TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Services: Onderhoudsplan voor meerdere jaren

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Mark1969, Jun 14, 2016.

?

Services: Is een meerjarig onderhoudsplan een verstandige keuze? Wat vinden de ervaringsdeskundigen?

1. A. Bij dat ik een onderhoudsplan heb afgesloten.

3 vote(s)
    21.4%
  2. B. Had ik, achteraf bezien, maar een onderhoudsplan afgesloten

0 vote(s)
    0.0%
  3. C. Goed dat ik het niet gedaan heb. Het is net als een verzekering die je nooit nodig hebt.

10 vote(s)
    71.4%
  4. D. Anders ...

1 vote(s)
    7.1%
  1. Mark1969

Mark1969 Member

Ik lees in een andere thread dat bepaalde delen van de Tesla zeer gevoelig zijn. Ik zie op ' My Tesla' dat ik bij Services een meerjarig onderhoudscontract kan afsluiten. Wat is jullie ervaring?

2. ErnstT

ErnstT Active Member

als je van plan bent de Tesla voor langere tijd te houden én het onderhoudsschema min of meer strak aanhoudt dan scheelt het je geld per beurt.

• Like x 1
  3. Nexus

Nexus Member

Eigenlijk is de keus heel simpel.
    Met garantie heeft onderhoud niets te maken bij Tesla (garantie geldt ook bij 0 onderhoud).

1) Weet je zeker dat je de auto voor langere tijd houdt* en je precies het fabrieksschema wil volgen: dan doen (want goedkoper dan losse beurten)
    2) Weet je niet zeker of je de auto langere tijd houdt of wil je kunnen afwijken van het schema**: dan niet doen.

* Het contract is niet overdraagbaar
    ** Bij het contract dien je het schema te volgen

--edit-- Wat @ErnstT zegt dus, was me net voor :D
    Ik heb het zelf niet gedaan.

• Like x 1
  4. RudiDL

RudiDL Member

Onderhoudscontracten

Op een 3 jaar plan 'bespaar' je 200 Euro. De onderhoudsprijzen zijn niet mals.
    Een jaarlijkse beurt van 475 Euro waarbij alleen een luchtfilter, ruitenwisserbladen en de batterijtjes in de fob worden vervangen.
    Mijn auto komt nog altijd regelmatig bij Tesla langs om wat kleinere en grotere problemen op te lossen. Bijna altijd doen ze dan een half onderhoud gratis (alles behalve de te vervangen onderdelen).
    Een keer om de 2 jaar of 4 jaar zal wel ok zijn zeker, en is dan goedkoper dan een onderhoudscontract. Uiteindelijk betaal je dan nog pakken meer dan voor een ICE met dezelfde kms. Straf eigenlijk.

• Like x 3
  5. Ivo-G

Ivo-G Member

Ik heb me ver voor de levering al via My Tesla voor opgegeven, maar heb na zeker 4 maanden en herhaaldelijk vragen niets meer gehoord of gezien van enig onderhoudscontract.

Niets.

Share This Page