Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier al mensen die met hun MS of MX en AP2.0 (met FSD) al op de nieuwe versie 2019.40.50.x draaien?
Ik dacht laatst deze nieuwe versie te krijgen maar het bleek 2019.40.2.5 te zijn.....

En weet iemand mij wellicht te vertellen hoe ik kan voorkomen dat mijn Tesla het oproepgeluid op mijn Galaxy S10+ (Android 10) uit zet nadat ik ben uitgestapt. Dit had ik eerder niet met mijn telefoon maar blijkbaar regelt de Bluetooth verbinding van de Tesla de volumes van mijn toestel maar zet niks terug na ontkoppelen/uitstappen.
Geen nood aan de man maar wel onhandig om telkens je "mute' handmatig te moeten uitschakelen....
 
Daarom is een regensensor zo superieur, IR ledje en sensor (dus werkt dag en nacht) en de refractie meter. ZOOOOOOO simpel en zoooooo goedkoop. Het enige wat Tesla had kunnen doen is de IR data ook het neural net in sturen zodat deze info gecombineerd kan worden. Kijk, dan had "Deep Rain" *echt* superieur geweest.
Is het probleem niet dat iemand een patent op dat zo goedkope stukje technologie heeft, zodat je ook aan licentiekosten zit? De regensensoren op eBay gaan allemaal aan $100+ voor zo een goedkoop stukje technologie.
 
En weet iemand mij wellicht te vertellen hoe ik kan voorkomen dat mijn Tesla het oproepgeluid op mijn Galaxy S10+ (Android 10) uit zet nadat ik ben uitgestapt. Dit had ik eerder niet met mijn telefoon maar blijkbaar regelt de Bluetooth verbinding van de Tesla de volumes van mijn toestel maar zet niks terug na ontkoppelen/uitstappen.
Geen nood aan de man maar wel onhandig om telkens je "mute' handmatig te moeten uitschakelen....
Geen last van met een S10+, keer opnieuw pairen wellicht?
 
Dat is nou het probleem met miezer.... dat vervormd het beeld niet maar is enorm hinderlijk.

De Tesla camera's hebben er amper last van omdat deze zo dicht op de voorruit zitten. Probeer maar eens bij regen je ogen naar de voorruit toe te brengen en je kunt opeens veel duidelijk zien wat er voor je zit.

De miezer druppels zitten op een paar centimer van sensor.

Probleem met een klein diafragma is dat er amper ligt binnenkomt. Op die kleine sensoren zie je in de schemering en het donker dus helemaal niks als het diafragma klein is. Het diafragma kan dus niet klein gezet worden en omdat deze niet klein gezet kan worden is dus de brandpuntafstand van praktisch alle lenzen geoptimaliseerd op de werkafsstand


Daarom is een regensensor zo superieur, IR ledje en sensor (dus werkt dag en nacht) en de refractie meter. ZOOOOOOO simpel en zoooooo goedkoop. Het enige wat Tesla had kunnen doen is de IR data ook het neural net in sturen zodat deze info gecombineerd kan worden. Kijk, dan had "Deep Rain" *echt* superieur geweest.

Daar is pin to drive voor, al hebben ze je sleutel komen ze niet weg.

Ik twijfel niet dat een regensensor een stuk makkelijker is, het werkt perfect op alle auto's die ik ken die het hebben. Ik ben alleen niet van mening dat de camera's niet voldoende kunnen zijn met wat slim trainen en processen. Over de diafragma, misschien kan het niet minder worden, dan inderdaad heb je een vaste scherpte diepte, dan zou het vast wel een grote zijn wil je voldoende van de beelden kunnen uithalen (dus een kleine/gesloten diafragma). Maar die camera werken goed snacht dus wat betref iso/sensitiviteit zit het denk ik goed, daar zou ik me geen zorg over maken.

Misschien hebben we niet over het zelfde als we over miezer hebben, maar de druppels zitten dergelijk op de raam hoor, en een kleine druppel vervormd misschien minder maar zal vast wel wat te zien zijn. Tegenwoordig kunnen we zo veel afleidden van beelden dat misschien het enige wat Deep Rain nodig heeft is HW3 (dat zou wel belachelijk zijn en je punt voor de regensensor maar sterker maken, maar toch, ik vind dat het moet kunnen).

Oh ja over de Pin to drive, dat klopt, kan altijd al, en je auto kan je altijd via de app afsluiten. Maar toch, je sleutel in je auto houden is niet wat ik veilig zou noemen :).
 
Model 3 gebruikt Bluetooth voor de phone key, en ondanks dat de phone key wel genoeg signaal moet hebben om te werken (metertje of 2) kun je op 10 meter afstand alsnog zien dat hij dan wel verbonden is in de app. Dat betekent dus dat als je de auto naast je huis op staan dat je aan de lopende band verbinding maakt terwijl je door je huis loopt. Geen probleem.... behalve dat Flitsmeister echt batterij zuipt door de GPS.

FM One lost dit prima op doordat ie als beacon in je auto zit en FM dus opstart zodra je begint te rijden. Duur geintje voor 50 euro los overigens maar vond de introaanbieding voor 40 inclusief een jaar Pro abo beter in balans.
 
Model 3 gebruikt Bluetooth voor de phone key, en ondanks dat de phone key wel genoeg signaal moet hebben om te werken (metertje of 2) kun je op 10 meter afstand alsnog zien dat hij dan wel verbonden is in de app. Dat betekent dus dat als je de auto naast je huis op staan dat je aan de lopende band verbinding maakt terwijl je door je huis loopt. Geen probleem.... behalve dat Flitsmeister echt batterij zuipt door de GPS.

FM One lost dit prima op doordat ie als beacon in je auto zit en FM dus opstart zodra je begint te rijden. Duur geintje voor 50 euro los overigens maar vond de introaanbieding voor 40 inclusief een jaar Pro abo beter in balans.
Helder, dank!
 
Dat is nou het probleem met miezer.... dat vervormd het beeld niet maar is enorm hinderlijk.

De Tesla camera's hebben er amper last van omdat deze zo dicht op de voorruit zitten. Probeer maar eens bij regen je ogen naar de voorruit toe te brengen en je kunt opeens veel duidelijk zien wat er voor je zit.

De miezer druppels zitten op een paar centimer van sensor.

Probleem met een klein diafragma is dat er amper ligt binnenkomt. Op die kleine sensoren zie je in de schemering en het donker dus helemaal niks als het diafragma klein is. Het diafragma kan dus niet klein gezet worden en omdat deze niet klein gezet kan worden is dus de brandpuntafstand van praktisch alle lenzen geoptimaliseerd op de werkafsstand


Daarom is een regensensor zo superieur, IR ledje en sensor (dus werkt dag en nacht) en de refractie meter. ZOOOOOOO simpel en zoooooo goedkoop. Het enige wat Tesla had kunnen doen is de IR data ook het neural net in sturen zodat deze info gecombineerd kan worden. Kijk, dan had "Deep Rain" *echt* superieur geweest.
Quote "Probeer maar eens bij regen je ogen naar de voorruit toe te brengen en je kunt opeens veel duidelijk zien wat er voor je zit."
Dat ga ik niet uitproberen. Dan denkt iedereen dat ik niet kan rijden....inclusief ik zelf. Ik kijk dan alleen naar een paar meter voor de auto. Kan ik niet meer anticiperen op dat oma'tje wat met haar hoofd naar beneden net aan het oversteken is.......
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Jij hebt geen 3 toch? Met phone key heb je namelijk anders de hele dag Flitsmeister aan het batterijslurpen ;)

Nee in mijn "handtekening" staat dat ik een MS 90D heb uit 2017, AP2.0.
Zojuist getest maar geluid wordt op een of ander moment gemute als ik uit de auto ben gestapt.
Heb FM van de telefoon af gegooid maar het blijft. Ook na het opnieuw pairen.
Snap er niks van maar als je in de auto stapt en de telefoon maakt BT verbinding zie je allerlei volume instellingen continu wijzigen....
 
Heb net een filmpje gezien van I1Tesla over de .7 (met in Amerika FSD mogelijkheden). Je wilt dan echt niet op de .7 vertrouwen. Binnen dat filmpje van max 30 min. mogelijk 4 tot 5 aanrijdingen gehad, 10 mensen dood gereden, objecten niet gezien of voor andere zaken aangezien. Het meeste was dat de auto de zaken te laat herkende. Het is nog echt niet rijp genoeg.........Helemaal nog in een Beta- cq testfase waarbij de luier zeker nog om moet blijven.
 
Heb net een filmpje gezien van I1Tesla over de .7 (met in Amerika FSD mogelijkheden). Je wilt dan echt niet op de .7 vertrouwen. Binnen dat filmpje van max 30 min. mogelijk 4 tot 5 aanrijdingen gehad, 10 mensen dood gereden, objecten niet gezien of voor andere zaken aangezien. Het meeste was dat de auto de zaken te laat herkende. Het is nog echt niet rijp genoeg.........Helemaal nog in een Beta- cq testfase waarbij de luier zeker nog om moet blijven.

Daarom is het ook een preview en heeft het nog helemaal niks met het rijgedrag van de auto te maken, of invloed daarop.
Andersom: Bovendien word lang niet alles wat de auto ziet gevisualiseerd op het scherm, terwijl de AP er WEL rekening mee houd.
Bv; wegwerkzaamheden reageert mijn HW2.5 auto (zonder visualisaties) wel op cones (je ziet rijbaan verdwijnen/hij voegt uit) maar je krijgt ze niet op scherm
 
Ik ben alleen niet van mening dat de camera's niet voldoende kunnen zijn met wat slim trainen en processen.

Die mening mag je hebben :)

Met normale of stevige regen heeft en had de Tesla niet echt een probleem maar nu met Deep Rain is in de schemering het wel een stuk beter.

Waar Tesla faalt is dus miezer/motregen, hele fijne regen die heel langzaam je voorruit vult met kleine spikkels. Nu ook nog met Deep Rain.


Een bestuurder ziet dat heel snel want:

a. stereoscopisch zich
b. het feit dat de druppels zich 60-90cm van de ogen bevinden
c. het hoofd beweegt
d. het waar te nemen oppervlak zeer groot is


Dan hebben we de Tesla cameras:

1: Resolutie is maar 1280 x 960 pixels, dat is echt weinig
2: Framerate moet hoog blijven, dus diafragma niet te klein want anders valt er te weinig ligt binnen
3: Stereoscopisch zicht zou door AP geemuleerd kunnen worden
4: Camera's zitten heel dicht op het glas
5: Camera's zijn fixed
6: Camera's kunnen niet focussen op het glas, ook al zouden ze dat WEL kunnen dan zouden ze niets meer kunnen waarnemen op afstand, hoe harder je rijd hoe belangrijker het wordt om de verte scherp te hebben.

Je kunt controleren natuurlijk wat AP ziet door nu gewoon een TeslaCam snapshot te nemen.
 
  • Informative
Reactions: Stream
Die mening mag je hebben :)

Met normale of stevige regen heeft en had de Tesla niet echt een probleem maar nu met Deep Rain is in de schemering het wel een stuk beter.

Waar Tesla faalt is dus miezer/motregen, hele fijne regen die heel langzaam je voorruit vult met kleine spikkels. Nu ook nog met Deep Rain.


Een bestuurder ziet dat heel snel want:

a. stereoscopisch zich
b. het feit dat de druppels zich 60-90cm van de ogen bevinden
c. het hoofd beweegt
d. het waar te nemen oppervlak zeer groot is


Dan hebben we de Tesla cameras:

1: Resolutie is maar 1280 x 960 pixels, dat is echt weinig
2: Framerate moet hoog blijven, dus diafragma niet te klein want anders valt er te weinig ligt binnen
3: Stereoscopisch zicht zou door AP geemuleerd kunnen worden
4: Camera's zitten heel dicht op het glas
5: Camera's zijn fixed
6: Camera's kunnen niet focussen op het glas, ook al zouden ze dat WEL kunnen dan zouden ze niets meer kunnen waarnemen op afstand, hoe harder je rijd hoe belangrijker het wordt om de verte scherp te hebben.

Je kunt controleren natuurlijk wat AP ziet door nu gewoon een TeslaCam snapshot te nemen.

Blijkbaar is er een neuraal netwerk ingericht om regen te herkennen. Mogelijk worden ook andere sensoren dan de camera’s gebruikt. Er is geen algoritme om regen te herkennen. Er is alleen een training. En een zo klein mogelijke fout. Niemand weet achteraf meer waarom de wisser afgaat.
Niemand kan je uitleggen waarom een neuraal netwerk een duitse herder op een foto herkent. Same thing.