Wellicht een ‘beginnersvraag’ maar aangezien het Tesla service betreft stel ik hem toch even hier.
Heb sinds januari een nieuwe MYP uit voorraad. Over het algemeen heel tevreden over maar waar ik een beetje bang voor was (langs Tesla service moeten om wat problemen op te laten lossen, wellicht nadelig beïnvloed door wat horrorverhalen) moet nu toch gebeuren.
De MYP heeft last van een piepend onderstel/dempers wat ik hoor met het raam open over drempels of oneffenheden zoals putdeksels, een rechterachterdeur die niet helemaal goed is opgelijnd (steekt uit tov links) en irritant geratel in de achterklep wat ik niet opgelost krijg met het verstellen van die rubberen pootjes.
Mijn vraag, is het nu slimmer om de punten één voor één op te laten lossen of ze alle drie tegelijk te melden. Woon in Amsterdam Noord dus zal wel bij Tesla Amsterdam of Purmerend terechtkomen.
Dank alvast.
Mijn eerste service ervaring nadat ik nu bijna 3 maanden de MYP in bezit heb. Ik was er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor door sommige horrorverhalen en inconsistente ervaringen die ik online had gelezen. Om die reden heb ik, ondanks advies van sommigen van jullie, niet alle drie punten gelijktijdig via de app aangekaart maar de focus op het piepende/ knarsende onderstel gehouden.
De ervaring:
Na het aanmaken van de service melding plus video’s kreeg ik al vlot de mogelijkheid om de kostenraming te controleren (€0,-) en een afspraak te plannen. Genoeg opties in de agenda bij zowel Purmerend, Amsterdam en Utrecht. Gekozen voor Purmerend (op advies van een forumlid) en vanwege de verwachting dat hij wellicht langer dan een dag zou moeten staan twee weken vooruit gepland omdat ik daarvoor de auto nodig had.
Via bericht de vraag gesteld of er eventueel een leenauto beschikbaar was. Vlot een bevestigend antwoord terug dat dat kon mits de auto langer zou moeten blijven staan.
Diezelfde middag werd ik teruggebeld met de melding dat ik op de reparatie kon wachten (want bekend probleem waar ze een oplossing klaar voor hadden staan) en of ik de afspraak niet eerder in de tijd wilde zetten aangezien ze plek hadden. Dat wilde ik in dat geval zeker wel! Afspraak gemaakt voor gelijk de dag erop.
Bij aankomst om 13:00 een bericht via de app om de auto online in te leveren en vervolgens naar binnen gelopen. Gezien de positieve ervaring tot dat moment besloten om ook de overige twee punten aan te kaarten. De medewerker aan de balie was vriendelijk en behulpzaam. Als er tijd was zouden ze ernaar kijken en anders zou er een nieuwe afspraak worden gemaakt.
Via de app zag ik dat de verwachte eindtijd 14:45 was. In de tussentijd boven in de ‘lounge’ kunnen werken. Stelt niet veel voor maar kon er prima zitten en er waren ook bureaus om te werken.
Om 14:43 kreeg ik een melding in de app dat de auto gereed was en weer buiten stond. Even naar de baliemedewerker gelopen en gevraagd of ze alles hebben kunnen doen en hoe ze het hadden opgelost. Hij nam mij geduldig mee door de verrichte werkzaamheden en alle punten hadden ze inderdaad opgelost!
Conclusie, ik ben aangenaam verrast en heb op verschillende fronten een erg goede service ervaring gehad! Dit is wat je wilt! Mocht ik nog eens terug moeten dan hoop ik natuurlijk weer op een soortgelijke ervaring.
Zie screenshot voor de werkzaamheden. Kosten €0,-.