Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Aha 3,2k voor iets dat er nu standaard op zit is voor mij gelijk aan 8,5k voor enkel summon (over de waarde van AP zijn de meningen overigens ook verdeeld, ik gebruik het vaker niet dan wel) :).
Maar; ik zat er 1,5k naast, vergeef mij. Blijft een belachelijk dure en waardeloze feature voor veel te veel centjes.
De auto is 4k duurder geworden toen die optie van 3.2k standaard werd dus je rekenkunde houdt weinig stand.
 
  • Informative
Reactions: Hannes85
De auto is 4k duurder geworden toen die optie van 3.2k standaard werd dus je rekenkunde houdt weinig stand.

dank hiervoor Curry, ben blij dat je het mij uitlegt. Zoals gezegd zat ik niet zo in de pricing omdat ik andere dingen aan het hoofd heb maar ben blij dat je er alles van weet voor mij.

5300 euro dus voor summon, nu klinkt het eigenlijk ineens als een mega deal en precies zoals tesla ons voorhield met FSD en haar features.
 
Slim voorrijden is een paar dagen na de release in de software pas gaan werken in Europa. Zwaar beperkt dat wel:
- je moet zelf op max een paar meter staan
- de auto zal max 20 m afleggen
Daarna moet je even instappen en een minuut wachten geloof ik. Uitproberen is het eenvoudigst door in de auto te gaan zitten (weinig spectaculair, dat wel)

Kortom geen voorrijden maar meer een uitlaatfunctie of een uitparkeerfunctie terwijl je naast je auto staat en meeloopt.

Het is echt te hopen dat Europa snel beter gaat meewerken aan veiligheid op de weg. We kunnen echt af van die 600+ verkeersdoden per jaar, maar daar moeten we dan wel aan werken door te experimenteren. We kunnen niet wachten op de Europese merken, die willen pappen en nathouden.
 
Slim voorrijden is een paar dagen na de release in de software pas gaan werken in Europa. Zwaar beperkt dat wel:
- je moet zelf op max een paar meter staan
- de auto zal max 20 m afleggen
Daarna moet je even instappen en een minuut wachten geloof ik. Uitproberen is het eenvoudigst door in de auto te gaan zitten (weinig spectaculair, dat wel)

Kortom geen voorrijden maar meer een uitlaatfunctie of een uitparkeerfunctie terwijl je naast je auto staat en meeloopt.
.

Er stond ergens een work-arround met een gekoppelde mobiel zonder LTE die je in de tesla legt ;)
 
Slim voorrijden is een paar dagen na de release in de software pas gaan werken in Europa. Zwaar beperkt dat wel:
- je moet zelf op max een paar meter staan
- de auto zal max 20 m afleggen
Daarna moet je even instappen en een minuut wachten geloof ik. Uitproberen is het eenvoudigst door in de auto te gaan zitten (weinig spectaculair, dat wel)

Kortom geen voorrijden maar meer een uitlaatfunctie of een uitparkeerfunctie terwijl je naast je auto staat en meeloopt.

Het is echt te hopen dat Europa snel beter gaat meewerken aan veiligheid op de weg. We kunnen echt af van die 600+ verkeersdoden per jaar, maar daar moeten we dan wel aan werken door te experimenteren. We kunnen niet wachten op de Europese merken, die willen pappen en nathouden.

Ja zoiets als dit dus..
Tesla Model 3 Owner Takes His Car For A "Dog" Walk: Video
Dat mag natuurlijk best wel wat kosten! ;)
Jason Man on Twitter

M3.Dogwalk.jpg
 
  • Funny
Reactions: Cely and curry684
Voice commands bij 50.7 nog steeds niet goed. Met name bij ingeven navigatie doel. Het oude "rij naar...."doet niets.
Ging het bij de oude versie altijd goed en makkelijk, zo lastig is het nu.
Heb geprobeerd:

"navigeer naar"
"rij naar"
"navigatie rij naar"
"ga naar"
"rijdt naar"

Als je zegt rij naar huis.......zoekt die alle adressen in google met daarin de naam huis.
Nog veel te repareren.....misschien dat de servers weer overbelast zijn????
 
Last edited:
Slim voorrijden is een paar dagen na de release in de software pas gaan werken in Europa. Zwaar beperkt dat wel:
- je moet zelf op max een paar meter staan
- de auto zal max 20 m afleggen
Daarna moet je even instappen en een minuut wachten geloof ik. Uitproberen is het eenvoudigst door in de auto te gaan zitten (weinig spectaculair, dat wel)

Kortom geen voorrijden maar meer een uitlaatfunctie of een uitparkeerfunctie terwijl je naast je auto staat en meeloopt.

Het is echt te hopen dat Europa snel beter gaat meewerken aan veiligheid op de weg. We kunnen echt af van die 600+ verkeersdoden per jaar, maar daar moeten we dan wel aan werken door te experimenteren. We kunnen niet wachten op de Europese merken, die willen pappen en nathouden.

Smart Summon in Europe
The 2019.40.50.1 also brings Smart Summon for European Tesla owners. Smart Summon was only available in the US up until now. Due to European regulations, it comes with the following limitations:
  • You must be within 6 meters of your car
  • It can travel up to 20 meters for each summon drive
 
Smart Summon in Europe
The 2019.40.50.1 also brings Smart Summon for European Tesla owners. Smart Summon was only available in the US up until now. Due to European regulations, it comes with the following limitations:
  • You must be within 6 meters of your car
  • It can travel up to 20 meters for each summon drive
Bij MS en MX wil hij behalve de telefoon ook de fob op Auto Unlock afstand hebben. Dat maakt van de 6m ongeveer 2m.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Het wordt steeds gekker. Ze rollen nu vier releases tegelijk uit. :confused:

Dat is maar goed ook. Als ze alles steeds naar alle modellen zouden uitrollen dan zouden er rampen gebeuren. Ze rollen zo uit dat slechts een klein aantal auto’s als eerste de fixes krijgen zodat als de fixes nog veel grotere problemen veroorzaken ... dat we er dan niet allemaal last van hebben. Software is nu eenmaal nooit fout vrij en sommige kleine fixes veroorzaken grote problemen. Systemen als die van Tesla (maar ook die van Android en Apple) zijn niet meer volledig te testen door de makers .... dus zijn de eerste gebruikers de testers.
 
Om met smart summon te spelen (en alleen dat) kan je een 2e telefoon als sleutel in de auto leggen. Deze houd de Bluetooth limitatie tevreden. Dan kan je met andere telefoon summonnen , alleen nog steeds max 20 meter rijden ;)

niet nuttig of bruikbaar, maar leuk voor verbaasde gezichten en als demo voor vrienden/bekenden ;)
 
Zal wel een belangrijke bugfix zijn, bij mij is die hem uit zichzelf over 4g aan het downloaden in plaats van dat hij vraagt of ik met wifi wil verbinden. (50.5 naar 50.7)
Dat viel mij inderdaad ook op, alleen niet erg bewust.. Bij mij thuis staat de wifi altijd uit ivm het slaapgedrag. Echter vanmorgen stond de update al klaar, waarschijnlijk dacht dat ik hem vergeten was uit te zetten.

Nu jij het zegt heeft hij die update denk ik over de 4G binnengehaald?
 
Zo te zien aan Teslafi gaan die updates ook meteen de hele wereld over, dus geen regio specifieke fixes ?
Ze gaan ook naar allerlei modellen, dus ook niet model specifiek ?
Ik vraag me langzamerhand wel af hoeveel verschillende software teams ze aan de slag hebben en hoeveel die met elkaar overleggen....
 
Nou viel mee, de alarm is 5 keer afgegaan gister avond en ik heb 65 sentry events haha. Goed dat ik sindskort een 500Go SSD in hebt.

Net smart summon uitgeprobeerd, grappig is het wel maar ja, het blijft inderdaad met de beperkingen tot het uitlaten van je auto. Het trukje om een andere telefoon binnen te hebben is leuk maar in praktijk kan je dat niet doen ivm veiligheid (de auto is dan een stuk makkelijker te stelen of niet?). Maar goed wel leuk. Ene... Ik zie geen come to me knop in de App, alleen smart summon. Ligt het aan me??