Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben benieuwd wat van V10 overblijf in Europa.
Mijn hoop is een betere FSD.
Andere opties die ik tot nu toe gezien heb zijn leuk en daar blijft het bij.

Ik heb 6400 betaald voor "later dit jaar" herkenning stoplichten, autonoom rijden binnen bebouwde kom en 'de auto komt naar u toe". "Echt waar" stond er nog bij.
Ben benieuwd hoe druk hun juridische afdeling het gaat krijgen, en anders maar koop ontbinden he. Ik heb zwart op wit waar ik voor betaald heb en als ze niet leveren.....
 
Ik kan maar niet geloven dat voor die spelletjes en smart summon, het versienummer van 9 naar 10 gaat. Dat doe je normaal toch alleen als je een significante stap maakt?
Zou het kunnen dat V10 onder de kap geschikt is gemaakt voor HW 3?
Ja, en er is overduidelijk een nieuwe iteratie van het neurale netwerk toegevoegd. Cuphead en Spotify pakken de headlines maar stiekem is de nieuwe visualization de topper - die toont ineens tegenliggers, afslaande voertuigen, verschillende soorten baanscheiding, splitsende en samenvoegende rijstroken en auto's achter je. Allemaal dingen die voortkomen uit een bijzonder veel slimmer of vooral meer getraind NN. Met als gevolg dat er als je even zoekt uitgebreide rijimpressies te vinden zijn die roemen dat v10 beter optrekt, veel beter baan wisselt, beter plaats kiest en houdt op de weg en als geheel veel meer 'zelfvertrouwen' lijkt te hebben.

Cuphead is wat mensen zien. Maar onder de virtuele motorkap is er heel veel meer veranderd. Het is niet voor niets dat we in Europa moeten wachten op een nieuwe typegoedkeuring van RDW.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Overigens is Smart Summon zelf al een ENORME stap. Ja, het lijkt een party trick, is het voor veel mensen in de praktijk ook. Maar vergis je niet - dit is de eerste keer in de geschiedenis dat iedereen een auto kan kopen die, behoudens wetgeving, wereldwijd zonder inzittenden zelfstandig van A naar B rijdt. Zelfs al is het maar max 200 meter - je kunt argumenteren dat het de grootste revolutie is van deze eeuw op autogebied. En de grootste vingeroefening, de generale repetitie, op weg naar hetzelfde trucje opschalen naar openbare wegen.
 
Vergeet ook niet dat wij al wat gewoon zijn... Wij zijn de kikker die in lauw water is geplaatst en waar Tesla langzaam het vuur heter van maakt, en we niet merken wat voor een evolutie we aan het maken zijn. Zet ik daarentegen mensen in mijn auto die nog nooit in een Tesla hebben gezeten, dan zijn ze nu al verstomd als ik gewoon op mijn luie gemak in de zetel zit en de auto laat rijden op de snelweg.
 
Dat is zoals een upgrade van je smartphone... Een betere camera met betere resolutie zal gemediatiseerd worden, maar verbeteringen in het operating system zal je maar weinigen over horen.

Idem met Tesla: als je AP/EAP/FSD het beter als tevoren deed maar nog altijd niet extra functionaliteit heeft, dan zal daar ook niet zo expliciet over gecommuniceerd worden.

Tot nader order stopt een Tesla niet automatisch voor een stop-bord of een rood licht, dus daar hoor je dan niks van. Dat Smart Summon het nu mogelijk maakt om je Tesla op een parkeerterrein te laten rijden, ja dat komt wel in de media. En in Europa zal je het niet mogen gebruiken want daar vond iemand dat het veiliger was dat een auto dat enkel kan met bluetooth-verbinding met je telefoon.

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn auto op eigen terrein en parkeerterreinen die ook eigen terrein zijn (bijna allemaal) niet via gps verbonden mag zijn met mijn telefoon? Ik mag op eigen terrein ook zonder licht rijden. RDW en de politie gaan toch niet over eigen terreinen?
 
  • Like
Reactions: MaH
2019.32.11 highlights (v10):
Beeldregistratie uitgebreid met de achteruitrijcamera,
Automatisch schonen van opnamen,
Extra settings opslaan in bestuurdersprofiel,
Verbetering van audio over bluetooth (48kHz ),
En de reeds bekende zaken (youtube, cup game etc)
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik zit fyi niet op teslafi.
Fsd werkt prima bij NoA (ook op de laatste v9) en is uiteraard smoother nu zo voelt t. Dus ja de moeite waard. Nog niet perfect maar wel beter!

NoA werkt inderdaad aardig goed inmiddels. Even wennen. Te lage snelheid in bochten (afslag Vinkeveen, A2) is echter zo storend dat je hem dan uit AP haalt zelfs. Ook spook remmen blijft toch af en toe gebeuren. Dat is vervelend voor andere weggebruikers en voor meerijders. Wat indrukwekkend goed begint te worden is hoe hij bij druk verkeer en samenvoegingen zijn snelheid en plaats kiest.
 
Ik kan maar niet geloven dat voor die spelletjes en smart summon, het versienummer van 9 naar 10 gaat. Dat doe je normaal toch alleen als je een significante stap maakt?
Zou het kunnen dat V10 onder de kap geschikt is gemaakt voor HW 3?

V10 is alleen een PR term. Smart Summon was een gewone feature voor V9. Die feature is zo erg verlaat dat EM als noodsprong V10 aankondigde. Nu is Smart Summon ineens de belangrijkste feature van V10. Tesla is heel sterk in marketing. Zo blijft Tesla continu gratis in het nieuws. Erg knap. Ooit was Apple daar ook goed in.