Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Een regel-schuifje. Goed idee, ik zal effe een e-mail aan Elon Musk (ElonMuskOffice@TeslaMotors,com) sturen of hij het wil aanpassen.
Dat klinkt misschien belachelijk, maar er zijn mensen die succes geboekt hebben met hun e-mails....

Edit: ik heb zelf inmiddels een email aan Elon Musk gestuurd. Ben benieuwd of ik antwoord krijg.
 
Last edited:
Waarom niet een regelaar op het scherm van 0-10 om de gevoeligheid te kunnen aanpassen?
Omdat het geen zin heeft de gevoeligheid in te stellen van een sensor die niet goed registreert. Het probleem is dat de voorwaartse camera meerdere bazen moet dienen: ver vooruit kijken naar het overige verkeer, liefst door de regen heen en tegelijkertijd druppels detecteren die heel dichtbij op het ruit liggen. Dat gaat niet samen.
 
Heb een vraag over een feature welke is nu mis in 2019.32.11.1, namelijk de 'venting mode' vanuit de App. Sinds v10 zie ik in de App wel de mogelijkheid om de defrost apart aan te zetten onder 'climate', dus kennelijk is deze functionaliteit enabled op het moment dat de App registreerde dat de auto op v10 zat, maar bij controls zie ik niet de 'venting mode'. Ben ik de enige of gaan we deze functionaliteit in Europa niet krijgen?
 
Heb een vraag over een feature welke is nu mis in 2019.32.11.1, namelijk de 'venting mode' vanuit de App. Sinds v10 zie ik in de App wel de mogelijkheid om de defrost apart aan te zetten onder 'climate', dus kennelijk is deze functionaliteit enabled op het moment dat de App registreerde dat de auto op v10 zat, maar bij controls zie ik niet de 'venting mode'. Ben ik de enige of gaan we deze functionaliteit in Europa niet krijgen?
Bij mij (zelfde software versie) zit ie er in:
Screenshot_20191006-213930.png


Heb je nog een update van de app zelf tegoed?
 
Heb je nog een update van de app zelf tegoed?

Zou kunnen, maar ik geloof het niet. Zit nu op App v3.10.0 en de extra functionaliteit rondom de ‘defrost’ was beschikbaar na de upgrade van de auto van 2019.32.2.2 (v9) naar 2019.32.11.1 (v10) zonder dat ik hiervoor de App heb moeten updaten. Had dus verwacht ook de ‘venting mode’ terug te zien. Wellicht komt deze nog. Echter, lees Ik op het forum ook dat sommige willekeurige US gebruikers opeens een functionaliteit in de App hebben om feedback te geven over hun voertuig, kennelijk als menu optie na ‘schedule service’. Heb ik ook niet, dus te lijkt erop dat functionaliteiten in de App ook op individuele basis toegevoegd/aangezet kunnen worden en niet alleen afhankelijk zijn van de versie van de App dan wel auto.
 
Vandaag had ik een serieuze bug te pakken in V10. Op de E19, net over de grens, rij ik in de linkerbaan. Een golfje snijdt mij vanaf de rechterbaan, dus meteen slaat AP op hol en alarmsignalen gaan af dat ik het moet overnemen, dat heb ik vaker gehad dus leek het niet zo vreemd. Maar een deel van de autobesturing was compleet op tilt. Cruise control en AP icoontjes waren weg en het groot licht was aangesprongen (Terecht overigens, die flapdrol verdiende het).
Ik heb toen de boel moeten resetten om weer normaal te kunnen rijden. Er was duidelijk ergens wat software gecrasht. Wat ook niet hielp was dat ik op dat moment nog geen GSM signaal van een Belgische provider had, misschien is dat een factor in dit scenario. Ik heb wel meteen even met roadside assistance gebeld om het door te geven.
 
  • Informative
Reactions: MaSansky
Vandaag had ik een serieuze bug te pakken in V10. Op de E19, net over de grens, rij ik in de linkerbaan. Een golfje snijdt mij vanaf de rechterbaan, dus meteen slaat AP op hol en alarmsignalen gaan af dat ik het moet overnemen, dat heb ik vaker gehad dus leek het niet zo vreemd. Maar een deel van de autobesturing was compleet op tilt. Cruise control en AP icoontjes waren weg en het groot licht was aangesprongen (Terecht overigens, die flapdrol verdiende het).
Ik heb toen de boel moeten resetten om weer normaal te kunnen rijden. Er was duidelijk ergens wat software gecrasht. Wat ook niet hielp was dat ik op dat moment nog geen GSM signaal van een Belgische provider had, misschien is dat een factor in dit scenario. Ik heb wel meteen even met roadside assistance gebeld om het door te geven.
Ik heb dat een paar keren gezien in V9, het is te zeggen dat het grootlicht aan bleef en ie voor de rest ook bovenmatig dom was. Al rijdende even een reset uitvoeren en klaar is kees.
 
Omdat het geen zin heeft de gevoeligheid in te stellen van een sensor die niet goed registreert. Het probleem is dat de voorwaartse camera meerdere bazen moet dienen: ver vooruit kijken naar het overige verkeer, liefst door de regen heen en tegelijkertijd druppels detecteren die heel dichtbij op het ruit liggen. Dat gaat niet samen.

Zitten er daarom misschien 3 camera's achter de voorruit?
 
Omdat het geen zin heeft de gevoeligheid in te stellen van een sensor die niet goed registreert. Het probleem is dat de voorwaartse camera meerdere bazen moet dienen: ver vooruit kijken naar het overige verkeer, liefst door de regen heen en tegelijkertijd druppels detecteren die heel dichtbij op het ruit liggen. Dat gaat niet samen.
Die camera zal van een aantal variabelen uitgaan. Hierin moet het mogelijk zijn zelf een verschil te maken met een persoonlijke voorkeur. Gebruik je niet de Béta mogelijkheid stel je hiermee de tijdsinterval bij.
 
Heb een vraag over een feature welke is nu mis in 2019.32.11.1, namelijk de 'venting mode' vanuit de App. Sinds v10 zie ik in de App wel de mogelijkheid om de defrost apart aan te zetten onder 'climate', dus kennelijk is deze functionaliteit enabled op het moment dat de App registreerde dat de auto op v10 zat, maar bij controls zie ik niet de 'venting mode'. Ben ik de enige of gaan we deze functionaliteit in Europa niet krijgen?

Model S heeft denk ik niet de juiste hardware om de ramen op afstand te bedienen, ventileren werkt bij mij ook niet. X en 3 wel. Al dacht ik dat X alleen helemaal kan openen en sluiten.
 
Gisteren 300 km gereden door de regen. De automatisch ruitenwissers vind ik prima. Ik ben ze totaal vergeten, er is me niets aan opgevallen. Een beter compliment bestaat er niet voor een automatische functie. Veel beter dan op mijn Zoe en Leaf. Bijna de hele rit op AP, erg ontspannen. Geen phantom brakes, slechts 1 issue: op de N279 raakte hij bij een uitvoegstrook links opeens in paniek en moest ik overnemen. Ik wil niet meer zonder. Een lange rit is duidelijk veel minder vermoeiend.

De mislukte rijstrookwissels beginnen op te vallen. Gisteren wilde ik een auto inhalen en heb het 3x achter elkaar geprobeerd: 3x achter elkaar mislukt terwijl er meer dan genoeg ruimte was. En gedurende dezelfde rit nog een paar keer onnodig afgebroken. Vanochtend op een bijna lege A5 bij het inhalen van een vrachtwagen: 3 pogingen, 3 mislukkingen.

Ik heb wat camerabeelden van gisteren teruggekeken en je ziet dat de regen het zicht door de repeater cameras behoorlijk verstiert. Of FSD met de huidige hardware een all-weather systeem wordt, dat is maar de vraag. Regen speelde vanochtend overigens geen rol.

Neveneffect van herhaaldelijk proberen in te halen: hij gaat bij iedere poging alvast vaart maken in de huidige rijstrook en zakt daarna maar heel langzaam terug. Als je het noodgedwongen herhaaldelijk moet proberen, zit je op een gegeven moment boven op de bumper van je voorligger.

En ook als het wisselen van rijstrook lukt, weifelt hij regelmatig, dan houdt hij vlak voor het overschrijden van de streep even in en gaat dan toch door (wat overigens een overtreding van UN/ECE 79 is, waarin gesproken wordt van één doorgaande, vloeiende beweging). Nee, geef mij 32.2 maar.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Idem hier gisteren. Ik had de link met de laaghangende zon niet gelegd. Hoop dat het oplosbaar is met software...

Kan goed komen door condens op de lens ochtends. De auto/lens hoeft maar iets kouder te zijn dan de buitenlucht voor condensvorming bij bijna mist omstandigheden. Wellicht lost rijden niet direct het probleem op omdat die cameras naar achteren gericht zijn en theoretisch wat onderdruk krijgen waardoor de condens iets langer standhoudt.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Ik heb dat een paar keren gezien in V9, het is te zeggen dat het grootlicht aan bleef en ie voor de rest ook bovenmatig dom was. Al rijdende even een reset uitvoeren en klaar is kees.
Ik vind het toch wel serieus, software van dit niveau mag niet crashen. Dat is niet iets wat je moet bagatelliseren.

Overigens deden de ruitenwissers het ook niet meer, want het hele camera systeem lag er blijkbaar uit.
 
Wat mij opvalt de laatste tijd is dat ik vaak de "dode hoek detectie is verminderd" opmerking krijg. Vaak bij laagstaande zon. Ik weet niet of er iets met camera's mis is of dat iedereen dit euvel heeft.

Had afgelopen vrijdag hetzelfde euvel richting Brussel. Laagstaande zon pal op de zijkant van de auto. Is me al een paar keer eerder opgevallen. Ik vermoed dat de camera inderdaad verblind wordt door die laagstaande zon.