Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Nog steeds geloof ik niet dat je speciale of extra stuurdruk nodig hebt om een rijstrookwissel in gang te zetten. Ik denk dat het inbeelding is. Gewoon de stuurdruk die nodig is om de nag weg te houden. Misschien moet iemand het eens wetenschappelijk bepalen. :)
Je hebt gelijk: er is geen extra stuurdruk nodig. Rij maar eens met een gewicht aan je stuur. Dat geeft een constante druk en dan gaat de stuurwissel vanzelf na het bedienen van de richtingaanwijzer. Done it.
 
1.jpg
2.jpg
 
  • Like
Reactions: MauriceTheBoss
Reed van de week achter deze bestelbus, man man man de auto ging vol in de ankers meerdere keren. Ben maar een baan opgeschoven. Gelukkig niemand achter mij en daarnaast heb ik (bijna altijd) m’n voet op t gas klaar liggen om het remmen te overrulen.


Ik zou deze zeker even bij Tesla aanbieden! Zowel via [email protected] als ook via Twitter!
 
Afgelopen dagen naar Spanje gereden met de X met 1019.40.2.1.
In deze versie is AP op een driebaansweg met vrachtwagens eigenlijk onbruikbaar wegens slingeren. Op een tweebaansweg gaat het wel goed.
Bijna geen phantom brakes gehad, (meer phantom 'gas loslaten'). Een keer of drie op ruim 1800 km.
Ruitenwissers uitstekend zo.

SUC's drukker dan ik ze ooit gezien heb in Frankrijk en Spanje (off topic) :)
 
Vandaag een nieuwe MX LR opgehaald voor een vriend. Een mooi vergelijk kunnen maken met de M3 en FSD.
Zelfde ritje naar mijn werk wat ik normaal met de M3 doe nu met de MX
Beide op 2019.40.2.1 38f55d9f

  • NOA op de MX en het vragen om stuur input is op de MX een stuk makkelijker. Lijkt wel of mijn M3 veel strenger is op de stuur NAG dan de MX. Gaat op de MX bijna vanzelf. Voelt ook een stuk lichter op het stuur.
  • MX voegt bij een gecombineerde invoeg-uitvoeg wel zelf uit? Op die plaats doet de M3 het niet maar de MX wel? Heb wel de laatste kaartversie gekregen in de MX vandaag.
  • 1 dikke Phantom Break gehad.
  • Heb het idee dat de MX veel minder zwalkt binnen de rijstrook dan de M3
  • Ook het idee dat de MX wat agressiever is in het verkeer. Haalde bv zonder haperingen een auto rechts in op de snelweg.
  • Heb wel het idee dat over alle bediening in de M3 iets meer is nagedacht. had het idee dat het scherm voor je neus meer te configureren was in de MX maar dat is beperkt.
  • Ook de energie weergave valt tegen vergeleken met de M3. Vrij beperkt
Wel wennen qua scherm etc t.o.v. de M3. Heeft toch veel meer mogelijkheden zie ik.

Gelijkwaardige rit qua snelheid en weer van huis naar werk:

Afstand 31km, tijd 24min , Snelheid gemiddeld 80, max 110km/u, grootste gedeelte op NOA (afgerond)

M3LR: 190wh/km
MXLR: 210wh/km

natuurlijk slecht vergelijk met zo weinig test km's. Ik heb de MX tot januari dus kijken hoe het zich ontwikkeld