Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Nu ze kennelijk toch aan het nadenken zijn over de updates zou ik nog een suggestie willen doen:
Het gebruik van “one pedal drive” is fantastisch, maar niet als je achteruit rijdt. Ik wil ervoor pleiten dat in de achteruit het pedaal veel meer “chill mode” krijgt, dus minder acceleratie en een beperkte topsnelheid (max. 5 km/h bijvoorbeeld). Dat gaat een hoop schade aan achterbumpers e.d. schelen.
Of gewoon geen “one pedal drive” bij achteruit rijden.....
 
  • Like
Reactions: DTTS and TM3LR
Nu ze kennelijk toch aan het nadenken zijn over de updates zou ik nog een suggestie willen doen:
Het gebruik van “one pedal drive” is fantastisch, maar niet als je achteruit rijdt. Ik wil ervoor pleiten dat in de achteruit het pedaal veel meer “chill mode” krijgt, dus minder acceleratie en een beperkte topsnelheid (max. 5 km/h bijvoorbeeld). Dat gaat een hoop schade aan achterbumpers e.d. schelen.
Of gewoon geen “one pedal drive” bij achteruit rijden.....

Mmm... Ik mag eigenlijk niet oneens zijn aangezien ik afgelopen jaar een bumper schade heb opgelopen doordat ik dacht vooruit te gaan maar flink achteruit ging in een paal ("even snel" goed parkeren...meh)... maar toch. Wat ik zou wel willen is acceleration obstacle awareness achteruit inderdaad, maar verder vind ik het juist fijn als het precies het zelfde manier werkt voor en achteruit, zeker omdat de keer dat mijn auto in roll was terwijl ik dacht dat het hold was, schok ik best wel dat hij niet verder remde en dat wil ik zeker niet achteruit meemaken. Maar ja misschien hier wat meer keuzes voor de gebruiker zou welkom zijn.

Ik ben wel erg benieuwd wat de nieuwste grootste feature zou zijn in de volgende update, we zouden eind 2019 toch veel meer features foor AP in de stad, ik heb het idee dat er nog maar weinig uit zijn (en sowieso niet zichtbaar in Europa, zoals stoplicht en stopboord herkenning?).
 
Last edited:
Nu ze kennelijk toch aan het nadenken zijn over de updates zou ik nog een suggestie willen doen:
Het gebruik van “one pedal drive” is fantastisch, maar niet als je achteruit rijdt. Ik wil ervoor pleiten dat in de achteruit het pedaal veel meer “chill mode” krijgt, dus minder acceleratie en een beperkte topsnelheid (max. 5 km/h bijvoorbeeld). Dat gaat een hoop schade aan achterbumpers e.d. schelen.
Of gewoon geen “one pedal drive” bij achteruit rijden.....
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar is het een optie voordat je de hendel in achteruit zet de chill modus aan te zetten en dan pas je pedaal in te drukken? Ik heb ondanks of juist door de acceleration boost aankoop geen problemen met achteruit rijden. Ik vind de dosering van het pedaal meer te controleren dan zonder de boost. Ik kan nu per millimeter langzaam of snel (al na gewenst) een precieze dosering geven, dus zelfs bij minder dan 1 km/u voor of achteruit rijden. Uiteraard kan het ook zijn dat IK er bewuster mee omga dan voorheen, maar ik heb het gevoel dat de software wel degelijk verschil maakt.
 
Last edited:
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar is het een optie voordat je de hendel in achteruit zet de chill modus aan te zetten en dan pas je pedaal in te drukken? Ik heb ondanks of juist door de acceleration boost aankoop geen problemen met achteruit rijden. Ik vind de dosering van het pedaal meer te controleren dan zonder de boost. Ik kan nu per millimeter langzaam of snel (al na gewenst) een precieze dosering geven, dus zelfs bij minder dan 1 km/u voor of achteruit rijden.
Of maak een profiel aan met chill voor manoeuvreren. Dat is makkelijker omschakelen.
 
Nog even vet offtopic maar.

Als ik rijdt met een aanhangwagen met witte plaat? Hoe doet die de meting dan? Lees die trajectcontrole de witte plaat van een motoraanhangwagen achter mijn m3 met 2 motoren met nl kenteken? En de gewone flits-apparatuur?

Zal wel een on-topic schop krijgen maar er is toch geen nieuws mbt v10
Ik weet helaas uit ervaring dat als je te hard rijdt met een aanhanger met motoren, de bekeuring op de aanhanger binnen komt.
Te hard is in dit geval in Nederland boven de 90.. Wel even wennen als je uit Frankrijk komt.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Ik weet helaas uit ervaring dat als je te hard rijdt met een aanhanger met motoren, de bekeuring op de aanhanger binnen komt.
Te hard is in dit geval in Nederland boven de 90.. Wel even wennen als je uit Frankrijk komt.
Had je een witte plaat of een eigen aanhangwagen kenteken? Ik ga eens op een ander forum vragen hoe het nu precies zit....helemaal off-topic (sorry)
Trajectcontrole A2 is tegenwoordig uit 1 stuk met 3 metingen. Even gasgeven tussen eind en start kost geld;):(
 
Of maak een profiel aan met chill voor manoeuvreren. Dat is makkelijker omschakelen.
Nogal omslachtig en je vergeet het waarschijnlijk af en toe. Er zou wat mij betreft wel onderscheid mogen zijn in het gedrag van het stroompedaal vooruit en achteruit. Achteruit heb ik geen hoge topsnelheid en acceleratie nodig. Chill is dan nog veel te “fel”.

Een apart profiel voor achteruit rijden lijkt me wel wat maar dan moet dat wel automatisch omschakelen. Het simpelst lijkt me om dan in dat “reverse” profiel te kiezen voor “(very) chill” en “creep”.
 
Nogal omslachtig en je vergeet het waarschijnlijk af en toe. Er zou wat mij betreft wel onderscheid mogen zijn in het gedrag van het stroompedaal vooruit en achteruit. Achteruit heb ik geen hoge topsnelheid en acceleratie nodig. Chill is dan nog veel te “fel”.

Een apart profiel voor achteruit rijden lijkt me wel wat maar dan moet dat wel automatisch omschakelen. Het simpelst lijkt me om dan in dat “reverse” profiel te kiezen voor “(very) chill” en “creep”.
Maar max 5kmh lijkt me wel weinig. Dan liever de response van het powerpedaal aanpassen. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Zou alleen wel willen dat in vooruit de auto niet terug, en achteruit de auto niet vooruit zou lopen bij te weinig power op een helling. Het overpakken van de rem zorgt dan al voor terugzakken van de auto. Met twee pedalen werken gaat me wat te ver. Volgens mij heeft de Leaf dat wel. Een soort auto-hold functie.
 
Ik begrijp niet hoe jullie zo positief kunnen zijn over 40.x

  • AP/NOA is veel slechter dan voorheen. Dramatisch geslinger en twijfelende inhaalpogingen met afbreekacties.
  • De ruitenwissers zijn over het algemeen een verbetering, maar vanmorgen bv bij volledig droog weer, gingen ze als een malle heen en weer. Hoe leer je het systeem dan dat ie moet stoppen? Volledig uitgezet en later pas weer aangezet. Hopelijk helpt dat.
  • Heeft iemand de 'kom naar mij' functie werkend gekregen? Bij mij gaat de auto schokkerig/twijfelend steeds 30 cm van voor naar achteren, met draaibewegingen van het stuur, om daarna te zeggen dat de actie is voltooid.
  • Spraakcommando's worden wel herkend (hij toont op het scherm wat ik zeg) maar vervolgens krijg ik de melding dat het commando niet begrepen is. Een poging tot het openen van m'n handschoenenkastje: In het Nederlands begrijpt hij het dus niet. In het Engels vraag ik: Open Glove Box. Ik zie het op het scherm staan, dus hij heeft me goed gehoord, en vervolgens gaat m'n LAADKLEP open! Hoe dan!
 
Ik begrijp niet hoe jullie zo positief kunnen zijn over 40.x

  • AP/NOA is veel slechter dan voorheen. Dramatisch geslinger en twijfelende inhaalpogingen met afbreekacties.
  • De ruitenwissers zijn over het algemeen een verbetering, maar vanmorgen bv bij volledig droog weer, gingen ze als een malle heen en weer. Hoe leer je het systeem dan dat ie moet stoppen? Volledig uitgezet en later pas weer aangezet. Hopelijk helpt dat.
  • Heeft iemand de 'kom naar mij' functie werkend gekregen? Bij mij gaat de auto schokkerig/twijfelend steeds 30 cm van voor naar achteren, met draaibewegingen van het stuur, om daarna te zeggen dat de actie is voltooid.
  • Spraakcommando's worden wel herkend (hij toont op het scherm wat ik zeg) maar vervolgens krijg ik de melding dat het commando niet begrepen is. Een poging tot het openen van m'n handschoenenkastje: In het Nederlands begrijpt hij het dus niet. In het Engels vraag ik: Open Glove Box. Ik zie het op het scherm staan, dus hij heeft me goed gehoord, en vervolgens gaat m'n LAADKLEP open! Hoe dan!
Is toch humor van Tesla,hahaha.
 
Had je een witte plaat of een eigen aanhangwagen kenteken? Ik ga eens op een ander forum vragen hoe het nu precies zit....helemaal off-topic (sorry)
Trajectcontrole A2 is tegenwoordig uit 1 stuk met 3 metingen. Even gasgeven tussen eind en start kost geld;):(
Ach ja, sommige mensen hebben teveel geld en geven expres gas bij het start- en eindpunt ivm inkomsten- en vermogensbelasting die ze willen ontduiken. Een bon kan je van de bedrijfswinst aftrekken............hahaha.:)