Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hier hetzelfde. Sinds de zomer staat dit topic steeds vaker stijf van wat er allemaal kut is uit de koker van de 4% snoepkonten die Tesla rijden om de centen. Kom er ook veel minder om die reden omdat de interessante discussies plaats maken voor steeds weer dezelfde uninformed roeptoeterij om nieuwe versies en release notes.

Want jij rijdt tesla omdat het zo een geweldige auto is en je enkel denkt aan het milieu en totaal niet aan het geld :)? Blijf alsjeblieft dicht bij jezelf want dit soort opmerkingen maken me een beetje misselijk.

Wat jullie (sorry voor het generaliseren, voel je aangesproken als je je er in kunt vinden) nu hebben met de “4% snoepers....” had ik eind vorig jaar in het tegenovergestelde. Mensen die Tesla op een voetstuk dragen en als je iets riep dat je niet aan stond werd je met pek en veren belaagd. Zo is er altijd iets waar je je aan kunt irriteren denk ik. Leven en laten leven
 
LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.
 

Attachments

  • afb tesla scherm instelling geluid parkeerhulp na update.jpg
    afb tesla scherm instelling geluid parkeerhulp na update.jpg
    448.4 KB · Views: 69
  • Informative
Reactions: joesgarage
LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.
ik zou proberen dit te bewijzen door Tesla de logs uit te laten lezen. Daarin is hopelijk te vinden dat de updates dit veroorzaken en dus Tesla iets te verwijten valt. Dan kunnen ze ervan leren en jou tegemoet komen..
 
Dat dus, ik heb de voorgaande 18 jaar de regensensoren van Peugeot, VW en BMW uitgebreid getest en zat bij allemaal aan de lopende band in te grijpen. Tesla voor Deep Rain vloekte ik ook op omdat het altijd te weinig te laat deed. Sinds Deep Rain ben ik bijzonder tevreden en wrijf ik in de handjes dat het met software updates maandelijks beter zal of zou kunnen worden.

Wat ons brengt op:

Ik heb hier hetzelfde. Sinds de zomer staat dit topic steeds vaker stijf van wat er allemaal kut is uit de koker van de 4% snoepkonten die Tesla rijden om de centen. Kom er ook veel minder om die reden omdat de interessante discussies plaats maken voor steeds weer dezelfde uninformed roeptoeterij om nieuwe versies en release notes.

Een punt van @ramonneke is dat een camera de beperkende factor van het neurale netwerk is. Zelf afgestudeerd in neurale netwerken oude stijl (4 layers was al wat, dus niet bepaald deep), maar overeenkomst is dat je met intelligentie niet ontbrekende data kon invullen zonder (te) veel false positives. Wat me opvalt is dat er een te hoog vertrouwen is in AI, waarschijnlijk omdat het voelt als science fiction(?). Uiteindelijk is het gewoon sensor-analyse.

Dus een eenvoudige IR-sensor had een verschil kunnen maken. Jammer dat het er niet op zit en dat is gewoon een keerzijde van het minimalisme, ook al brengt diezelfde filosofie juist vele voordelen op.

Dit is niet "kut uit de koker", maar een analyse, een observatie. Het is ook een waarschuwing dat we niet teveel mogen verwachten. Het is net zoals we op onze PAFs commentaar mogen hebben, ook al zijn zij onze keus om samen mee oud te worden.
 
  • Like
Reactions: Cely and Gummie
Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.

Dat is wel heel erg balen natuurlijk en het zou mij ook kunnen overkomen. Op een gegeven moment ga je blind vertrouwen op de systemen, maar uiteindelijk ben je als bestuurder verantwoordelijk. De meeste fabrikanten hebben dat ook in de handleiding staan:
“Attentie: Vertrouw nooit alleen op de informatie van de parkeerhulp maar
overtuig u er zelf van dat er geen personen en/of obstakels in de buurt van de auto zijn........


Wat ik zelf meestal doe naar een update is even snel de belangrijkste instellingen nakijken. Ik heb overigens nog geen spontane aanpassingen gezien na een update.
 
LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.
Bedankt. Heb ik ook eerder meegemaakt, ook een paal geraakt (geen schade). Toen zag ik pas dat de piepjes uit stonden.
Heb ik niet uitgezet, ik rijd als enige in deze auto.
Overigens na een reset staat bij mij vaak ook de airco ineens uit.
De kracht van Tesla (alles is software) is ook de zwakte (iedere instelling kan aan de haal gaan). Na een software update en na een reset zul je je instellingen even langs moeten. Uiteindelijk mag dit niet zo blijven. Tesla is nog lang niet volwassen.
 
.......Tesla is nog lang niet volwassen.

Het klopt dat Tesla nog wat stappen moet zetten, maar als ik kijk naar andere merken dan is Tesla mijlen ver voorop vwb software. Mijn zwager heeft een iPace en heeft heel veel software fouten en moet daarvoor telkens terug naar de dealer en kon zelfs een aantal keren niet meer rijden ivm software fouten.
Tesla mag dan inderdaad misschien nog niet helemaal volwassen zijn (hoewel we niet weten wat er achter de schermen gebeurt), ten opzichte van Tesla zitten de andere merken nog niet eens in de embryo fase en moet de eerste goede software voor EV’s nog geboren worden:D
 
Want jij rijdt tesla omdat het zo een geweldige auto is en je enkel denkt aan het milieu en totaal niet aan het geld :)? Blijf alsjeblieft dicht bij jezelf want dit soort opmerkingen maken me een beetje misselijk.
Het is een geweldige auto (nog meer: totaalbeleving) en ik zou niet graag in een auto met een uitlaat rijden, maar het was voor mij wel enorm veel geld dat ik begin 2019 aan Tesla betaalde. Maar het is het waard en ik geniet er van hier ervaringen te lezen en discussies over wat nog verbeterd kan worden. Het is daarbij een bewuste keus om een auto te hebben waarvan de software nog volop in ontwikkeling is.

Met die motieven is het soms even schakelen om mensen te zien die vinden dat het allemaal gewoon goed moet werken 'voor zo'n dure auto' en die dan bijvoorbeeld zelf de Tesla-app nog niet geïnstalleerd hebben...
 
Met die motieven is het soms even schakelen om mensen te zien die vinden dat het allemaal gewoon goed moet werken 'voor zo'n dure auto' en die dan bijvoorbeeld zelf de Tesla-app nog niet geïnstalleerd hebben...
Precies dat, of de vele mensen die dit topic de afgelopen 3 maanden hebben vervuild met 1 domme of kortzichtige post en zelfs niet terugkomen om het antwoord te lezen. Dat maakt de goede discussies ertussen een stuk moeilijker.
 
  • Like
Reactions: TM3LR and MaH
Verder:
- De update had het geluidssignaal van de afstandssensoren uitgezet. Gevaarlijk als je op je oren vertrouwt. Gelukkig keek ik ook in de achteruitrijcamera.

LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.
Tja, je was gewaarschuwd... :p

Gelijk maar even gaan kijken. Bij mij stonden de piepjes nog aan. Lijkt dus random te zijn, wat best wel eng is eigenlijk.
 
...
Met die motieven is het soms even schakelen om mensen te zien die vinden dat het allemaal gewoon goed moet werken 'voor zo'n dure auto' en die dan bijvoorbeeld zelf de Tesla-app nog niet geïnstalleerd hebben...

Niet helemaal fair hoor. Ooit was Tesla een merk voor front runners die wisten dat ze onderdeel waren van een fantastisch nieuw en experimenteel begin (voel je nog steeds zo en je hebt geen problemen met alle glitches). Inmiddels richt Tesla zich, door aandeelhouders gedreven, op de massa om tot solide winstcijfers te komen. Als ik bij een supercharger weer iemand tref die net zijn 3 heeft gehaald en .... nog helemaal niets weet van zijn 3, van Tesla of van EVs in het algemeen dan begrijp ik de teleurstellingen. De aflevering duurde 5 minuten (congrats Elon, dat was het plan), deze nieuwe rijder is echter voor 100% onvoorbereid op wat er komen gaat. Hij heeft inderdaad 50% meer aan een auto uitgegeven dan ooit en verwacht nu in de wolken te rijden. Hij wist niets van laadtijden, software updates, AutoPilot enz enz. Allemaal new stuff die je nooit hebt geleerd van je vader toen je naast hem zat, van je instructeur toen je leste en ook niet van je jarenlange ice ervaring.
De nieuwe technologie, plussen en minnen, leren kennen, gaat niet vanzelf. Tesla heeft daar een verantwoording in die Tesla op dit moment nog niet neemt. Tesla heeft wel een duidelijke goal om het afleveren in 5 minuten te doen!

Het zal wel vloeken in deze kerk zijn .... maar als Tesla het niet doet .... en de achterlopers ook niet, die hangen immers graag aan de rem ... dan moet het misschien toch maar aan het rijexamen worden toegevoegd? Misschien gewoon passend bij deze tijd via een gecertificeerde online test. Gegeven de snelheid van veranderen zul je die test ieder jaar even moeten herhalen voorlopig.
 
Want jij rijdt tesla omdat het zo een geweldige auto is en je enkel denkt aan het milieu en totaal niet aan het geld :)? Blijf alsjeblieft dicht bij jezelf want dit soort opmerkingen maken me een beetje misselijk.

Wat jullie (sorry voor het generaliseren, voel je aangesproken als je je er in kunt vinden) nu hebben met de “4% snoepers....” had ik eind vorig jaar in het tegenovergestelde. Mensen die Tesla op een voetstuk dragen en als je iets riep dat je niet aan stond werd je met pek en veren belaagd. Zo is er altijd iets waar je je aan kunt irriteren denk ik. Leven en laten leven
- Het is prettig om ook dit soort zaken te lezen, echter ik begin te zien dat we hier meer in rondjes gaan rennen als een hond achter zijn eigen staart.hahahaha......Zullen we deze discussie nu stoppen?

Quote
Dit is niet "kut uit de koker", maar een analyse, een observatie. Het is ook een waarschuwing dat we niet teveel mogen verwachten. Het is net zoals we op onze PAFs commentaar mogen hebben, ook al zijn zij onze keus om samen mee oud te worden.
- PAF's was toch verder geanalyseerd naar "PASSENGER ACCEPTANCE FACTOR? Ik hoef niet met al mijn passagiers samen oud te worden hoor........
- Dan het volgende......... en dat geldt voor meer posts........woorden over een geslachtsdeel hoef ik niet te zien. Dat geldt voor zowel voor het vrouwelijke als het mannelijke geslachtsdeel. Uiteraard is dit een persoonlijke opstelling, maar ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit niet willen lezen. En bovendien.........., ook al gebruiken vrouwen het woord zelf ook, er kan opeens een MeToo moment ontstaan over dit.... En dan zijn wij allemaal schuldig aan seksuele intimidatie, hahahahahaha.......
 
  • Like
Reactions: mbrandt
LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.
Ik was dus niet de enige die bij het achteruit rijden tegen een boom was aangereden. En precies waar bij de performance de spoiler zit. Een behoorlijke deuk en daaronder terwijl er boven een bobbel was. Ik heb het meeste er zelf uit gedeukt. En bijna niet meer zichtbaar. Hoe heb ik dit gedaan...... Een hardrubberen aandrukroller met een breedte van 4 cm gebruikt. Zo een die gebruikt wordt om EPDM dakbedekking aan te drukken. Zowel van buiten als binnenuit met een of twee handen al drukkend de deuken eruit gerold. Soms per 2 mm lengte/afstand. Ik had wel geluk. Er was bij de aanrijding geen lakschade ontstaan. Daarom kon ik het zelf ook proberen.