Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga maar eens een parkeerplaats opzoeken :). Dit zijn alle parkeerplaatsen die in OSM gespecificeerd zijn toch?

Ik merk sowieso dat ik om Summon the laten werken de keyfob op de ruit moet leggen want anders geeft de auto al aan dat de sleutel niet in de buurt is en dat met een verse batterij :)

Verder vind ik die 6m gewoon goed hier maar wel jammer dat het max 20 meter rollen is. Och beter in het begin strikt en bij voldoende bewijs wellicht de teugels wat laten vieren. Beter dan die sukkels in de US die de auto uit het zicht kunnen summonen.
 
Ok, Smart Summon geprobeerd op de volgende parkeer plaatsen:

Google Maps

Google Maps

Het werkt echt voor geen meter.

Het opzetten van de verbinding ontzettend traag maar ja dat is ook niet gek als je via een Tesla VPN moet met Amerikanse servers, elk verzoek kost je al minstens 150 milliseconden om op het andere continent uit te komen.

Het voertuig rijd maximaal 20 meter maar dat is niet hemelsbreed maar werkelijke meters. Bij het testen ging de auto elke keer onnodig heen en weer steken om een simpele bocht te maken en die stukken zitten in deze afstand en al snel zit je op de melding "Maximum distance reached".

De afstand die je hemelsbreed de auto zou kunnen laten verplaatsen is te kort om b.v. de auto 2x een bocht te laten maken.

De auto steekt heel veel heen en weer en dat telkens als de auto stilstaat. Lekker voor de banden! Dat was ik al gewend van Autopark maar Smart Summon past hetzelfde slechte gedrag toe.

De kleine parkeerplaats resulteerde al snel in de melding dat je op de openbare weg rijd dus je moet echt een parkeerplaats hebben zonder aangrenzende straat.

Morgen nog eens proberen in het licht. Misschien is het nu te donker.....

Eerste poging dus een flinke #fail

Screenshot_20191228-201534.png
 
Ok, Smart Summon geprobeerd op de volgende parkeer plaatsen:


Het werkt echt voor geen meter.

Het opzetten van de verbinding ontzettend traag maar ja dat is ook niet gek als je via een Tesla VPN moet met Amerikanse servers, elk verzoek kost je al minstens 150 milliseconden om op het andere continent uit te komen.

Het voertuig rijd maximaal 20 meter maar dat is niet hemelsbreed maar werkelijke meters. Bij het testen ging de auto elke keer onnodig heen en weer steken om een simpele bocht te maken en die stukken zitten in deze afstand en al snel zit je op de melding "Maximum distance reached".

De afstand die je hemelsbreed de auto zou kunnen laten verplaatsen is te kort om b.v. de auto 2x een bocht te laten maken.

De auto steekt heel veel heen en weer en dat telkens als de auto stilstaat. Lekker voor de banden! Dat was ik al gewend van Autopark maar Smart Summon past hetzelfde slechte gedrag toe.

De kleine parkeerplaats resulteerde al snel in de melding dat je op de openbare weg rijd dus je moet echt een parkeerplaats hebben zonder aangrenzende straat.

Morgen nog eens proberen in het licht. Misschien is het nu te donker.....

Eerste poging dus een flinke #fail

Eens... maar, wat had je verwacht dan? Het is de eerste versie in EU, met alle superbeperkende regels opgelegd door de EU (en de duitse lobbyisten van de duitse automerken die niet meer kunnen dan dit). Smart Summon is in de US al heel lang uit, is ook heel simpel begonnen. Had je gedacht met de eerste beta dat het meteen helemaal geweldig zou zijn, zonder punten van verbetering?

Tis gewoon een gimmick, bedoeld om hoop neural-net data op te halen, ter verbetering van FSD/autonoom rijden in de (hele) verre toekomst. En daar de allereerste beta van.. Ik vind het wel een grappig dingetje. Niet iets wat je ook daadwerkelijk gebruikt, maar als je Tesla helpt wat AI data te verzamelen met af en toe zo'n spele-ding feature te proberen, ach... prima toch.

Ik weet wat er op de website stond, "echt waar" ... en ik heb, ook mede aan deze 'feature' , duizenden euros betaald.
Maar inmiddels ben ik niet meer in de verwachting dat dit de komende jaren nog in orde gaat komen.....
Gewoon leergeld. Volgende keer pas iets kopen als het bestaat. Tot die tijd moeten we ons 'gelukkig' wanen met dit soort probeerseltjes.

Blijkbaar.
 
Ik had niet de verwachting dat het goed zou werken want Autopark is al bagger....

Maar, onnodig heen en weer steken zonder auto's in de buurt zie ik als een glitch die de US release al had moeten aantonen. Enige verschil is dat onze parkeervakken 2x zo klein zijn als in de US :)

Ik zie het niet eens als gimmick want het is zo onbruikbaar dat het zelfs niet daarvoor te gebruiken is en dat staat los van de EU beperkingen waar ik trouwens sterk voorstander van ben. Behalve de nag en LCA enkel op snelwegen.
 
Ik had niet de verwachting dat het goed zou werken want Autopark is al bagger....

Maar, onnodig heen en weer steken zonder auto's in de buurt zie ik als een glitch die de US release al had moeten aantonen. Enige verschil is dat onze parkeervakken 2x zo klein zijn als in de US :)

Ik zie het niet eens als gimmick want het is zo onbruikbaar dat het zelfs niet daarvoor te gebruiken is en dat staat los van de EU beperkingen waar ik trouwens sterk voorstander van ben. Behalve de nag en LCA enkel op snelwegen.

Okay, nouja andere mening dan. Dat onnodig heen en weer steken ben ik wel met je eens. (en het draaien aan stuur tijdens stilstaan ook, maar dat doet hij zelfs in het autorijd-spelletje al (pfff)....
Van mij mag de nag blijven, ik hoop vooral op meer stuuruitslag support en lane-change zonder confirm.
Met die 2 dingen wordt het ECHT een soort auto-pilot... Zolang het nog geen full-self-drive is, vind ik de nag (net als iedereen) wel IRRITANT maar nodig om te voorkomen dat mensen het als full-self-drive gaan gebruiken, terwijl het een ondersteuning systeem is bij het nog gewoon auto-rijden.

Echt Full-self driving is nog minimaal 10+ jaar weg, buiten de snelweg in ieder geval. Op snelweg zie ik het nog wel eerder gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Doedelefloeps
Okay, nouja andere mening dan. Dat onnodig heen en weer steken ben ik wel met je eens. (en het draaien aan stuur tijdens stilstaan ook, maar dat doet hij zelfs in het autorijd-spelletje al (pfff)....
Van mij mag de nag blijven, ik hoop vooral op meer stuuruitslag support en lane-change zonder confirm.
Met die 2 dingen wordt het ECHT een soort auto-pilot... Zolang het nog geen full-self-drive is, vind ik de nag (net als iedereen) wel IRRITANT maar nodig om te voorkomen dat mensen het als full-self-drive gaan gebruiken, terwijl het een ondersteuning systeem is bij het nog gewoon auto-rijden.

Echt Full-self driving is nog minimaal 10+ jaar weg, buiten de snelweg in ieder geval. Op snelweg zie ik het nog wel eerder gebeuren.
Als ik zie hoe vaak NOA een lane-change voorstelt die ik niet wil of zinloos is wil ik dat voorlopig nog wel graag bevestigen.
 
Als ik zie hoe vaak NOA een lane-change voorstelt die ik niet wil of zinloos is wil ik dat voorlopig nog wel graag bevestigen.

het gaat sinds 40.50 echt een heel stuk beter. Na inhalen stelt hij vrijwel altijd direct voor om meteen terug naar rechts te gaan (eindelijk!).
Er zitten inderdaad nog wel wat bugs in bij splitsingen van snelwegen, waar hij vaak changes voorsteld 'om de route te volgen' terwijl je al in de goede strook rijd.... Inderdaad, je hebt gelijk, zolang dat nog niet wat beter gaat, hoeft voor mij de bevestiging er ook nog niet uit ;)

Maar ik zie wel verbeteringen, da's mooi. Hij is ook stuk assertiever en laat invoegen in kleinere gaatjes toe etc.
 
het gaat sinds 40.50 echt een heel stuk beter. Na inhalen stelt hij vrijwel altijd direct voor om meteen terug naar rechts te gaan (eindelijk!).
Er zitten inderdaad nog wel wat bugs in bij splitsingen van snelwegen, waar hij vaak changes voorsteld 'om de route te volgen' terwijl je al in de goede strook rijd.... Inderdaad, je hebt gelijk, zolang dat nog niet wat beter gaat, hoeft voor mij de bevestiging er ook nog niet uit ;)

Maar ik zie wel verbeteringen, da's mooi. Hij is ook stuk assertiever en laat invoegen in kleinere gaatjes toe etc.
Ik merk dat de meeste onnodige lane changes voor het volgen van de route gebeuren bij opritten, aangezien je daar vaak plaats maakt voor invoegend verkeer. De Tesla “leert” daar dus door veel bestuurders zonder context een baan op te schuiven
 
Hier kun je "slim voorrijden" activeren.
Screenshot_20191228-223408_Tesla.jpg


En dit is de tweede wtf-route die wordt uitgekozen. De eerste ging door mijn huis heen.

Notitie: het gebouw dat je ziet is 2 jaar geleden gesloopt, en de nieuwbouw is pas enkele weken geleden op Openstreetmap en g.maps toegevoegd.
Screenshot_20191228-223600_Tesla.jpg


Het is inderdaad meelopen met de auto, want verbinding vebreekt zo. De reactievertraging zorgde wel voor een hartverzakking toen ie in de achteruit ging en het blijkbaar op mijn fiets had gemunt.
 
Hier kun je "slim voorrijden" activeren.
View attachment 493889

En dit is de tweede wtf-route die wordt uitgekozen. De eerste ging door mijn huis heen.

Notitie: het gebouw dat je ziet is 2 jaar geleden gesloopt, en de nieuwbouw is pas enkele weken geleden op Openstreetmap en g.maps toegevoegd.
View attachment 493888

Het is inderdaad meelopen met de auto, want verbinding vebreekt zo. De reactievertraging zorgde wel voor een hartverzakking toen ie in de achteruit ging en het blijkbaar op mijn fiets had gemunt.
Wat moet je met die speld plaatsen doen?
 
Ik merk dat de meeste onnodige lane changes voor het volgen van de route gebeuren bij opritten, aangezien je daar vaak plaats maakt voor invoegend verkeer. De Tesla “leert” daar dus door veel bestuurders zonder context een baan op te schuiven
Ik krijg vaak voorstellen om naar rechts te gaan terwijl ik me dan direct klem rij op een voorligger die op 200m 80 rijdt. De Tesla “kijkt” 160m vooruit met zijn radar en ziet die auto niet.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik krijg vaak voorstellen om naar rechts te gaan terwijl ik me dan direct klem rij op een voorligger die op 200m 80 rijdt. De Tesla “kijkt” 160m vooruit met zijn radar en ziet die auto niet.
Dat vind ik ook bijzonder storend ja, al zijn het in de praktijk als ik "bewust NOA om de NOA rijdt" eigenlijk de enige die ik niet accepteer. Ik heb overigens op de filmpjes van Green gezien dat het NN wel auto's herkent op grotere afstand dan de radar dus goede hoop dat ie hier net zo slim in kan worden als wij.
 
Dat vind ik ook bijzonder storend ja, al zijn het in de praktijk als ik "bewust NOA om de NOA rijdt" eigenlijk de enige die ik niet accepteer. Ik heb overigens op de filmpjes van Green gezien dat het NN wel auto's herkent op grotere afstand dan de radar dus goede hoop dat ie hier net zo slim in kan worden als wij.

Hij ziet ze inderdaad wel hoor... Het kan alleen wat slimmer geprogrameerd worden. Nu remt ie eerst af voor een tragere voorligger en als je er dan bijna strak achterzit, stelt ie vaak lanechange voor... Als je dat nou HEEL stuk eerder gedaan had, had je zonder snelheid te minderen vloeiend kunnen inhalen.... Maargoed, komt allemaal vast nog wel.
Ik zie het nog steeds verbeteren.. Niet met elke versie, soms stapje terug, dan weer 2 stapjes vooruit... We'll see.
 
Weet ik. Heb ik ook meteen gedaan na de update. Ik hoor graag van anderen die deze afslag doen, of ze hetzelfde hebben.

Ik heb dit gedrag al maanden bij een andere afslag (A16 vanuit Breda naar de A58 richting Made). Dit is een vrij lange afslag/oprit en halverwege begint het knipperen naar links. Vervolgens soms na enkele seconden gaat het knipperen naar rechts. Bijzonder gedrag, maar altijd al geweest op deze afslag/oprit. Heb mij er inmiddels bij neergelegd en gebruik NoA op dit stuk niet. Op andere afslagen heb ik dit nog niet gehad. De afslag die jij noemt, is ver bij mij uit de buurt, dus kan je voorlopig niet helpen met checken of mijn auto daar hetzelfde gedrag zou vertonen.
 
Ik heb dit gedrag al maanden bij een andere afslag (A16 vanuit Breda naar de A58 richting Made). Dit is een vrij lange afslag/oprit en halverwege begint het knipperen naar links. Vervolgens soms na enkele seconden gaat het knipperen naar rechts. Bijzonder gedrag, maar altijd al geweest op deze afslag/oprit. Heb mij er inmiddels bij neergelegd en gebruik NoA op dit stuk niet. Op andere afslagen heb ik dit nog niet gehad. De afslag die jij noemt, is ver bij mij uit de buurt, dus kan je voorlopig niet helpen met checken of mijn auto daar hetzelfde gedrag zou vertonen.
Die afrit richting Made inderdaad. Ik druk altijd de richtingaanwijzer door op de X zodat deze gewoon actief naar rechts blijft knipperen totdat ik wil invoegen, want NoA maakt er een grote disco van