Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
hehe one-pedal, werd tijd (al gewend van de i3 en is echt handig).
5%+ power, het is gratis dus klaag niet, als dat vertaald naar meer range, top.

Nu nog climate scheduling. Dat charging kan me gestolen worden, wil gewoon elke ochtend in warme auto stappen (zonder dat ik daar zelf aan moet denken).
 
Is er ergens een up-to-date handleiding te vinden ? De huidige manual bij de M3 past allang niet meer bij wat de auto doet/kan. Een compleet overzicht van release notes zou ook goed zijn. Ik kan ze niet allemaal onthouden....

Op de NL site van Tesla beweren ze dat de huidige release V9.0 is .....
 
hehe one-pedal, werd tijd (al gewend van de i3 en is echt handig).
5%+ power, het is gratis dus klaag niet, als dat vertaald naar meer range, top.

Nu nog climate scheduling. Dat charging kan me gestolen worden, wil gewoon elke ochtend in warme auto stappen (zonder dat ik daar zelf aan moet denken).
B9A5A8BB-3C53-42FC-B966-740649827F1F.jpeg
C35565A8-3330-4256-A68A-9802511C3248.jpeg
Heb je deze instelling niet?
 
hehe one-pedal, werd tijd (al gewend van de i3 en is echt handig).
5%+ power, het is gratis dus klaag niet, als dat vertaald naar meer range, top.

Nu nog climate scheduling. Dat charging kan me gestolen worden, wil gewoon elke ochtend in warme auto stappen (zonder dat ik daar zelf aan moet denken).

climate scheduling kun je allang doen toch met de Tesla Stats app (alleen IPhone)
 
Ik snap het ook niet helemaal, ik dacht al lang one pedal driving te doen. Maar feitelijk is het dus een zwaarder standje regeneratief remmen?
Bij hele lage snelheid maakt de motor te weinig toeren om via regeneratief remmen genoeg koppel te genereren om de auto tot stilstand te brengen. Wat hij dan moet doen is actief een negatief koppel op de motor zetten. Eigenlijk wat er gebeurt als je op lage snelheid de auto in van D -> R schakelt zonder te remmen.

De enige auto waarin ik dit ervaren heb is de Renault Kangoo ZE en het is geweldig. Het verbaasde me dat Tesla's dit niet hebben. Ik ben er dus heel blij mee.
 
Bij hele lage snelheid maakt de motor te weinig toeren om via regeneratief remmen genoeg koppel te genereren om de auto tot stilstand te brengen. Wat hij dan moet doen is actief een negatief koppel op de motor zetten. Eigenlijk wat er gebeurt als je op lage snelheid de auto in van D -> R schakelt zonder te remmen.

De enige auto waarin ik dit ervaren heb is de Renault Kangoo ZE en het is geweldig. Het verbaasde me dat Tesla's dit niet hebben. Ik ben er dus heel blij mee.

Hiervoor moet je elektrische energie verspillen om te remmen.
Dan is het gebruik van de gewone remmen zinniger.
 
Dat dacht ik dus ook, en ik heb er met huidige instelling ook nooit moeite mee om tijdig tot stop te komen anders dan bij een stoplicht dat te laat op rood springt. En daar heb je afaik een rem voor.

Ik gebruik eigenlijk altijd maar één pedaal behalve om het laatste kruipen tegen te gaan.
Rem heb je idd alleen nodig als je veel te laat afremt.
Een M3 kan niet als een MS 60kW regeneren volgens mij en dus moet deze lichtere auto nog beter kunnen remmen via regeneratie.