Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Slot voor plat leggen achterzetels

This site may earn commission on affiliate links.
Er duiken weer een pak foto’s op van Tesla’s die ingebroken zijn door het driehoek ruitje en het neerleggen van de zetels om in de koffer te geraken. Volgens een nieuwsbericht deze week is er een stijging van 25% bij inbraken in wagens op vakantie deze zomer.

Is er nog steeds geen handige Harry die een slot uitgevonden heeft dat de hendel bedekt met een cover en enkel met sleutel te verwijderen is? Misschien door een kleine gleuf in de uitsparing voor de vingers te maken kan je er een gewoon draaislot in laten vasthaken.

Ik denk, zeker in Amerika, dat daar een grote markt voor is.

En ik heb er als extra gemoedsrust ook interesse in. Liefst in fel rood dat het opvalt alvorens in te breken.

Of zijn er andere oplossingen verkrijgbaar in de Benelux zoals een doorzichtige folie tegen glasbreuk?
 
waar duiken die foto's op?? ik ken deze manier van inbreken niet/nog nooit van gehoord.
Zie hier:
Populaire methode in SAN Francisco Bay Area. :mad:
E512C0A0-9775-4F43-A4C0-47E174716009.jpeg
15BC0E94-8E0C-495E-8843-DC60747F9F5E.jpeg
 
Bij mij in Italië vorig jaar ook gebeurd. Daarna achterdeur open en bank plat. Lag een koffer met vieze kleding.

Maar een slot een goed idee? Nee, want dan zetten ze misschien uit frustratie wel een mes in je achterbank.

Leg desnoods de bank al plat voor ze. Inbreken doen ze toch wel, dus maak het zo makkelijk mogelijk.

Leg eerder spullen in de frunk.
 
  • Informative
Reactions: Ger356
Die kan men toch ook openen met een noodopening?

Dan lijkt een folie nog de beste optie. Het glas zal wel breken maar blijft zitten.

Heeft het ook meer nut om het kinderslot op te zetten zodat de deur ook niet langs binnen open kan? Of riskeer je enkel maar dat ze dan ook de voorste ruit inslaan.
 
Die kan men toch ook openen met een noodopening?

Dan lijkt een folie nog de beste optie. Het glas zal wel breken maar blijft zitten.

Heeft het ook meer nut om het kinderslot op te zetten zodat de deur ook niet langs binnen open kan? Of riskeer je enkel maar dat ze dan ook de voorste ruit inslaan.
Dat laatste. Je wil dat als ze toch al over gaan tot de inbraak dat de schade beperkt blijft. Anders lopen ze met hun hebberige en vieze handen alles in je mooie auto.

Haal alles van waarde er uit. Of leg het in de bak achterin de trunk, want daar komen ze niet bij.
 
Dat laatste. Je wil dat als ze toch al over gaan tot de inbraak dat de schade beperkt blijft. Anders lopen ze met hun hebberige en vieze handen alles in je mooie auto.

Haal alles van waarde er uit. Of leg het in de bak achterin de trunk, want daar komen ze niet bij.
Blindeer je ruiten zodat ze ook niks van waarde kunnen zien? Ze kiezen toch de makkelijkste prooi.
 
  • Like
Reactions: Arthur80
Ik begrijp het probleem niet goed. Ze kunnen toch elk ruitje inslaan? En dan deur openen en weghalen wat ze willen.

Is helaas bij mijn, toen twee weken oude, MS gebeurd. Rechtervoorraam ingetikt...
 
Laat geen laptop in de auto liggen. De handige Harries kunnen met bluetoothapparatuur peilen dat er wat in de auto ligt, en dan ben je aan de beurt

Ik heb weleens zitten denken: zou je vak in de trunk (beenruimte bij derde rij) niet af kunnen schermen. Optisch is de ruimte leeg en dan ook niet te peilen.
 
Het gaat ook om de hoeveelheid herrie die je maakt bij het intikken / gooien van een ruit. Ik heb begrepen dat die kleine ruitjes gedaan kunnen worden door een schroevendraaier in een hoek te zetten en daar dan een klap op te geven waardoor de ruit springt. Dat is relatief stil en gebruikt kleine bewegingen. (NB auto in casu was een Toyota)
 
Als de laptop uit staat, lijkt me dit niet mogelijk.
Klopt. Je kan daarom 'redelijk veilig' achterin, onderin verstopt een laptop leggen. Dagelijks doen? Nee, maar als het een keer niet anders kan.

Een laptop die uit staat is niet te detecteren. Ook ligt het er per device aan of deze Bluetooth uit blijft zenden of niet.

Maar on-topic: Inbreken doen ze wel, ik zou oppassen dat ze verder niets slopen. Bij mij hebben ze het middenconsole helemaal kapot getrokken omdat ze niet begrepen dat deze naar achteren schuift ipv open.
 
Laat geen laptop in de auto liggen. De handige Harries kunnen met bluetoothapparatuur peilen dat er wat in de auto ligt, en dan ben je aan de beurt
Dat zal vast gebeuren. En het werkt omdat sommigen hun iPad of laptop laten sluimeren zodat er een bluetoothsignaal vindbaar is.

Er is dan echter al sprake van een redelijk bewapende dief. De met slechts mechanische middelen bewapende dief heeft echter ook zo zijn effectieve methodes. Zo leren die ergens op hun officiële opleiding en vervolgens van elkaar toch wel welke auto’s wel en welke niet interessant zijn.

Daarbij is er helaas één bijzonder effectief signaal (dat er buit te halen is), namelijk wanneer er stickers met een bedrijfsnaam op de auto zitten. Ook simpel te instrueren en te onthouden: alleen inbreken wanneer er stickers met een bedrijfsnaam op de auto zitten. Op elke parkeerplek staan er wel een paar, terwijl de bestuurder zich elders bevindt en minder druk maakt over de veiligheid van spulletjes van-de-baas.

Niet negatief naar die bestuurders bedoeld, maar meer als inzicht in de handelswijze van onze tegenstanders.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz