Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht is V10 geinstalleerd op mijn SR+; netflix, spotify, browsen op internet; werkt allemaal uitstekend, ook zonder WIFI; close to premium nu wat mij betreft; ik ben zeer tevreden met deze update.

Ik verwacht ook dat streamen via LTE ook binnenkort wel weer wordt uitgeschakeld. Dit zal nog samenhangen met de eerste tests die bij de FSD gebruikers is toegepast.
 
Als je NoA/EAP als een rijassistent gebruikt, is het perfect bruikbaar. Als je het als taxichauffeur gebruikt, kan ik me voorstellen dat je je eraan gaat ergeren. Maar NoA/EAP is nog geen zelfrijdende auto, en zolang je zelf niks gaat corrigeren kan je Tesla niet leren wat ie dan wél hoort te doen.

Kern van mijn betoog is dat V10 het bij mij *slechter* doet dan V9. En ik speel idd rij instructeur door veel feedback aan Tesla te geven. Maar dit is nu voor het eerst in tijden dat ik morgen met een lange rit waarschijnlijk geen EAP durf te gebruiken omdat mijn vrouw in de auto zit.

Corrigeren met electra pedaal kan idd, maar dat wil niet zeggen dat comfortabel is.

En ik vind dat ik wel moet/mag kijken alsof het FSD is. Daar werken we toch naar toe?
 
Last edited:
Ik verwacht ook dat streamen via LTE ook binnenkort wel weer wordt uitgeschakeld. Dit zal nog samenhangen met de eerste tests die bij de FSD gebruikers is toegepast.
In de update tekst stond ook dat LTE voor deze toepassingen tijdelijk is, ik ga uit dat Tesla hier op enig moment geld voor gaat vragen, daar heb ik al vaker over gelezen, als dit binnen de perken blijft heb ik daar zeker wel wat voor over.
 
En ik speel idd rijinstructeur door veel feedback aan Tesla te geven.
Gerichte feedback geven is het stuur nemen of gas geven en het overnemen van EAP. De "bug report" functie is te wazig om te achterhalen wat er mis gaat, maar bij elke keer dat je gas geeft, remt of het stuur overneemt en je dus overneemt van EAP/NoA gaat Tesla loggen waarom je dat deed.
 
  • Informative
Reactions: Kiki
Gerichte feedback geven is het stuur nemen of gas geven en het overnemen van EAP. De "bug report" functie is te wazig om te achterhalen wat er mis gaat, maar bij elke keer dat je gas geeft, remt of het stuur overneemt en je dus overneemt van EAP/NoA gaat Tesla loggen waarom je dat deed.

Ik doe, uiteraard <grin>, en/en. Ik hoop met de meldingen mijn actie te verduidelijken en aan te geven wat er mi is gebeurd.
 
Ik nu ook v10 maar zie nergens youtube/theater.. heb sr+ basic ap model 3...

Ik moet ook leren beter te kijken... Zowel web als theater over het hoofd gezien.

Hmmm ben minder onder de indruk van Autopilot.. Op provinciale 100 wegen knuffelt hij toch nog weer links van de baan ipv meer naar rechts opschuiven. Wel leuk idd van vrachtwagens, al gaat het niet heeeel smooth..

Nee, ik kijk uit naar versie 11 :p
 
Ik nu ook v10 maar zie nergens youtube/theater.. heb sr+ basic ap model 3...
IMG-4991.jpg

Op mijn SR+ wel theater, maar dat is leeg. Geen Netflix of Youtube
 
....Overigens dacht ik me te herinneren dat ooit ergens op website van Tesla heeft gestaan dat AP Beta alleen op snelweg gebruikt 'mag' worden. Ik kon dit zo snel niet (meer?) terugvinden....

Beta software... ?!
Ja dat is best interessant. Op de Tesla site bij bijv. www.tesla.com/nl_nl/model3 staat nu denk ik als duidelijke beperking dit:

upload_2019-10-3_11-47-19.png

plus rechts ook weer beperking tot de snelweg.
In het Mei 2019 manual van de Model 3 kom ik het woord Beta niet tegen.
In de Januari 2019 versie nog volop... ;)
 
Bij mij is V10 nu ook binnen. Helaas met MCU1 en HW 2.0 (zonder FSD) relatief weinig nieuws onder de zon. De pret van Youtube, Netflix en nieuwe games gaat jammer genoeg aan ons voorbij. Joe mode maar eens aangezet om toch nog het gevoel te hebben dat er iets veranderd is :) Hopelijk zit de echte verbetering in Auto Pilot. Dat is voor mij verreweg de belangrijkste feature die ik veel gebruik. Morgen een lange rit voor de boeg dus dan maar eens testen.
 
Vanochtend de v10 update ontvangen. Ik wist dat ik met AP1 en MCU1 op niet teveel nieuwe dingen kon rekenen , maar zo weinig had ik niet verwacht:
View attachment 462140

;)
Hier hetzelfde. Als je het scherm sluit en vanuit de T bovenin nog een keer op 'release notes' tapt komen ze na enige tijd tevoorschijn.
Korte opsomming van de aanpassingen: Arcade heet nu Entertainment.

dat was 't
 
Een keer de auto herstarten (knopjes op het stuur tegelijk indrukken tot dat scherm zwart wordt).
Goede tip, maar dat was niet eens nodig. Toen ik een half uur later instapte en het scherm opende, verschenen ze opeens.

Z'n deur staat open, ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij dan wel in Park staat :)
Inderdaad, hij stond in Park. Nu werkt het dus opeens wel.