Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Juist wel. Je bent extreem slim vergeleken met een ingeblikt neuraal netwerk dat ergens in USA getraind wordt om in een dorp in Nederland zijn werk te doen. Jij begrijpt de wereld om je heen en kunt dus anticiperen op en ook communiceren met die wereld om je heen. Dat gebruik je de hele tijd, ook in de auto.
Dat tandarts bord is een gek voorbeeld. Iets eenvoudiger dan:
Iemand staat op de stoep bij een zebrapad. Wat moet je FSD Tesla doen?
Volgens de wet moet hij stoppen.
Oh dat vergat ik nog te zeggen: die iemand staat te praten met iemand anders. Voor jou en mij is het direct duidelijk dat hij niet wil oversteken. Gaat je Tesla dat straks ook zien?

Voor alle duidelijkheid. Ik vind de weg naar het onmogelijke FSD geweldig en geniet van iedere update.
Beetje off-topic maar ik betwijfel of die miljoenen slimme computers die wij als mens denken te zijn, beter werkt dan een groot neural netwerk waarbij de machines met elkaar communiceren ipv de mens.
Ben het met je eens dat FSD nog lang niet klaar hiervoor is, gaat de komende jaren met kleine stapjes.......misschien eerst de snelwegen, provinciaal, gefaseerd. Ik heb ook FSD , vindt het een leuke gadget maar geloof nooit dat mijn M3 autonoom gaat rijden
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Cely and Danny n
Ik heb, naar ik vermoed sinds de update een hoge drain. Gisteren gedurende 8 uur 3% verloren (SR+). Heb de bewakingsmodus uit staan, enkel alarm aan. Heb geen andere apps dan de tesla app.
Iemand tips/ideeen?
Hoeveel is 3%? WiFi toevallig aan? Als het blijft is het het misschien waard om eens te monitoren met TESLAFI. Als je klaar bent je wachtwoord wijzigen en alles is weer prive
 
Ik heb, naar ik vermoed sinds de update een hoge drain. Gisteren gedurende 8 uur 3% verloren (SR+). Heb de bewakingsmodus uit staan, enkel alarm aan. Heb geen andere apps dan de tesla app.
Iemand tips/ideeen?

Na 1 keer 3% drain zou ik me nog geen zorgen maken, dat kan al door het temperatuur verschil.
Het zou ook kunnen dat de 12 volt accu is opgeladen tijdens het stilstaan.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik heb, naar ik vermoed sinds de update een hoge drain. Gisteren gedurende 8 uur 3% verloren (SR+). Heb de bewakingsmodus uit staan, enkel alarm aan. Heb geen andere apps dan de tesla app.
Iemand tips/ideeen?
Kan het door de kou komen? krijg je het terug als je gaat rijden? En is het dagelijks of was het eenmalig?


Wi-Fi zorgt dat je auto langzamer in slaap valt. Probeer het eens met het Wi-Fi netwerk vergeten in de auto?
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wifi staat altijd aan bij thuiskomst en nog nooit drain gehad.
 
Kan het door de kou komen? krijg je het terug als je gaat rijden? En is het dagelijks of was het eenmalig?



Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wifi staat altijd aan bij thuiskomst en nog nooit drain gehad.
Daar zijn de meningen over verdeeld...;) en is al vaker ter sprake geweest.
WIFI zorgt ervoor dat de auto pas na 2h08m in slaap valt, iedere keer na een rit. Do the math als je per dag 5 x thuis komt . Bij mij koost zo’n idle > ZZZ sessie rond de 1 kWh per keer
Sinds die tijd zet ik de WiFi uit en slaapt de auto binnen 10 minuten met een paar 100 watt drain over de hele nacht.
Zonder monitoring app is dit niet vast te stellen.
 
Daar zijn de meningen over verdeeld...;) en is al vaker ter sprake geweest.
WIFI zorgt ervoor dat de auto pas na 2h08m in slaap valt, iedere keer na een rit. Do the math als je per dag 5 x thuis komt . Bij mij koost zo’n idle > ZZZ sessie rond de 1 kWh per keer
Sinds die tijd zet ik de WiFi uit en slaapt de auto binnen 10 minuten met een paar 100 watt drain over de hele nacht.
Zonder monitoring app is dit niet vast te stellen.

Ik kan dit beamen @ScoopT. M'n auto viel de laatste tijd pas na 2u in slaap. Sinds ik de WiFi ben "vergeten" valt die meteen in slaap. Liijkt erop dat de Tesla graag eerst 2u in contact wil blijven met het moederschip bij thuiskomst.
 
Daar zijn de meningen over verdeeld...;) en is al vaker ter sprake geweest.
WIFI zorgt ervoor dat de auto pas na 2h08m in slaap valt, iedere keer na een rit. Do the math als je per dag 5 x thuis komt . Bij mij koost zo’n idle > ZZZ sessie rond de 1 kWh per keer
Sinds die tijd zet ik de WiFi uit en slaapt de auto binnen 10 minuten met een paar 100 watt drain over de hele nacht.
Zonder monitoring app is dit niet vast te stellen.

Interessant, was mij wel opgevallen dat bij thuiskomst het altijd lang duurde voordat de auto in slaap viel. Was er altijd vanuit gegaan dat hij aan het moederschip aan het vertellen was hoe zijn dag was, mede omdat er soms best veel data verstuurd wordt.

Wel irritant dat je dan elke keer weer wifi moet instellen als je wilt updaten.
 
Interessant, was mij wel opgevallen dat bij thuiskomst het altijd lang duurde voordat de auto in slaap viel. Was er altijd vanuit gegaan dat hij aan het moederschip aan het vertellen was hoe zijn dag was, mede omdat er soms best veel data verstuurd wordt.

Wel irritant dat je dan elke keer weer wifi moet instellen als je wilt updaten.
Gewoon in de gaten houden als er updates worden uitgerold. Maak een eigen ssid voor je tesla in je router. Kan je instellingen in de tesla laten staan en bij een Update de ssid in de routeR aanzetten. Werkt bij mij feilloos....
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Tesla gaat helaas nooit ieder bord kunnen lezen. Een van de redenen waarom FSD en robotaxi’s die overal functioneren er nooit zullen komen.
Groot geel bord in Den Dolder: Voor Tandarts volg T. Veel succes.
Het lezen van borden met allerlei tekstmedelingen zal moeilijk blijken. Uit ervaring weet ik dat verwerking van natuurlijke taal door een computer nog steeds zeer moeilijk is. Maar je benadert het vanuit een te rigide gedachte: dat de wereld hetzelfde blijft. Al die stoplichten die de wereld rijk is: een reactie op het automobiel. Evenzo gaan we ook speciale voorzieningen maken voor zelfrijdende auto's. Door bijvoorbeeld elk bord te voorzien van een QR code met dezelfde boodschap in een voor een computer makkelijk te begrijpen taal. Nu al worden wegafsluitingen digitaal gepubliceerd zodat navigatiesystemen er gebruik van kunnen maken. In veel gevallen zijn tekstborden een aanvulling hierop voor de mensen die zonder navigatie rijden en bevatten dus totaal overbodige informatie voor een zelfrijdende auto.
...Iets eenvoudiger dan:
Iemand staat op de stoep bij een zebrapad. Wat moet je FSD Tesla doen?
Volgens de wet moet hij stoppen.
Oh dat vergat ik nog te zeggen: die iemand staat te praten met iemand anders. Voor jou en mij is het direct duidelijk dat hij niet wil oversteken. Gaat je Tesla dat straks ook zien?
Ja. Als het om dat soort visuele patroonherkenning gaat, blijkt AI ons keer op keer weer te kunnen verbazen. En het hoeft niet perfect te zijn. Eigenlijk is de primaire taak van een zelfrijdende auto erg simpel: nergens tegenaan rijden. Dat een zelfrijdende auto soms wel eens een rare beslissing neemt of ergens vast komt te zitten is geen halszaak. Zolang hij maar geen brokken maakt. De rest is een kwestie van stapsgewijs optimaliseren. En dat optimaliseren komt van twee kanten: zowel een betere AI als meer op zelfrijdende auto's ingerichte infrastructuur.

De FSD is een US AI systeem...
Als ik met mijn NL RI (Real Intelligence, mijn hoofd dus) systeem in UK ga rijden maak ik in eerste instantie ook rare fouten, die UK RI niet maakt. Het punt is dat RI snel leert en AI kennelijk niet
Ook hier is een computer in het voordeel, want net zo goed als jouw navigatiesysteem de kaarten van heel Europa heeft, heeft de zelfrijdende computer alle lokale regels in alle landen tot zijn beschikking. Gewoon overschakelen bij de grens.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb, naar ik vermoed sinds de update een hoge drain. Gisteren gedurende 8 uur 3% verloren (SR+). Heb de bewakingsmodus uit staan, enkel alarm aan. Heb geen andere apps dan de tesla app.
Iemand tips/ideeen?
Je bedoelt: sinds V10 (32.12.2)? Of sinds 36.2.1? Want idd, sinds V10 ervaar ik ook een exorbitant sluipverbruik, dat geeneens 'sluipverbruik' genoemd kan worden, het ding staat bij tijd en wijle gewoon voluit 200W te verstoken, de hele nacht lang. En waardoor? Ik ben echt niet bezig die auto om de vijf minuten uit zijn slaap te halen om het batterijniveau te checken. 's nachts slaap ik trouwens. Ook gebruik ik geen 3rd pary apps die dat doen. Van sentry mode heb ik onmiddellijk al geconcludeerd dat het een energieslurper van jewelste is, een feature die ik alleen in uitzonderingen zal gebruiken. Verder zou ik het niet weten. Ik wil nog checken met wifi uit, maar het is irritant is dat je de wifi niet permanent uit kunt zetten. Ook hier moet je weer creatieve noodoplossingen gaan bedenken om die auto te laten doen wat je wilt.

Wat ik ondertussen wel heb gemerkt is dat een Tesla een echt paradepaardje is: heeft continu aandacht en verzorging nodig. :( In plaats van dat hij gewoon ongemerkt en betrouwbaar doet wat hij moet doen. Hij eist gewoon een centrale plek in je leven op, of je het wil of niet. Voor iemand die een auto vooral als vervoermiddel A->B ziet, is dat ... laten we zeggen .... wennen.