Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat vind ik dus momenteel het gemis. AP laat niet zien of het stoplicht op jouw van toepassing is.
Volgens mij zou het sowieso veel beter zijn als naast de 'fancy' 3d weergave er een een grafische weergave (zoals de max snelheid nu) zou zijn van wat voor jou van toepassing is, zoals idd het verkeerslicht waar hij naar kijkt voor de auto, de stop- en andere verkeersborden en bv hoeveel meter je er nog van verwijdert bent.
 
Volgens mij zou het sowieso veel beter zijn als naast de 'fancy' 3d weergave er een een grafische weergave (zoals de max snelheid nu) zou zijn van wat voor jou van toepassing is, zoals idd het verkeerslicht waar hij naar kijkt voor de auto, de stop- en andere verkeersborden en bv hoeveel meter je er nog van verwijdert bent.
Eigenlijk is alles nogal relevant om wel inzichtelijk te hebben in de verkeerssituatie om je heen, maar of dat gevisualiseerd moet worden is dan inderdaad wel de juiste vraag, persoonlijk vindt ik het fantastisch en zou niet zonder willen :)

Overigens zie ik in laatste update bijvoorbeeld; bij stilstaan voor verkeerslicht naar rechts, met 1 auto voor mij, dat de autopilot de weg een inschatting maakt, je ziet de blauwe lijnen de bocht maken (er zijn geen lijnen zichtbaar op de weg!) het is een haakse bocht, ik ook merkte dat de auto veel verder op de juiste manier de bocht goed kan inschatten voordat je uberhaubt bij de bocht bent, als ook nadat het groen wordt de auto probeerd de bocht te nemen - wat tot net 50% lukt, ik zal eens kijken of ik dit op video kan krijgen - ik was heel erg verrast dat deze inschatting als de inzet om de haakse bocht te maken erg goed ging.
bottomline; de inschatbare 'drivablespace' wordt steeds beter inzichtelijk gemaakt zonder primair op de lijnen te letten, in bovenstaande situatie is er echt geen lijn te bekennen op de weg - toch weet AP er nu al wat van te maken.
 
de inschatbare 'drivablespace' wordt steeds beter inzichtelijk gemaakt zonder primair op de lijnen te letten, in bovenstaande situatie is er echt geen lijn te bekennen op de weg - toch weet AP er nu al wat van te maken.

Destijds met de FSD demo zag je dat AP een geheel andere vorm van visualisatie had. Een soort 360 3D view:


Die '360 rewrite' was toen al begonnen. De vraag is alleen wanneer is deze goed genoeg voor de consument. Waarschijnlijk komt er zoals elk jaar in september weer een grote update.
 
Nee, dat werkt al heel lang niet meer. Enkel mogelijk om zaken te loggen door het auto icoontje vast te houden. Hierna kun je naar dit tijdstip refereren in een service request.

Vast ook de reden dat er zo verschrikkelijk weinig wordt opgelost de laatste tijd. Meestal merkte je wel dat als je regelmatig hetzelfde melde dat het wel opgepakt werd. Het begint net een normaal automerk te worden.
 
Het is mij nog nooit duidelijk geweesrt waar die bugreports heen gaan. Ooit heeft iemand tegen mij verteld dat ze dat enkel en alleen bij een service bezoek 'kunnen' luisteren, maar dit is meer een roddel als dat er werkelijk wat mee gedaan wordt, immers navraag bij een service bezoek levert mij geen bruikbaar info op -of- fix op.

Zelf dacht ik dat het wel centraal verwerkt wordt, en dan alleen de engelstalige reports en als er maar genoeg vergelijkbare reports zijn het 'aandacht' krijgt ... , maar ook hiervoor is er eigenlijk geen enkel hard bewijs dat er iets mee gedaan wordt.

maar dit kan ook per half jaar bij Tesla inderdaad weer heel anders zijn ;-) ik maak in ieder geval geen reports meer aan.
 
Als ik het goed begreep van het service center wordt autootje indrukken alleen als timestamp gebruikt. Je zal dan een afspraak via app in moeten schieten met ongeveer de tijd, dmv de timestamp kunnen ze het event dan makkelijk terug vinden. Indien geen afspraak dan wordt er niets mee gedaan, ze kunnen ongeveer 3 maanden terug kijken.
 
Het is mij nog nooit duidelijk geweesrt waar die bugreports heen gaan.

At the service center they told me it's to help finding log entries for the issue you are having. If you make a bug report they'll know where to look in the logs when you go to the service center with a specific problem. The logs are so large that it would otherwise take them ages to go through everything trying to find the issue.
 
If you make a bug report they'll know where to look in the logs when you go to the service center with a specific problem.
interesting, what i do when it's time for a service visit; note the time and date in the request, i honestly do not think they have the time to listen to every bugreport, but good point it could well be the case indeed.
 
Destijds met de FSD demo zag je dat AP een geheel andere vorm van visualisatie had. Een soort 360 3D view:


Die '360 rewrite' was toen al begonnen. De vraag is alleen wanneer is deze goed genoeg voor de consument. Waarschijnlijk komt er zoals elk jaar in september weer een grote update.

Ik zou dat beroemde filmpje met een pak zout nemen. Tesla FSD, the movie. Heeft weinig met de realiteit van toen en waarschijnlijk ook die van nu te maken. Wishful thinking van Elon. Mooi weergegeven door een filmmaker.
 
Ik zou dat beroemde filmpje met een pak zout nemen. Tesla FSD, the movie. Heeft weinig met de realiteit van toen en waarschijnlijk ook die van nu te maken. Wishful thinking van Elon. Mooi weergegeven door een filmmaker.

ik denk dat je fout zit Theo. ik zie toch echt wel het reguliere scherm maar zoals beschreven met alleen meer 'argumented display'
of dit de nieuwe rewrite is of uitbreiding van de huidige generatie software (waarvan beide dus nog niet beschikbaar zijn gemaakt)

ik ga er vanuit dat zowel de autopilot als de weergave 100% realiteit is, ik zie niks in het filmpje wat ik in twijfel; de autopilot handelingen alsook de weergave zijn oke en niet fake oid.
 
Ik zou dat beroemde filmpje met een pak zout nemen. Tesla FSD, the movie. Heeft weinig met de realiteit van toen en waarschijnlijk ook die van nu te maken. Wishful thinking van Elon. Mooi weergegeven door een filmmaker.

Dat rondje om de kerk geloof ik vast dat dat echt is. Echter, uiteraard de versie geoptimaliseerd voor specifiek die demo.

Verder is in andere opnames op Youtube deze 360 view op basis van SLAM te zien.
 
Dat rondje om de kerk geloof ik vast dat dat echt is. Echter, uiteraard de versie geoptimaliseerd voor specifiek die demo.

Verder is in andere opnames op Youtube deze 360 view op basis van SLAM te zien.

Kom jou, jongens, kijk nu eens naar de smart park aan het eind. Het prachtige zoeken naar een plekje en inparkeren.
Dream on. Dit gaat nog even duren. Dit is namaak.
 
Destijds met de FSD demo zag je dat AP een geheel andere vorm van visualisatie had. Een soort 360 3D view:


Die '360 rewrite' was toen al begonnen. De vraag is alleen wanneer is deze goed genoeg voor de consument. Waarschijnlijk komt er zoals elk jaar in september weer een grote update.
Behoorlijk indrukwekkend om te zien, ik kende het filmpje nog niet.
Toevoeging: als dit al kan, waarom rijd mijn auto hier op de weg zo beroerd?
 
Kom jou, jongens, kijk nu eens naar de smart park aan het eind. Het prachtige zoeken naar een plekje en inparkeren.
Dream on. Dit gaat nog even duren. Dit is namaak.

Nee, dat is niet namaak. Het is trouwens niet dit filmpje maar ik weet naar welk filmpje je refereert.

Jij bekijkt het enkel als "dat kan niet overal". Dat klopt, deze opnames zijn gemaakt in een situatie waarbij men weet dat het systeem werkt omdat het daarop getest is.

De vraag is echter, hoe snel zal regelgeving het toestaan dat een auto zich b.v. met 5km/h automatisch mag parkeren en daarna in hoeveel siuaties het wel werkt. Wij weten het niet... op basis van Autopark en Smart Summon vermoed ik dat het een appeltje ei'tje is voor gelabelde locaties die goed zijn ingericht.
 
Toevoeging: als dit al kan, waarom rijd mijn auto hier op de weg zo beroerd?

1. Het is versneld afgespeeld dus je weet niet hoe schokkerig de ervaring op sommige punten is.
2. Het is een vooraf getoetst traject waarop de software is gefinetuned.
3. De concurrentie zoals Waymo en MobilEye doet kruisingen en stoplichten op HD maps ook al *jaren* uitstekend.
 
  • Like
Reactions: Sahino