Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Snel laad punten in nederland

This site may earn commission on affiliate links.
IKEA Barendrecht. AC + DC snellader

Zal morgen officieel worden geopend. Maar wij hebben er helemaal niets aan omdat er helemaal geen AC kabel aan het apparaat zit.

Misschien komt ie nog?

Verder hadden ze nog 4 lullige lolo's de hele installatie ( inc de snellader) was dan ook van de new motion..
Goed initiatief. Alleen bijzonder slecht uitgevoerd.
Ik heb een grafhekel aan die Lolo's, bah. Die dingen worden als "laadpaal" weg gezet met hun 1x16A, sommige zijn zelfs maar 1x8A.

Dit type snellader staat overigens ook bij Van der Valk in Middelburg, alleen mist daar de AC kabel ook.

Vandaag nog een Tweet aan gewaagd richting The New Motion: Twitter / thenewmotionnl: @widodh @advandermeer We zijn ...

Misschien stomme vraag, maar is dat een kabel die we zelf kunnen aanschaffen? Of hoort dat een geïntegreerd onderdeel van de paal te zijn...
Die kabel zal altijd vast zitten aan de laadpaal, dit ivm het hoge vermogen.

De paal kan 43kW AC leveren, echter kan je daar met je Model S met maximaal 22kW laden. De Renault ZOE is de enige EV die op 43kW AC kan laden.

Als de CHAdeMO adapter er komt kan je gebruik maken van de DC stekker en wel met 50kW laden.
 
image.jpg
Je kan gewoon vanuit de achterkant invoeren
 
Ik rijd nu 3 jaar 100% electrisch en vind Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto de beste site en app. Verder is het nu wachten op de ChadeMo adaptor voor de DC laders. Vele DC snelladers zullen geupgrade worden naar AC zodat we de standaard Menneckes laadkabel kunnen gebruiken. Ik heb begrepen dat The New Motion de adaptor aan het testen is. Hopelijk komt hij snel zodat we ook naar het buitenland kunnen gaan binnen 1 dag! Als jullie toegang zoeken voor de duitse RWE laadpunten dan kun je dit bij Essent aanvragen. Langs de meeste duitse autobahnen staan al snelladers. De beste app voor het buitenland is op dit moment die van chargemap.com
 
Laten we het zo doen: we leggen een lijst aan met daarop: 1. Openbare (snelle) laadpunten die goed werken en 2. Een lijstje van laadpunten van eigenaars. Volgende input kunnen we vastleggen: locatie, tijdstippen, ervaring, en wattage. Nog meer tips? Dan beginnen we de volgende pst met de eerste entry van HWS...
Om nog even hierop terug te komen:
Ik heb een Zeemaps kaart aangemaakt. Is dat bruikbaar? Werkt ook vanaf mobiel, en je kunt dan zoeken in de omgeving van waar je bent.
De kaart staat (als het goed is) op private. Dus is zonder code niet te bekijken.
Nadeel is dat je maar een code hebt waarmee je de kaart kunt bekijken (en pointers kunt toevoegen). Is dus makkelijker te verspreiden en voor je het weet ligt de info op straat.
(voordeel is dat je geen gebruikersbeheer hoeft te doen).

Ik zet de code liever niet hier. Op te vragen per PM.
Ik hoor graag wat jullie van de bruikbaarheid vinden.

klik hier voor de kaart