Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is dan pas echt een kolder reactie.

De één geeft aan dat het een verbetering is en en bij de ander is het een drama.
Wat het in jouw geval is weet je pas als je de update probeert.

Er zijn er ook die aangeven dat ze 1,5% bereik kwijt zijn en dat herken ik dan weer niet dus is en blijft het een grote gok wat een bepaalde update brengt. Dit is overigens weer vooral iets van het laatste half jaar.

Het is allemaal nog al snel een drama heb ik de indruk.
1st world problems
Jullie nemen het misschien te snel als vanzelfsprekend om elke dag met zo een fantastische machine te kunnen rijden.
Ik heb 7 jaar uitgekeken om met een tesla te kunnen rijden en geniet er elk moment van ondanks dat er soms een tijdelijk ongemak is.

Vorige versie was de autopilot dronken en nu rijdt hij mooi solide bij mij
Stembediening is leuk maar gebruik het weinig dus geen gemis.
Het bereik hangt af van zoveel factoren en algoritme word steeds aangepast door tesla, lig er niet wakker van. De capaciteit van mijn batterij is dezelfde als voor de update ....
 
Last edited:
Het is allemaal nog al snel en drama heb ik de indruk.
1st world problems
Jullie nemen het misschien te snel als vanzelfsprekend om elke dag met zo een fantastische machine te kunnen rijden.
Ik heb 7 jaar uitgekeken om met een tesla te kunnen rijden en geniet er elk moment van ondanks dat er soms een tijdelijk ongemak is.

Vorige versie was de autopilot dronken en nu rijdt hij mooi solide bij mij
Stembediening is leuk maar gebruik het weinig dus geen gemis.
Het bereik hangt af van zoveel factoren en algoritme word steeds aangepast door tesla, lig er niet wakker van. De capaciteit van mijn batterij is dezelfde als voor de update ....

Dat is wat jij ervan maakt en blijkbaar heeft jouw 7 jaar moeten wachten je beroofd van enige realiteitszin.
We zitten hier op een forum om ervaringen met elkaar te delen.

Ondanks dat mijn auto van de ruim 1,5 jaar dat ik hem heb, heeft hij inmiddels zeker 3mnd binnen gestaan bij het SeC voor verschillende problemen. Problemen die Tesla serieus neemt en dus beoordeel ik hun service nog steeds als uitstekend.
En ondanks deze problemen geloof ik nog steeds in het product. Dat neemt niet weg dat ik de problemen hier mag delen met anderen.
Het neemt ook niet weg dat mijn problemen en die van anderen er ook werkelijk zijn.

Wellicht nog erger is dat het blijkbaar compleet random is of je bij een nieuwe versie erop vooruit of achteruit gaat.
Dit geeft aan dat ze geen enkel idee hebben wat ze aan het doen zijn bij Tesla op het moment.

Dit neemt echter ook niet weg dat zeker met de laatste updates er zo nu en dan grote ****ups in deze software zitten en het zou natuurlijk bezopen zijn als we deze niet zouden mogen benoemen omdat er iemand op een forum zit die zich daaraan zou kunnen storen.

Prima dat deze versie van de AP bij jou goed werkt bij mij en andere is het de zoveelste achteruitgang en als hij niet eens meer in zijn baan kan blijven dan wordt het ook nog eens gevaarlijk(er).

Dat jij de stemcommando's niet gebruikt wil niet zeggen dat Tesla er dus zomaar een potje van mag maken.
Ik gebruikte ze veel zeker om ergens naartoe te navigeren. Het roepen van een bedrijfsnaam in combinatie van de stad waar deze zit was in meer dan 99% van de gevallen genoeg om de navigatie juist aan het werk te krijgen. Nu lukt geen enkel commando meer.
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Dit neemt echter ook niet weg dat zeker met de laatste updates er zo nu en dan grote ****ups in deze software zitten en het zou natuurlijk bezopen zijn als we deze niet zouden mogen benoemen omdat er iemand op een forum zit die zich daaraan zou kunnen storen.
Ik denk dat het juist goed is dat de ervaringen hier gedeeld worden. Als ik een probleem hier vaker voorbij zie komen en het zelf ook heb, weet ik vrijwel zeker dat het een bug is en niet aan mijn auto ligt.
 
Ik heb zitten wachten na de slechte berichtgevingen hier vanaf 2019.16 en zit met mijn S100 2.5 FSD nog op 2019.12.1. Ik mis op dit moment dus o.a. NoA, Netflix, AI wipers en nieuwe summon, maar heb wel redelijke normale AP met 30 sec tussen de nags, geen stuurbeperkingen en prima functionerend op N wegen.

Zouden jullie nu upgraden naar de nieuwste firmware?
Ik heb het een maand uitgehouden op 12.1. Doe gewoon de upgrade, die 15s nag raak je snel gewoon.
 
  • Like
Reactions: curry684
Ja Smart Summon is aangezet vandaag. Net paar plaatsen geprobeerd.
Je moet in de blauwe kring blijven en erg dicht bij de auto blijven (meelopen) want als je er maar paar meter vandaan bent gaat ie wachten tot je echt ernaast meeloopt.

Maargoed, het is wel grappige gimmick.. En voor een allereerste beta om flink wat neuralnet data te verzamelen, begrijpelijk dat het zo basic begint.. In de US waren de eerste betas ook erg treurig. Maar daar is het inmiddels al wel een heel stuk geavanceerder..... En de EU staat natuurlijk niet toe dat de auto verder dan 6 meter kan rijden, want een bekend duits merk KAN ook maar tot 6 meter, en die hebben zat lobbyisten in de EU om te zorgen dat andere merken niet meer MOGEN dan ZIJ kunnen natuurlijk...

(en je zou kunnen zeggen dat zij ook maar 6 meter mogen van de EU... maarja, iets met kip en ei zullen we maar zeggen dan toch ;)
 
Ik heb idd ook ineens sinds een paar uur De Knop. Nog niet kunnen proberen sindsdien, voor die tijd deed heel smart summon via de omweg niets met "kan niet hier" of "kan niet nu".
Screenshot_20191228-174500_Tesla.jpg
 
Ik heb idd ook ineens sinds een paar uur De Knop. Nog niet kunnen proberen sindsdien, voor die tijd deed heel smart summon via de omweg niets met "kan niet hier" of "kan niet nu".
View attachment 493805
Mijn auto (MS75D) heeft volgens de release notes behorende bij 2019.40.2.5 ook smart summon maar op mijn tel heb nog niet de knop.
Kan ik die op de een of andere manier geforceerd verkrijgen?
 
Rondom de afslag van N305 bij Almere naar A6 richting Amsterdam, heb ik NoA maar uitgezet. De knipperlichten gingen continu aan en vaak de verkeerde kant op. Ik kreeg die knipperlampen ook niet gewoon uit, behalve met 3x knipperen de andere kant op. Raakte haast in paniek, want leek wel de film flubber - totaal geen controle.

Zonder NoA lukte het me niet om van banen te wisselen. Knipperen bleef aan, maar na ruim 5 seconden nog geen wisseling. Dan maar alles uit.

Ik was met vrouw en kids (geen ruimte voor experimenteren), en mijn vertrouwen in Tesla kreeg een flinke domper. :( :(
 
Rondom de afslag van N305 bij Almere naar A6 richting Amsterdam, heb ik NoA maar uitgezet. De knipperlichten gingen continu aan en vaak de verkeerde kant op. Ik kreeg die knipperlampen ook niet gewoon uit, behalve met 3x knipperen de andere kant op. Raakte haast in paniek, want leek wel de film flubber - totaal geen controle.

Zonder NoA lukte het me niet om van banen te wisselen. Knipperen bleef aan, maar na ruim 5 seconden nog geen wisseling. Dan maar alles uit.

Ik was met vrouw en kids (geen ruimte voor experimenteren), en mijn vertrouwen in Tesla kreeg een flinke domper. :( :(
Dit klinkt als de reden dat veel mensen even na update altijd harde reboot doen, met rem ingedrukt beide scrollwieltjes induwen tot scherm zwart wordt en je Tesla logo weer ziet. Krijgt soms wazige dingen na update...