Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Snelheid console

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forum leden,

Ik ervaar de snelheid van mijn console (model S 2017) als erg traag. Nu was ik in de veronderstelling dat het aan de software ligt maar daar twijfel ik nu aan. Als ik een speedtest doe via Test voor internetsnelheid | Fast.com dan is mijn gemeten snelheid 600Kbps. Tegelijkertijd via mijn mobiel (KPN 4G) getest en de 4G snelheid is dan 72Mbit (dus 122 x sneller dan de 600Kbps)

Ik ben benieuwd naar jullie console snelheid, hebben hier meerdere last van?
 

Attachments

  • 20170906_183628.jpg
    20170906_183628.jpg
    303.1 KB · Views: 58
(Onderstaande zelf nog niet getest. Ik gebruik de browser eigenlijk niet, vanwege de slechte performance...)

Heb je al 'ns via een wifi de browser getest?

Mijn vermoeden is een 'verouderde' processor + te weinig geheugen voor dit soort doeleinden...
Of het communicatie protocol is 'te zwaar'. Geen idee overigens wat er gebruikt wordt.
 
Processor is goed genoeg. Probleem zit hem in de browser icm een matig LTE ontvangst. Over wifi zal het daarnaast niet veel beter zijn hoor. Wat bedoel je exact met een traag console? Is dit enkel de browser of overal?
Ik heb ergens ooit opgevangen dat er bewust voor gekozen is om de browser een lage prioriteit te geven in de linux omgeving. Er is immers dataoverdracht van eventuele updates, de beelden (minimaal 4 camera's), je rijgedrag en wellicht sportify erbij. Dit zijn hele grote hoeveelheden. Zet het maar eens op je router een meting op als je auto over wifi communiceert. 1gb is geen gekke hoeveelheid.
Ik zou me dus ook geen zorgen maken als een browser traag is zolang de andere info maar aankomt bij tesla
 
De vraag is ook meer informatief. Dat de processor een lagere prioriteit heeft zou volgens mij bij een speedtest welke gaat over data overdracht niet zo heel veel moeten uitmaken. Het verschil naar 600kbps (data ontvangst dus niet data verwerking) is enorm groot.

Verder gebruik ik de browser zelden, maar als ik hem gebruik is het huilen met de pet op.................