Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
40.2.1 is blijkbaar erg populair, gister een update gehad en nu naar 40.2.1. Eens kijken of de release notes nu leesbaar zijn. Misschien een ideetje voor Tesla om een bibliotheek met release notes op hun website te mikken.
Ben benieuwd wat de verbeteringen (+/-) zijn bij mijn wagen.
 
Hoera! Ben nu 2019.40.2.1 aan het downloaden (M3 SR+). Overigens altijd goed te doen terwijl ik naar het werk rijd met wifi aan.

vandaag tijdens het werk even installeren.
 

Attachments

  • 7F4A15C3-34C5-45D1-A217-C94D9CB7CE0A.jpeg
    7F4A15C3-34C5-45D1-A217-C94D9CB7CE0A.jpeg
    592.2 KB · Views: 43
Tot gisteren bleef ik iets te vaak linksrijbaan plakken, met deze versie 40.2.1 rij ik constant op en neer tussen allerlei lanes. Lane change assist werkt subliem, gewoonweg subliem. Zelfs microbrakes tijdens lanechanges zijn helemaal weg.

Ik merk op AP constante microacceleraties en microbrakes bij een voorgaande voertuig. Alsof de AP ze in 1000 stapjes van elk 0.1 km/h erbij/eraf doen, dit was daarvoor niet voorgekomen. Iemand hier ook last van?
 
En zojuist nog even snel een ritje gemaakt met 40.2.1. Wat een verschil! Nu kan AP direct ingeschakeld worden bij het oprijden van de invoegstrook van de snelweg, ook terwijl je zelf nog snelheid aan het maken bent. De snellere lane change is echt een verbetering en geeft een gevoel van meer zekerheid. Ook een paar vrachtwagens ingehaald en ei-de-lijk snapt NoA dat ik na het inhalen van een vrachtwagen direct terug naar de rechterbaan wil. Mocht hier ooit nog de “no confirmation lane change” toegestaan worden is dit zeker een verbetering. Het gaat de goede kant op.
Goed om te horen, ik kreeg hem gisteravond ook aangeboden en had, omwille van de kritische geluiden hier, besloten om hem nog even weg te drukken.
 
Ik ook prima tevreden over 40.2.1 na korte tryout vanochtend. Alleen lane merge A2/N2 richting A58 Tilburg ging nog naadje (heeft nog nooit goed gewerkt) en ik kreeg op de Spottersweg even alle alarmbellen omdat ie niks kon zien (ik ook niet - zon om 9u recht voor je snufferd in december is niet te doen). Buiten die 2 edge cases reed ie prima.
 
Vandaag met 40.2.1 even naar Amsterdam op en neer. Geen last van zwabberen en idd betere lange change!

Deep Rain sloeg helaas niet aan toen het motterde. Wordt wel beter.

Even een waarschuwing voor NoA van Amsterdam naar Naarden (A1). Daar wil hij voor de afslag een soort afgesloten busbaan oprijden.
 
Ik ervaar nog steeds het probleem van 'micro brakes', 2 a 3km afremmen bij het verplaatsen naar rechts bij een assisted lane change na het passeren van een voertuig dat ik al ruim gepasseerd ben. Heel erg hinderlijk en dit speelt nu bijna een jaar.
Dat is het....ik merkte dit laatst ook al maar kon het niet duiden. Geen idee of dit met de nieuwe update is gewijzigd.
Herkenbaar, heb ook last van die "micro brakes" bij teruggaan naar rechts. Soms wel, soms niet, onverklaarbaar want altijd veel ruimte.
Was niet toen ik mijn M3P net had in September/Oktober, pas later gekomen.
Net 2019.40.2 update geïnstalleerd. en ben benieuwd of er verschil is.
 
Van 36.2.4 naar 40.2.1

  • Lanechanges gaan een stuk vlotter en soepeler. Veel minder timen met stuurdruk. Wisselen directer en zonder aarzelen. Lijkt wel of het meer automatisch verloopt. Auto wil al en je moet hem even helpen tov jij wilt en je moet de auto helpen :)
  • Zwalken binnen de rijstrook zag ik geen verbetering/verslechtering met 36.2.4. Merkte wel dat hij in bochten op de snelweg heel erg de middellijn opzoekt. Voelt niet ontspannen als je inhaalt en de auto zit ook tegen de streep aan.
  • Deep rain.....geen regen Gezien :)
Verder geen zicht op kleine bugfixes mbt bv spotify, laden etc etc. Nog te weinig gereden om dit vast te stellen. Zal ongetwijfeld nog meer dingentjes gefixeerd zijn
 
  • Funny
Reactions: dutchchili
Ter hoogte van Leiderdorp naar Amsterdam op de A4 dus krijg ik de snelheid van de B-weg met 70km/h!!

mis er een mogelijkheid om aan Tesla door te geven waar de verkeersbeleid dient te veranderen of bij Google?

kom dit soms tegen.

verder is het mij opgevallen dat AP1 geen rekening houd met een B-weg waar je geen midden streep hebt hij in het midden gaat rijden waardoor hij te laat tegenliggers ziet! Ik deel mijn gegevens en hoop doordat ik abrupt ingrijp dat deze data verwerkt word in een update. Zo ook verkeersdrempel en versmallingen herkent AP1 niet en de camera ook niet. Dit zou toch makkelijk aan de hand van collectief rijgedrag verzameld kunnen worden geanalyseerd en in AP of google maps verwerkt kunnen worden??


Kan iemand mij gelijk uitleggen wat de rede is dat AP1 geen stoplichten herkent hij gebruikt toch ook de camera achter de spiegel??
 
Maandag door Tesla opnieuw de 36.2.4 gepusht. Dinsdagavond ontving ik moeiteloos de 40.2.1. Geïnstalleerd maar heb echter nog niets uitgeprobeerd.
Toch nog een vraagje.... Bij de melding om de nieuwe software te installeren wordt bij mij altijd aangegeven dat het 25 minuten duurt voordat het klaar is. Maar de werkelijke installatietijd is vaak meer dan een uur. Zijn die 25 minuten Elon-minuten hahaha?
 
  • Like
Reactions: NielsT
Bij de melding om de nieuwe software te installeren wordt bij mij altijd aangegeven dat het 25 minuten duurt voordat het klaar is. Maar de werkelijke installatietijd is vaak meer dan een uur. Zijn die 25 minuten Elon-minuten hahaha?
Grappig, bij mijn X krijg ik altijd de melding '50 minuten' als installatietijd, wat in de praktijk tussen 35 en 45 minuten betekent.
 
  • Like
Reactions: NielsT