Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Shudder Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs zelf een 100d en p100d X voor een weekend gehad en kon daar niets vreemds aan vinden behalve de uitlijning van de falcon wing deur en dat de frunk in het stof een “vouw” zat. Gaf ze dan ook de melding dat als ik een auto van 170k koop ik hem niet zou accepteren met dit soort schoonheidsfoutjes. Aangezien een gemiddelde tesla medewerker ongeveer 30k per jaar verdien vertelde ik dat ze zouden moeten denken dat als hun 6 jaar salarissen ergens insteken wat voor hun dan acceptabel is. Je zag de ogen open gaan. Maargoed dat is een ander verhaal qua trillingen, stilte en muziek is die beter dan mijn huidige S 85D die wel last heeft van trillen bij hard optrekken maar ook niet altijd.
 
  • Disagree
Reactions: is3
Ik heb onlangs zelf een 100d en p100d X voor een weekend gehad en kon daar niets vreemds aan vinden behalve de uitlijning van de falcon wing deur en dat de frunk in het stof een “vouw” zat. Gaf ze dan ook de melding dat als ik een auto van 170k koop ik hem niet zou accepteren met dit soort schoonheidsfoutjes. Aangezien een gemiddelde tesla medewerker ongeveer 30k per jaar verdien vertelde ik dat ze zouden moeten denken dat als hun 6 jaar salarissen ergens insteken wat voor hun dan acceptabel is. Je zag de ogen open gaan. Maargoed dat is een ander verhaal qua trillingen, stilte en muziek is die beter dan mijn huidige S 85D die wel last heeft van trillen bij hard optrekken maar ook niet altijd.

Ik denk dat de jongens en meisjes bij Tesla heel goed weten dat ze van hun salaris niet snel in een S of X zullen rijden.
Beetje overbodig om te benadrukken dat jij dat wel kunt betalen, tenzij je dat zelf heel belangrijk vind natuurlijk.
 
Ik denk dat de jongens en meisjes bij Tesla heel goed weten dat ze van hun salaris niet snel in een S of X zullen rijden.
Beetje overbodig om te benadrukken dat jij dat wel kunt betalen, tenzij je dat zelf heel belangrijk vind natuurlijk.

Nou dan moeten ze daar niet doen alsof ze broodjes verkopen ik maak geen verschil tussen een vuilnisman of een directeur zolang beide met beide benen op de grond staan. Maar als ze neerbuigend gaan lopen doen van ah dit is maar een klein manko etc wil ik ze graag er aan herinneren over hoeveel geld ze spreken dat lijken ze daar wel eens te vergeten! Dus nee het is niet overbodig als hun zelf te makkelijk doen over dat soort bedragen!
 
  • Disagree
Reactions: is3
Door zelf neerbuigend te gaan doen? Ik vond de ervaringen met de sales-mensen van Tesla heel prettig, zeker vergeleken met 't hielenlikken zoals ik dat bij Ekris (BMW) in het verleden heb meegemaakt. Dat zal mede komen doordat ik zelf ook niet heel erg zit met dergelijke schoonheidsfoutjes hoor.
 
Nou dan moeten ze daar niet doen alsof ze broodjes verkopen ik maak geen verschil tussen een vuilnisman of een directeur zolang beide met beide benen op de grond staan. Maar als ze neerbuigend gaan lopen doen van ah dit is maar een klein manko etc wil ik ze graag er aan herinneren over hoeveel geld ze spreken dat lijken ze daar wel eens te vergeten! Dus nee het is niet overbodig als hun zelf te makkelijk doen over dat soort bedragen!
Sorry hoor, maar hier gier je echt gigantisch uit de bocht.......
 
Ik begrijp @Glitch wel, je betaalt de prijs van een flink appartement of kleine woning, danwel 4,5x een modaal jaarsalaris voor een auto, dan steken kleine en onnodige schoonheidsfoutjes erg af tegen de betaalde prijs. Dat zulke foutjes dan ook nog eens gebagatelliseerd worden in plaats van opgelost (wat 5 jaar geleden wel gebeurde) steekt nog erger.
Je kunt ervoor kiezen om dat dan niet kenbaar te maken als aanstaande klant, of het voorzichtig uitspreken -- wat dan door de salespersoon wordt weggewuifd -- of je kunt ervoor kiezen met gepaste lompigheid de boodschap luid en duidelijk over te brengen. Dat laatste heeft duidelijk meer kans van slagen.

Verder zijn jullie met een stroman de discussie aan het verplaatsen van het werkelijke probleem (schadelijke schoonheidsfoutjes) naar de persoon Glitch zelf. Niet nuttig.
 
  • Like
Reactions: Glitch and Ipe
Ik begrijp @Glitch wel, je betaalt de prijs van een flink appartement of kleine woning, danwel 4,5x een modaal jaarsalaris voor een auto, dan steken kleine en onnodige schoonheidsfoutjes erg af tegen de betaalde prijs. Dat zulke foutjes dan ook nog eens gebagatelliseerd worden in plaats van opgelost (wat 5 jaar geleden wel gebeurde) steekt nog erger.
Je kunt ervoor kiezen om dat dan niet kenbaar te maken als aanstaande klant, of het voorzichtig uitspreken -- wat dan door de salespersoon wordt weggewuifd -- of je kunt ervoor kiezen met gepaste lompigheid de boodschap luid en duidelijk over te brengen. Dat laatste heeft duidelijk meer kans van slagen.

Verder zijn jullie met een stroman de discussie aan het verplaatsen van het werkelijke probleem (schadelijke schoonheidsfoutjes) naar de persoon Glitch zelf. Niet nuttig.
Onzin, ik probeer niets te verleggen. Ikzelf ga hier op te forum ook wel eens kort de bocht. Maar Tesla medewerkers, die over het algemeen toch zeer bevlogen zijn met hetgeen zij doen, wijzen op het feit dat de auto die jij hebt 6 maal hun jaarsalaris bedraagt vind ik denigrerend richting de Tesla medewerkers en de arrogantie ten top! Het bewust zijn, de betrokkenheid en de bevlogenheid van de Tesla medewerkers in het algemeen heb ik nimmer mogen ervaren bij de bekende Duitse automerken!
 
Onzin, ik probeer niets te verleggen. Ikzelf ga hier op te forum ook wel eens kort de bocht. Maar Tesla medewerkers, die over het algemeen toch zeer bevlogen zijn met hetgeen zij doen, wijzen op het feit dat de auto die jij hebt 6 maal hun jaarsalaris bedraagt vind ik denigrerend richting de Tesla medewerkers en de arrogantie ten top! Het bewust zijn, de betrokkenheid en de bevlogenheid van de Tesla medewerkers in het algemeen heb ik nimmer mogen ervaren bij de bekende Duitse automerken!

Over de service nergens te klagen maar het is precies wat BASVK schrijft ze doen er soms te makkelijk over. En ik heb zelf meerdere bekende bij Tesla werken die het soms wel herkennen van ik zou het zelf ook niet accepteren maar tja als we het proberen..... Als je een auto koopt ongeacht welk merk ach al zou het een woning zijn dan verwacht jij bij de oplevering een goede oplevering en niet 1 dat je na een week al weer terug staat bij het service punt voor een aantal punten. Dat je de medewerkers eens bewust mag maken van het feit dat iets heel prijzig is dat is NIET neerbuigend. Maargoed ik zal de delivery specialist in Tilburg op de hoogte stellen dat ze bij jou geen aandacht aan de aflevering hoeven te geven want tja jij klaagt dan toch niet want dat is neerbuigend doen. De reden waarom de S en de X nu nog lekker verkopen is dat ze nu de bijtelling nog mee hebben. Ze weten dit bij Tesla zelf dondersgoed dat 2019 in NL voor hun een hard jaar zal zijn want hoeveel zouden ze er nog verkopen? Het is net zoals mijn vorige audi dealer zei: Als er geen lease markt was dan kon hij zijn deuren sluiten. Als de voordeeltjes straks weg zijn hoeveel Sjes en Xjes zullen er dan nog verkocht worden? We gaan het zien. En juist om deze gemak zucht af en toe naar voren te halen is gepast lompheid inderdaad nodig.
 
Ow kleine toevoeging nog ik maak het bericht naar de medewerker altijd zo: Van een auto die in een prijs klasse mee doet van Porsche, Audi A8 etc mag je ook een hoge kwaliteit aflevering verwachten of anders breng ik het als een auto die meerdere jaarlonen kost mag men ook wat meer van verwachten (al ben ik zelf van mening dat als je een nieuwe Dacia koopt deze er ook gewoon netjes uit hoort te zien). Maargoed genoeg erover ik zal vragen als er geklaag is geweest van je na je aflevering.
 
Ow kleine toevoeging nog ik maak het bericht naar de medewerker altijd zo: Van een auto die in een prijs klasse mee doet van Porsche, Audi A8 etc mag je ook een hoge kwaliteit aflevering verwachten of anders breng ik het als een auto die meerdere jaarlonen kost mag men ook wat meer van verwachten (al ben ik zelf van mening dat als je een nieuwe Dacia koopt deze er ook gewoon netjes uit hoort te zien). Maargoed genoeg erover ik zal vragen als er geklaag is geweest van je na je aflevering.
Ik zal over de, met overigens opbouwende kritiek, aflevering posten. Vandaag overigens keurig netjes door Delivery gebeld dat mijn X op de boot staat, voor 25 mei geleverd zal worden zodat hij naar de wrapper kan en 1 juni klaar is voor de E-Rally :D
 
Mijn X trilt ook flink uit elkaar als ik een beetje accelereer. Het verpest de Tesla ervaring, in mijn Model S was ik altijd gewend om vol te planken bij iedere stoplicht maar nu valt de auto bijna uit elkaar als ik zo hard gas geef.

Is het al bekend of er een oplossing is voor dit probleem?
 
Mijn X trilt ook flink uit elkaar als ik een beetje accelereer. Het verpest de Tesla ervaring, in mijn Model S was ik altijd gewend om vol te planken bij iedere stoplicht maar nu valt de auto bijna uit elkaar als ik zo hard gas geef.

Is het al bekend of er een oplossing is voor dit probleem?

Hier de afgelopen weken (warmer weer) ook. Tussen de 50 en 100 kW 'power' trilt het boeltje voorin al. Ik schaam me rot met passagiers in de auto. Deze week maar weer eens langs het SC. :-(
 

Mijn X trilt ook flink uit elkaar als ik een beetje accelereer. Het verpest de Tesla ervaring, in mijn Model S was ik altijd gewend om vol te planken bij iedere stoplicht maar nu valt de auto bijna uit elkaar als ik zo hard gas geef.

Is het al bekend of er een oplossing is voor dit probleem?
Hier de afgelopen weken (warmer weer) ook. Tussen de 50 en 100 kW 'power' trilt het boeltje voorin al. Ik schaam me rot met passagiers in de auto. Deze week maar weer eens langs het SC. :-(



Misschien is het al besproken, maar toch nog eens navragen: is er een groot verschil in die shudder bij 20 vs 22' wielen?
 

Mijn X trilt ook flink uit elkaar als ik een beetje accelereer. Het verpest de Tesla ervaring, in mijn Model S was ik altijd gewend om vol te planken bij iedere stoplicht maar nu valt de auto bijna uit elkaar als ik zo hard gas geef.

Is het al bekend of er een oplossing is voor dit probleem?
Hier de afgelopen weken (warmer weer) ook. Tussen de 50 en 100 kW 'power' trilt het boeltje voorin al. Ik schaam me rot met passagiers in de auto. Deze week maar weer eens langs het SC. :-(



Misschien is het al besproken, maar toch nog eens navragen: is er een groot verschil in die shudder bij 20 vs 22' wielen?
Geen verschil in velgmaat.

Suspension op “very low” zetten. Dan is het vrijwel weg. (Die tip ooit van de SeC meegekregen) Niet de meest mooie oplossing. Toen wij onze X net nieuw hadden, was het niet merkbaar. Het lijkt er op dat er iets slijt na een bepaald aantal kilometers bij de aandrijfassen waardoor die in de “normale” rijhoogtestand begint te trillen bij accelereren. Ik merkte het gister ook bij constant 70-75 km/u dat de auto begon te trillen in de normale rijhoogte. Na de vakantie maar naar laten kijken.
 
Normaal rijden.
Voegt dat direct wat toe aan de discussie?

Ik heb zelf geen Model X, maar dit is gewoon een serieus probleem als ik het zo lees. Een auto hoort niet te trillen danwel te schudden en al helemaal geen Model X van ~100k.

Een auto die volgens het boekje in ~4 seconde naar de 100 gaat moet dat ook gewoon probleemloos en zonder rare fratsen kunnen doen.

Het voegt denk ik niet veel aan de discussie toe om daar op te reageren op deze manier :) Laten we dat dan ook proberen niet te doen.