Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Is er ergens een up-to-date handleiding te vinden ? De huidige manual bij de M3 past allang niet meer bij wat de auto doet/kan. Een compleet overzicht van release notes zou ook goed zijn. Ik kan ze niet allemaal onthouden....

Op de NL site van Tesla beweren ze dat de huidige release V9.0 is .....

De ingebouwde handleiding in de auto zou altijd up to date moeten zijn (kan je vinden in t menu)
 
ik heb na laatste update bij 33000 km nog maar 429 bij 90%. Het daalt in rap tempo. En rijgedrag ongewijzigd. gemiddeld verbruik ook niet toegenomen.
Interessant dat ik dit nu hier lees. Ik merk inderdaad ook sinds kort dat t aantal km bij 90% opeens van 448 naar 444 is gegaan, vond het al gek dat de accu opeens zo achteruit zou zijn gegaan. Nu ik er over nadenk is dat inderdaad precies sinds de laatste software updates
 
Inmiddels zijn we met v10 allemaal bekend met (lees: niet gewend aan) het uitwijken van de auto naar links op het moment dat we een vrachtwagen of bestelbus (liefst wit) inhalen. AP gedrag overigens dat niet vertoont wordt overigens indien je je op een rijbaan bevindt die aan de linkerkant een doorgetrokken streep heeft.
Nou snap ik waarom ik uitwijken naar links nooit meemaak: ik rij vooral 2-baans, dus op linkerbaan doorgetrokken streep, daar zal dit dus niet gebeuren. Moet snel een reden vinden om naar de Randstad of de A2 Zaltbommel-Amsterdam te kunnen rijden om dit te ervaren:)
 
Tesla maakt het leven minder saai. Ondanks dat ik regelmatig eenzelfde traject op dezelfde tijd rijd, toch altijd weer andere reacties :D

Vandaag toch wel vier keer vervelend onnodig remmen gehad. Dat wil zeggen dat ik in de tweede strook rij, rechts géén invoeg/uitvoegstrook is en mijn auto remt voor de auto in de rechterbaan (auto wordt ook idd wit aangegeven). Links snap ik, maar rechts is echt vervelend....

Verder voor het eerst sinds tijden weer even een kwispeltje gehad: knipper naar links, auto naar links, achterligger op beoogde baan versnelt, tesla terug naar rechts, auto verminderd snelheid, en tesla gaat nu weer naar links en voltooid wissel. Was wel even schrikken....

NB 2019.32.12.3 op MS HW2.5 MCU1
 
Gisteren weer Parijs-Hoofddorp gereden en ik heb de navigate on autopilot er na een half uur er weer afgehaald, de lane changes gebeuren echt te langzaam, het overige verkeer rijd hier veel te agressief voor. Ik ben ervan overtuigd dat dit straks beter gaat wanneer wij de lane change niet meer hoeven te bevestigen

Verder gereden met de adaptive cruise control aan en alhoewel phantom braking hoogst irritant is (en gevaarlijk) heeft het systeem wel op tijd een noodstop gemaakt op een stuk met 130 km/h, ik zag het niet op tijd aankomen.

Ik denk dat Elon met de uitspraken tijdens de Tesla autonomy day 2019 mbt tot level 5 FSD timeline as usual heel er optimistisch was maar dat dit helaas voor ons in Europa nog heel ver weg lijkt.

M3 LR AWD 2019 HW3 FSD 2019.32.12.2
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
Kijk ook even wat de temperatuur doet....

Vorig jaar ging mijn auto van 337 in de zomer naar 326 in de winter.
Afgelopen zomer heb ik een enkele keer weer de 337 gehaald en nu zit ik weer op 332 bij een 90% SOC.
Het rap dalen van mijn range begon al in de zomer rond juli, van 449 naar 444, en dat zette door tot 429 nu. Af en toe ging het even weer naar boven, maar was hooguit een dagje of zo,....
 
Vandaag tot 90% opgeladen en wederom weer een paar km's kwijt. Hij geeft nu 427 aan.

21.000 km gereden en 90% schommelt de hele levensduur al tussen de 449 en 447, 100% 497-499
1 optimistische uitschieter tot 502 en een dipje 494,

Doe je veel supercharging, of rijd je pack regelmatig helemaal leeg ofzo??

Ik laad dagelijks tot 80%, rmet mijn kms kom ik dan savonds meesta rond 150-180km thuis.
Alleen als ik echt ver moet 90% en voor 'de fun' een paar keer tot 100% geladen (en meteen gaan rijden, niet vol laten staan)....
 
Het rap dalen van mijn range begon al in de zomer rond juli, van 449 naar 444, en dat zette door tot 429 nu. Af en toe ging het even weer naar boven, maar was hooguit een dagje of zo,....
Yep same here, 449 bij aflevering, tijdje later ineens 444, nu 439 tot 442.

Aan publieke laadpaal overigens wel rekening mee houden dat ie niet druppellaad en Sentry dus wel zijn tol neemt. Dus als je om 9 aan de laadpaal hangt met 300 is het niet zo vreemd om 5 uurom 435 of zo aan te treffen: hij was om half 12 klaar en heeft daarna nog 5 uur 1-2km per uur verstookt aan Sentry.
 
Yep same here, 449 bij aflevering, tijdje later ineens 444, nu 439 tot 442.

Aan publieke laadpaal overigens wel rekening mee houden dat ie niet druppellaad en Sentry dus wel zijn tol neemt. Dus als je om 9 aan de laadpaal hangt met 300 is het niet zo vreemd om 5 uurom 435 of zo aan te treffen: hij was om half 12 klaar en heeft daarna nog 5 uur 1-2km per uur verstookt aan Sentry.

Ik zie dat hij gewoon weer aanvult aan de laadpaal als er na verloop van tijd km's eraf zijn gegaan door sentry...
Maar ik heb notificatie aanstaan wanneer hij klaar is, dan geeft ie het getal door.

21.000 km gereden en 90% schommelt de hele levensduur al tussen de 449 en 447, 100% 497-499
1 optimistische uitschieter tot 502 en een dipje 494,

Doe je veel supercharging, of rijd je pack regelmatig helemaal leeg ofzo??

Ik laad dagelijks tot 80%, rmet mijn kms kom ik dan savonds meesta rond 150-180km thuis.
Alleen als ik echt ver moet 90% en voor 'de fun' een paar keer tot 100% geladen (en meteen gaan rijden, niet vol laten staan)....

Het kan ook geen degradatie zijn want het is gewoon in 1 week, na de laatste software update. Ligt ook niet aan supercharge gedrag, want dat heb ik wel 5x in totaal gedaan, en telkens maar rond 20kwh geladen.

Het zou zoals mensen het aangeven temperatuur kunnen zijn. Maar dan zou jij er ook last van moeten hebben...
 
21.000 km gereden en 90% schommelt de hele levensduur al tussen de 449 en 447, 100% 497-499
1 optimistische uitschieter tot 502 en een dipje 494,

Doe je veel supercharging, of rijd je pack regelmatig helemaal leeg ofzo??

Ik laad dagelijks tot 80%, rmet mijn kms kom ik dan savonds meesta rond 150-180km thuis.
Alleen als ik echt ver moet 90% en voor 'de fun' een paar keer tot 100% geladen (en meteen gaan rijden, niet vol laten staan)....

Ik supercharge niet veel (na al die kilometers bij elkaar 7 keer gedaan). Rijd elke dag minimaal 250km. Laad altijd op tot 90%. Ik rijd nauwelijks onder de 30%. Ik rijd dagelijks hetzelfde route. Volgens auto zit ik nog steeds op de 159Wh/h. Ik kreeg auto 30 maart. Toen hadden we zelfs vorst gehad. Verbruik lag zelfs iets hoger.