You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu ze kennelijk toch aan het nadenken zijn over de updates zou ik nog een suggestie willen doen:
Het gebruik van “one pedal drive” is fantastisch, maar niet als je achteruit rijdt. Ik wil ervoor pleiten dat in de achteruit het pedaal veel meer “chill mode” krijgt, dus minder acceleratie en een beperkte topsnelheid (max. 5 km/h bijvoorbeeld). Dat gaat een hoop schade aan achterbumpers e.d. schelen.
Of gewoon geen “one pedal drive” bij achteruit rijden.....
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar is het een optie voordat je de hendel in achteruit zet de chill modus aan te zetten en dan pas je pedaal in te drukken? Ik heb ondanks of juist door de acceleration boost aankoop geen problemen met achteruit rijden. Ik vind de dosering van het pedaal meer te controleren dan zonder de boost. Ik kan nu per millimeter langzaam of snel (al na gewenst) een precieze dosering geven, dus zelfs bij minder dan 1 km/u voor of achteruit rijden. Uiteraard kan het ook zijn dat IK er bewuster mee omga dan voorheen, maar ik heb het gevoel dat de software wel degelijk verschil maakt.Nu ze kennelijk toch aan het nadenken zijn over de updates zou ik nog een suggestie willen doen:
Het gebruik van “one pedal drive” is fantastisch, maar niet als je achteruit rijdt. Ik wil ervoor pleiten dat in de achteruit het pedaal veel meer “chill mode” krijgt, dus minder acceleratie en een beperkte topsnelheid (max. 5 km/h bijvoorbeeld). Dat gaat een hoop schade aan achterbumpers e.d. schelen.
Of gewoon geen “one pedal drive” bij achteruit rijden.....
Of maak een profiel aan met chill voor manoeuvreren. Dat is makkelijker omschakelen.Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar is het een optie voordat je de hendel in achteruit zet de chill modus aan te zetten en dan pas je pedaal in te drukken? Ik heb ondanks of juist door de acceleration boost aankoop geen problemen met achteruit rijden. Ik vind de dosering van het pedaal meer te controleren dan zonder de boost. Ik kan nu per millimeter langzaam of snel (al na gewenst) een precieze dosering geven, dus zelfs bij minder dan 1 km/u voor of achteruit rijden.
Bedoel je dat Tesla dat zou moeten aanmaken of kan de klant (wij) zelf dat?Of maak een profiel aan met chill voor manoeuvreren. Dat is makkelijker omschakelen.
Ik bedoel een gebruikersprofiel. Zodat je niet steeds je instellingen hoeft te wijzigen. Zo heb ik Bas! als 2e profiel.Bedoel je dat Tesla dat zou moeten aanmaken of kan de klant (wij) zelf dat?
Ik weet helaas uit ervaring dat als je te hard rijdt met een aanhanger met motoren, de bekeuring op de aanhanger binnen komt.Nog even vet offtopic maar.
Als ik rijdt met een aanhangwagen met witte plaat? Hoe doet die de meting dan? Lees die trajectcontrole de witte plaat van een motoraanhangwagen achter mijn m3 met 2 motoren met nl kenteken? En de gewone flits-apparatuur?
Zal wel een on-topic schop krijgen maar er is toch geen nieuws mbt v10
Had je een witte plaat of een eigen aanhangwagen kenteken? Ik ga eens op een ander forum vragen hoe het nu precies zit....helemaal off-topic (sorry)Ik weet helaas uit ervaring dat als je te hard rijdt met een aanhanger met motoren, de bekeuring op de aanhanger binnen komt.
Te hard is in dit geval in Nederland boven de 90.. Wel even wennen als je uit Frankrijk komt.
Nogal omslachtig en je vergeet het waarschijnlijk af en toe. Er zou wat mij betreft wel onderscheid mogen zijn in het gedrag van het stroompedaal vooruit en achteruit. Achteruit heb ik geen hoge topsnelheid en acceleratie nodig. Chill is dan nog veel te “fel”.Of maak een profiel aan met chill voor manoeuvreren. Dat is makkelijker omschakelen.
Maar max 5kmh lijkt me wel weinig. Dan liever de response van het powerpedaal aanpassen. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Zou alleen wel willen dat in vooruit de auto niet terug, en achteruit de auto niet vooruit zou lopen bij te weinig power op een helling. Het overpakken van de rem zorgt dan al voor terugzakken van de auto. Met twee pedalen werken gaat me wat te ver. Volgens mij heeft de Leaf dat wel. Een soort auto-hold functie.Nogal omslachtig en je vergeet het waarschijnlijk af en toe. Er zou wat mij betreft wel onderscheid mogen zijn in het gedrag van het stroompedaal vooruit en achteruit. Achteruit heb ik geen hoge topsnelheid en acceleratie nodig. Chill is dan nog veel te “fel”.
Een apart profiel voor achteruit rijden lijkt me wel wat maar dan moet dat wel automatisch omschakelen. Het simpelst lijkt me om dan in dat “reverse” profiel te kiezen voor “(very) chill” en “creep”.
En dat werkt helaas 100% zeker!Omdat een je met een aanhangwagen 90 km/u mag en met een personenauto zonder 130km/u? Lijkt me toch dat een trajectcontrole of flitspaal wil weten of er een aanhangwagen voorbij komt?
Goed te weten, dank je. Ik ging er altijd vanuit dat je wel safe zat zolang je onder de geldende max (auto)snelheid bleef... geluk gehad.En dat werkt helaas 100% zeker!
Ik kreeg een prent op een 130 km/u trajectcontrole voor 30 km/u te hard rijden met aanhanger, duur geintje...
Eigen kenteken of witte plaat van trekkend voertuig?En dat werkt helaas 100% zeker!
Ik kreeg een prent op een 130 km/u trajectcontrole voor 30 km/u te hard rijden met aanhanger, duur geintje...
Ik ben wel benieuwd; Hoe duur?En dat werkt helaas 100% zeker!
Ik kreeg een prent op een 130 km/u trajectcontrole voor 30 km/u te hard rijden met aanhanger, duur geintje...
Is toch humor van Tesla,hahaha.Ik begrijp niet hoe jullie zo positief kunnen zijn over 40.x
- AP/NOA is veel slechter dan voorheen. Dramatisch geslinger en twijfelende inhaalpogingen met afbreekacties.
- De ruitenwissers zijn over het algemeen een verbetering, maar vanmorgen bv bij volledig droog weer, gingen ze als een malle heen en weer. Hoe leer je het systeem dan dat ie moet stoppen? Volledig uitgezet en later pas weer aangezet. Hopelijk helpt dat.
- Heeft iemand de 'kom naar mij' functie werkend gekregen? Bij mij gaat de auto schokkerig/twijfelend steeds 30 cm van voor naar achteren, met draaibewegingen van het stuur, om daarna te zeggen dat de actie is voltooid.
- Spraakcommando's worden wel herkend (hij toont op het scherm wat ik zeg) maar vervolgens krijg ik de melding dat het commando niet begrepen is. Een poging tot het openen van m'n handschoenenkastje: In het Nederlands begrijpt hij het dus niet. In het Engels vraag ik: Open Glove Box. Ik zie het op het scherm staan, dus hij heeft me goed gehoord, en vervolgens gaat m'n LAADKLEP open! Hoe dan!
Ach ja, sommige mensen hebben teveel geld en geven expres gas bij het start- en eindpunt ivm inkomsten- en vermogensbelasting die ze willen ontduiken. Een bon kan je van de bedrijfswinst aftrekken............hahaha.Had je een witte plaat of een eigen aanhangwagen kenteken? Ik ga eens op een ander forum vragen hoe het nu precies zit....helemaal off-topic (sorry)
Trajectcontrole A2 is tegenwoordig uit 1 stuk met 3 metingen. Even gasgeven tussen eind en start kost geld