Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Mag ik even wat les in de Vlaamse taal?
- superseding = gelijk aan?
- Overgang = Jaarwisseling?

lol, mja, ik woon in vlaanderen, werk in Frankrijk en heb een hoop Engelstalige collega's. Soms weet ik het ook allemaal niet zogoed :rolleyes:
Ik denk dat het correcte nederlandse woord "vervangend", "overstijgend" wil zeggen. En ja, overgang klikt misschien niet zo goed :D en is helemaal ook geen vlaams...

upload_2020-1-3_16-27-46.png
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
Sorry to say. Ik rijd MS hw 2.5. Software 2019.40.50.7.
Eerder was ik het slingeren in de baan toch echt kwijt. Vanmorgen, zonder nieuwe sw update, was het slingeren op de A2 weer terug en flink storend. Jammer. Weer wachten en hopen op verbetering.

Same here.. Eerder wel enthousiast maar nu merkte ik toch behoorlijk geslinger binnen de strook. Toeval of niet, op een stuk waar ik het vaker heb gehad, nl. de A4 vanaf de Schipholtunnel richting Den Haag. Daarnaast weer sinds lange tijd 3 phantom brakes gehad, in of vlak voor een tunnel.
 
lol, mja, ik woon in vlaanderen, werk in Frankrijk en heb een hoop Engelstalige collega's. Soms weet ik het ook allemaal niet zogoed :rolleyes:
Ik denk dat het correcte nederlandse woord "vervangend", "overstijgend" wil zeggen. En ja, overgang klikt misschien niet zo goed :D en is helemaal ook geen vlaams...

View attachment 495990
Dank, Thanks, Danke schon, Merci, Grazie, Gracias, Falenderim. Jij lijdt dus aan hetzelfde syndroom als ik binnen mijn familie. Ben ik aan het praten en gebruik dan opeens zonder bewust te zijn 4 tot 5 talen door elkaar. Een aantal seconden later denk je dan....Wat heb ik eigenlijk gezegd? Maar superseding kende ik nog niet. Behoorlijk elitaire collegae heb jij, die Cambridge English spreken.Thnx
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: JanG007
Zit nog steeds op 50.1, wellicht te maken met dat ik geen FSD heb....
Ik heb wel FSD en zit ook nog steeds op 2019.40.50.1. Heeft dus niks met FSD te maken. 12 dagen geleden was ik bij de eerste 30%, nu loop ik juist achter. Mijn WiFi verbinding is 100% en software update settings staan op advanced en ik check voor updates minimaal één keer per dag. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben.

Oh ja, gisteren nog even langs SeC Arnhem geweest ivm service bezoek volgende week. Dus ook aan de WiFi van een SeC hangen om update te forceren is een urban myth...

Ik stoor me af en toe aan het willekeurig posten van aannames, die houden een hoop fabeltjes in stand namelijk. Niet iedereen neemt de moeite om te kijken of zo'n mythe al weerlegd is.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Ik heb sinds de update naar 2019.40.50.5 (M3) dat 's morgens in het donker de dimmende spiegels niet werken (niet dimmen). Iemand anders daar ook last van?

Inmiddels heb ik de .7 update en zojuist valt me op, als de dimmende spiegels wel werken, dat bij achteruit rijden de dimming veel minder sterk is. Bij vooruit selecteren gaat de dimming er weer op. Dat is een hele fijne verbetering!
 
Ik ben van 50.1 naar 50.7 gegaan op mijn 2018 mx100d HW 2.5, geen FSD.

Als ik weet dat er een update even uit is en ik ontvang niks, doe ik altijd een soft reset (scrollwheels indrukken) en dat lijkt echt te helpen. Meestal krijg ik dan binnen 1 dag de update.
 
Same here.. Eerder wel enthousiast maar nu merkte ik toch behoorlijk geslinger binnen de strook. Toeval of niet, op een stuk waar ik het vaker heb gehad, nl. de A4 vanaf de Schipholtunnel richting Den Haag. Daarnaast weer sinds lange tijd 3 phantom brakes gehad, in of vlak voor een tunnel.
Had ik idd vandaag ook. Vlak voor de tunnel richting Den Haag. rechter rijstrook en BAM, stevige phantom brake.
Was met de MX 50.7
 
Ik stoor me af en toe aan het willekeurig posten van aannames, die houden een hoop fabeltjes in stand namelijk. Niet iedereen neemt de moeite om te kijken of zo'n mythe al weerlegd is.

Daarom ben ik gestopt met het actief volgen van diverse tesla facebook pagina's. Wat begon als goede info vergaring is geworden tot een platform waar iedereen zomaar iets roept. . Zonder onderbouwing of ook maar enige vorm onderzoek (of het bekijken van de handleiding :) )
 
Daarom ben ik gestopt met het actief volgen van diverse tesla facebook pagina's. Wat begon als goede info vergaring is geworden tot een platform waar iedereen zomaar iets roept. . Zonder onderbouwing of ook maar enige vorm onderzoek (of het bekijken van de handleiding :) )

Kun je dat ook onderbouwen? Nee, die maar niet. Je hebt een punt.

Het raden wordt deels veroorzaakt door de slechte communicatie van Tesla vrees ik.

Ik zie hier het liefst rijervaringen met de nieuwere software. Er gaat nog weleens wat mis bij de releases en hoor graag wat me te wachten staat. Tesla zelf geeft bijna nooit aan wat is stukgemaakt en wat is gerepareerd.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Recent nog eens een ICE huurwagen mogen ervaren, en neem maar van me aan dat die OEM regensensoren ook niet perfect zijn hoor. Bij motregen niet werken, of plots op hol slaan.
Precies mijn ervaring met dedicated sensoren van Renault en Nissan.
Dat dus, ik heb de voorgaande 18 jaar de regensensoren van Peugeot, VW en BMW uitgebreid getest en zat bij allemaal aan de lopende band in te grijpen. Tesla voor Deep Rain vloekte ik ook op omdat het altijd te weinig te laat deed. Sinds Deep Rain ben ik bijzonder tevreden en wrijf ik in de handjes dat het met software updates maandelijks beter zal of zou kunnen worden.

Wat ons brengt op:
Daarom ben ik gestopt met het actief volgen van diverse tesla facebook pagina's. Wat begon als goede info vergaring is geworden tot een platform waar iedereen zomaar iets roept. . Zonder onderbouwing of ook maar enige vorm onderzoek (of het bekijken van de handleiding :) )
Ik heb hier hetzelfde. Sinds de zomer staat dit topic steeds vaker stijf van wat er allemaal kut is uit de koker van de 4% snoepkonten die Tesla rijden om de centen. Kom er ook veel minder om die reden omdat de interessante discussies plaats maken voor steeds weer dezelfde uninformed roeptoeterij om nieuwe versies en release notes.
 
Daarom ben ik gestopt met het actief volgen van diverse tesla facebook pagina's. Wat begon als goede info vergaring is geworden tot een platform waar iedereen zomaar iets roept. . Zonder onderbouwing of ook maar enige vorm onderzoek (of het bekijken van de handleiding :) )
Ik houd mij maar aan één forum. Die is best informatief en je krijgt er altijd antwoorden en dat is DIT forum.........alleen het Belgisch/Nederlandse gedeelte, want op het internationale gedeelte speelden er ook steeds gekke zaken.
Samen met een paar Youtube-kanalen blijft mijn kennis up to date. Dus krijg ik de allerlaatste software info.......
 
Last edited:
Het raden wordt deels veroorzaakt door de slechte communicatie van Tesla vrees ik.
Ik wijt het toch eerder aan de uitgebreidere fantasie van sommige 4% snoepkonten die zeggen dat als ze 2 keren aan hun oorlellen trekken en hun wifi 5 bakjes telt, ze een update krijgen. Daarbuiten weet niemand buiten Tesla's release management welke versie op welk type auto's wordt verdeeld (afhankelijk van regio, hardware combinatie en gekozen software DLC's) en vind ik het net omwille van het product ook redelijk vanzelfsprekend dat die details niet altijd even klaar gecommuniceerd worden. Elke week 5 keren communiceren over wat er gebeurt draagt niet bij tot het gevoel van "it just works" wat bij een Tesla hoort te horen, en zal de support werklast niet verminderen als er weer een Model 3 rijder klaagt dat hij de laatste update nog niet ontvangen heeft.