Ik lees in een andere thread dat bepaalde delen van de Tesla zeer gevoelig zijn. Ik zie op ' My Tesla' dat ik bij Services een meerjarig onderhoudscontract kan afsluiten. Wat is jullie ervaring?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb er wel een op mijn S, het is iets goedkoper als ik zo de prijzen voorbij hoor komen. Echter als je een bedrijf hebt kan het sowieso interssant aangezien je kosten nu maakt en de komende jaren noet meer.Onderhoudscontract biedt nauwelijks financieel voordeel. Grootste nadeel is dat het nul flexibiliteit biedt. Zonder onderhoudscontract bepaal je steeds zelf wanneer je een onderhoudsbeurt uit laat voeren. Bij veelrijders is eens per jaar voldoende, bij niet-veelrijders is een beurt per jaar niet nodig, kan naar 2 jaar of misschien zelfs nog langer.
Na 5 Tesla’s waarbij we op de 1e 2 een onderhoudscontract hadden genomen kan ik geen enkele reden bedenken om je over de streep te trekken.Aangezien ik ook in dubio zit voor het onderhoudscontract de volgende vraag.. zijn er ervaringsdeskundige hier met argumenten de mij over de streep kunnen trekken voor een dergelijk contract.. Qua werkzaamheden lijkt het vooral erop dat de uurprijs van een tesla mechanieker niet mals zijn.
Remmen slijten niet, er zit geen motorolie noch een radiateur in die met water is gevuld, de banden waarschuwen je voor een te lage druk.Na 5 Tesla’s waarbij we op de 1e 2 een onderhoudscontract hadden genomen kan ik geen enkele reden bedenken om je over de streep te trekken.
Tenzij je precies 20.000km/jr rijdt en zelf wilt dat de auto elk jaar een beurt krijgt. Je zou dan iets goedkoper uit zijn.
Ja, wel voor de koeling van de accu. Vloeistof moet volgens Tesla elke vier jaar vervangen worden.Nou... wel 4 onderhoudsbeurten, ongeveer 1 per jaar.
Overigens Wim, zit er toch een radiateur in een Tesla die gevuld is met koelvloeistof... bij mijn rode Tesla vernieuwd bij kmstand ca. 250.000 omdat ik zelf vond dat er teveel lamelletjes verbogen waren en daardoor het koelvermogen sterk gereduceerd was. Tesla had aangegeven dat het voor de werking van de koeling (nog) geen gevolgen had.
Remvloeistof neemt water op en hierdoor ontstaat verlaging kookpunt. Bij noodrem kan dus de vloeistof beginnen koken waardoor er lucht in het remsysteem zal zitten. Verder ontstaat er roest in de remklauwen. Normaal is de remvloeistof elke 2 jaar of 40000 km te vervangen.Remmen slijten niet, er zit geen motorolie noch een radiateur in die met water is gevuld, de banden waarschuwen je voor een te lage druk.
Cruciale zaken worden door de auto en/of Tesla zelf in de gaten gehouden. Ik kan werkelijk niet bedenken waarom ik met mijn Tesla voor een regelmatige 'onderhoudsbeurt' naar de garage zou moeten. Na vier of meer jaren zou de hydraulische remvloeistof mogelijk moeten worden vervangen. Maar zelfs als je dat niet doet en je rempedaal wordt bij herhaaldelijk stevig remmen niet sponzig, ook dan kun je het vervangen van de remvloeistof gerust uitstellen. Remvloeistof veroudert door het aantrekken van vocht maar vooral door hitte bij het remmen.
Hoeveel 'onderhoudsbeurten' heeft jouw auto gedurende 360.000 km gehad Klaas?
Ik rij nu ruim vier jaar een Tesla Model S. Bij noodremmen gaat de remvloeistof niet koken, wel bij langdurig zwaar remmen bij bijv. een afdaling.Remvloeistof neemt water op en hierdoor ontstaat verlaging kookpunt. Bij noodrem kan dus de vloeistof beginnen koken waardoor er lucht in het remsysteem zal zitten. Verder ontstaat er roest in de remklauwen. Normaal is de remvloeistof elke 2 jaar of 40000 km te vervangen.
Een noodrem is bijvoorbeeld van 180 km/h naar 0 in zo kort mogelijke tijd. Geloof me vrij, de olie zal koken. Is het type noodstop die de meesten onder ons gelukkig nooit zullen meemaken.Ik rij nu ruim vier jaar een Tesla Model S. Bij noodremmen gaat de remvloeistof niet koken, wel bij langdurig zwaar remmen bij bijv. een afdaling.
Echter ... een Tesla remt op de motor en nooit langdurig met de schijfremmen. De remvloeistoffen die vandaag de dag worden gebruikt zijn voorzien van dopes die wateropname zeer beperken.
Roest in de remklauwen heb ik nog nooit gezien terwijl mijn auto altijd buiten onder een carport staat.
De, ook door Tesla, geadviseerde onderhoudsintervallen zijn gebaseerd op historisch bepaalde gegevens van m.i. verouderde technieken.
Met een Tesla leg ik die adviezen met een gerust hart naast me neer.
Een noodrem is bijvoorbeeld van 180 km/h naar 0 in zo kort mogelijke tijd. Geloof me vrij, de olie zal koken. Is het type noodstop die de meesten onder ons gelukkig nooit zullen meemaken.
Met roest bedoel ik roest in de remcilinders. Zijn in gietijzer en 35 jaar expertise in het werken aan alle merken van auto’s leerden mij dat je daar een hoop roest kan terug vinden bij slecht of niet onderhouden voertuigen. De nieuwste remvloeistoffen zijn inderdaad minder gevoelig maar de prijs van een remvloeistof wissel om de twee jaar weegt niet op tegen het vervangen van een remklauw door een vastzittende cilinder.
Het rigoreus opvolgen van de onderhoudsintervallen op de juist manier resulteerden bij mij in voertuigen met meer dan 250000 km op de teller waarbij de voertuigen in perfecte staat verkeerden.