Er zit in de instellingen een schuifje voor niks doen, melding of assisteren hè.Wel toeters en bellen maar volgens mij niet een automatische ruk naar rechts.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er zit in de instellingen een schuifje voor niks doen, melding of assisteren hè.Wel toeters en bellen maar volgens mij niet een automatische ruk naar rechts.
.....we hebben nu ook lane departure warning, volgens mij betekent dit dat als je niet op AP rijdt en je over de lijnen gaat je afhankelijk van de instellingen, toeters en bellen al dan niet met een ruk aan het stuur krijgt. Bij mij doet ie helemaal niks. Iemand hier ervaring mee? ..
Sinds V10 wijkt met AP de wagen op het middenvak een stukje naar links uit als er op het rechtervak een vrachtwagen rijdt. Geeft dit geen zwalpende indruk voor andere weggebruikers ?
Is volgens mij nooit weggeweest. Gebeurt mij op 1 plek: nadat ik bij Roelofarendsveen op de A4 richting Amsterdam ben ingevoegd. Nog nergens anders meegemaakt. Raar hè?
Ik denk het niet. Zo reed ik zelf ook al indien de rijstroken niet al te breed zijn. Het gebeurd niet als er een auto zich in de linker rijbaan bevind.
Wat trouwens ook een verbetering is het vlotter optrekken vanuit stilstand. Vanochtend tijdens een kleine file kom ik het gedrag goed ervaren. Naar m'n gevoel zelfs net te vlot omdat in mijn geval er ook steeds weer geremd werd. De auto weet namelijk niet of het een file is of een stoplicht. Dit gedrag wil ik wel bij een stoplicht maar niet in de file.
Afgezien van de indruk die het voor andere weggebruikers geeft vind ik het verschrikkelijk rijden zo. Gisteren Ternat - Aalter - Wetteren afgelegd op de E40, helemaal niet gezellig bollen op AP op de nieuwe manier, je zwalpt echt de hele tijd van 't midden naar links op 't middenrijvak, logisch natuurlijk want een autosnelweg in België zonder met vrachtwagens gevuld rechtervak vinden is geen sinecure overdag. Trouwens, op 't middenvak gaat ie dan soms zó dicht tegen de linkerlijn aanhangen dat dat dan weer de chauffeurs van de wagens op 't linkervak ongemakkelijker maakt. En mezelf, in dit geval. Wat mij betreft absoluut geen verbetering...Sinds V10 wijkt met AP de wagen op het middenvak een stukje naar links uit als er op het rechtervak een vrachtwagen rijdt. Geeft dit geen zwalpende indruk voor andere weggebruikers ?
Sinds V10 staat bij mij de afstand op 7 en lijkt veel kortere afstanden aan te houden op lage snelheid dan voorheen.Ik had vanmorgen ook weer de luxe om dit drie uur uitgebreid te testen in de file, maar het werkt beter in de file met een volgafstand vanaf 4
Bij mij bij A73 voor Nijmegen na afrit richting Venlo. Knipper-aan bij samenkomen baan vanaf Nijmegen.
En bij ... op A50 richting Nijmegen, komend van A12 (Utrecht). Afrit nemen op linkerbaan en op middenbaan invoegen en dan NOA aan. Knipper na 50m-100m
Echt wel. Tenminste bij mijn S wel.
Rechts een vrachtwachten en links een passerende auto trekt ie zich niets van aan.
Wat ik ook opvallend vind is dat het zo lijkt dat de S ver weg wil blijven van witte auto's.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat bij passeren van een kleine witte bestelwagen (formaat caddy) de S ook naar links uitweek. Terwijl de auto's niet eens te veel links in/van eigen baan reden.
En net zo onverwacht als het begon is het ook weer gestopt.En iets heel anders: sinds 32.11.1 heb ik last van 30 km/dag phantom drain. Hard reset gedaan, geen verschil. Iemand anders ook?
Vandaag ook wat vreemds gezien met de range. Thuis geparkeerd en aan de lader gehangen (uitgesteld opladen ingesteld ivm daltarief). Ik had 10%. Paar uur later kijk ik, zit er 7% in. Dit terwijl de stekker erin zit.En net zo onverwacht als het begon is het ook weer gestopt.
UN/ECE 79:3) Op autosteer met NOA maar 2 keer een rijstrookwissel afgebroken gehad. Het meerendeel ging eigenlijk wel goed. Ik heb daar wel een vraag over: ik moest steeds een voorgestelde wissel bevestigen met de richtingaanwijzer (helemaal doordrukken?), en vervolgens komt hij met de melding dat je druk moet uitoefenen op je stuur. Maar bij het weer teruggaan naar de rechterstrook hoeft dat (meestal) niet. Is die dubbele actie altijd zo geweest? Ik meen me te herinneren dat eerder alleen de richtingaanwijzer voldoende was.
Volgens de UN/ECE 79 gaat de timer lopen vanaf het beroeren van de richtingaanwijzer.Ik ben vergeten het te testen, maar wat gebeurt er als je een langere tijd wacht tussen de richtingaanwijzer en de druk op het stuur? anders gesteld: gaat die beruchte time out lopen vanaf je richtingaanwijzer, vanaf het rukje aan je stuur of vanaf het begin van de beweging van de auto? In ieder geval vind ik dat bewegen van je stuur erg lastig, want iets te veel beweging en hij springt uit autosteer.
Je krijgt de smaak nog wel te pakken om je hand losjes aan het stuur te hebben, precies genoeg om de nag weg te houden.4) alles bij elkaar vind ik autosteer niet eens zo veel ontspannender rijden. Je moet toch constant druk houden op het stuur (kreeg er kramp van in mn vingers) vanwege die nag en dan is het niet echt veel meer moeite om dat beetje sturen te doen.
Nu ik het artikeltje lees waarnaar curry684 verwees.... Misschien staat je auto data te analyseren om te zien wat interessant genoeg is om op te sturen naar Tesla.Vandaag ook wat vreemds gezien met de range. Thuis geparkeerd en aan de lader gehangen (uitgesteld opladen ingesteld ivm daltarief). Ik had 10%. Paar uur later kijk ik, zit er 7% in. Dit terwijl de stekker erin zit.
Sentry mode e.d. staan gewoon uit.
Op zich zou dat kunnen maar in de logboeken van het netwerk hier zie ik geen verhoging in dataverkeer vanaf en naar de auto.Nu ik het artikeltje lees waarnaar curry684 verwees.... Misschien staat je auto data te analyseren om te zien wat interessant genoeg is om op te sturen aan Tesla.