeten bellen, dat loopt via Fremont kennelijk. Lekke band thuis ook nog op Labor Day dus alle bandenshops gesloten. Was even lastig schakelen met dit call-center als niet owner maar als Tesla & house exchange rijder. (Yes I am owner, but not of this vehicle!)

Binnen een uur stond er een flatbed-truck met 1 los wiel er op voor de deur en 10 minuten later was het gewisseld voor omgerekend € 130. Alles netjes teruggekoppeld door Tesla. En daarna netjes op tijd naar de airport.

Top geregeld dus maar weer dit pech gevalletje!
IMG_20160905_1031570.jpg


Deze bandenman verdient er een goede boterham aan zegt hij zelf met de slechte staat van de Canadese wegen...
 
  • Like
Reactions: HWS
nou dan back on-topic: de service hotline in Montreal Canada moeten bellen, dat loopt via Fremont kennelijk. Lekke band thuis ook nog op Labor Day dus alle bandenshops gesloten. Was even lastig schakelen met dit call-center als niet owner maar als Tesla & house exchange rijder. (Yes I am owner, but not of this vehicle!)

Binnen een uur stond er een flatbed-truck met 1 los wiel er op voor de deur en 10 minuten later was het gewisseld voor omgerekend € 130. Alles netjes teruggekoppeld door Tesla. En daarna netjes op tijd naar de airport.

Top geregeld dus maar weer dit pech gevalletje!View attachment 193264

Deze bandenman verdient er een goede boterham aan zegt hij zelf met de slechte staat van de Canadese wegen...
In één klap is zijn je emissieloze kilometers teniet gedaan door dat monster dat 3 op 1 rijdt.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: ErnstT and robertvg
Iets met - zul je altijd zien - of zoals ze het bij Tesla zelf aangaven, heel herkenbaar geen kiespijn de dag dat je naar de tandarts gaat. Het laadklepje gaf ineens geen kuren meer :mad:

Ik was alsnog van harte welkom en naast de goede ontvangst, de hint van het kantoortje en een goede kop koffie heerlijk met een collega tijdens de service de tijd nuttig kunnen besteden. Sterker nog, het laadklepje was al weer sneller gefixt dan wij aan het praten waren! Geen probleem, hier zijn de sleutels en kom straks maar gedagzeggen :)

Dat duurde wat langer doordat we nog even de auto's verruild hebben van plek (ene Tesla parkeren, de andere laden) en daarna nog even gezellig met @pvkeep zijn laadtijd volgepraat hebben. Kortom, naast nuttige arbeid ook nog even lekker in de zon genieten en bijpraten. :cool:

Na mijn auto weer even geparkeerd te hebben binnen nog even langsgezwaaid en onder hartelijke groeten van beide kanten en dankzegging vanuit de mijne weer op naar huis. Met een gecalibreerd laadklepje, bijgevulde accu en ruitenwisservloeistof en een nieuwe firmware-update. Top service en een productieve middag, wat wil je nog meer.
 
IMG_5254.JPG
Gistermiddag gestrand tijdens het vervoer van een kinderfeestje :(
Gelukkig vlak bij de bestemming, kinderen zijn laatste stukje gaan lopen en ik heb op advies van Tesla de auto helemaal uitgezet en 10 minuten gewacht. Helaas nog steeds de rode letters rechtsonder en niet in beweging te krijgen. Ik had hem nog wel min of meer fatsoenlijk langs de straat kunnen krijgen en een uurtje de tijd voor het lasergamen afgelopen zou zijn..
Binnen 3 kwartier stond er een flatbed met loaner en kon ik gaan wachten om het hele spul weer mee te nemen.
Hé pap, heb je nou ineens een rode?! Kunnen we deze niet houden, veel cooler:p
Belletje van de suc dat mijn auto veilig aangekomen was, belletje van support of alles in orde was.. Kortom TOP service.
Maandag weet ik hopelijk meer over de storing.
 
Vanochtend op weg naar kantoor begon mijn S te klagen dat de bandenspanning rechtsvoor te laag was (2.6). Ik ben maar rustig doorgereden naar SeC Den Haag en daar bij 'm Tarik achtergelaten. Vanmiddag telefoontje gekregen dat er inderdaad een schroef in de band zat. Ze hebben 'm keurig vervangen en uitgelijnd bovendien de auto gewassen zodat er weer perfect bijstaat. Complimenten.
 
Vanochtend op weg naar kantoor begon mijn S te klagen dat de bandenspanning rechtsvoor te laag was (2.6). Ik ben maar rustig doorgereden naar SeC Den Haag en daar bij 'm Tarik achtergelaten. Vanmiddag telefoontje gekregen dat er inderdaad een schroef in de band zat. Ze hebben 'm keurig vervangen en uitgelijnd bovendien de auto gewassen zodat er weer perfect bijstaat. Complimenten.
Service is zeker goed, maar waarom een band vervangen die met een prop van 10 euro veilig verder kan rijden?