Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Maar ik vraag me af of ze in Califonie kennis hebben van het project in Nederland. Die hele Intelligente Verkeersregelinstallatie (IVRI) en de bijbehorende protocollen hebben een behoorlijk lokaal (hobby) karakter. Zie Landelijke iVRI standaarden - CROW voor de nodige documenten.

klopt dat Nederland kampioen is in verschillende eigen standaarden bedenken. Elke gemeente provincie heeft op zijn minst een afwijking op de standaard.

IVRI communiceert wel volgens internationale standaarden, Google op talking-traffic
 
5-7 tot de stopstreep? Of 5-7 tot de stoplichten zelf?

als je 5 meter voor de stopstreep gaat staan is dat niet echt haalbaar in de praktijk plus het feit dat sommige detecties/sensoren van stoplichten maar een paar meter voor de stopstreep liggen
Tot aan het stoplicht. Bij twee stoplichten (boven rijbaan en li/re rijbaan) ziet hij die lage aan de kant van de wek tot ongeveer 4-5 meter
 
Cool. Gewoo een afspraken maken via de app dus en vragen om die hardware update? En dan veranderen ze iets gratis en voor niks? Het lijkt wel een sprookje...
Uh dat is het zo ook. HW3 upgrade loopt nog alleen in de VS, voor zover bekend nog niemand in Europa geweest, en de officiële policy is dat ze je vanzelf contacteren zodra je aan de beurt bent. Uit de VS komen meer meldingen van "uw VIN is nog niet aan de beurt" dan het handjevol dat claimt zelf de afspraak ervoor gemaakt te hebben.
 
Enkel het meest rechtse verkeerslicht was rood op het scherm. De twee linkse waren beiden grijs.
IMG_4830-squashed.jpg


Daarstraks ook opgemerkt dat hij af en toe matrix borden als rode (snelheidsbeperkingen) en groene (groene pijl naar beneden) verkeerslichten ziet.
 
Ook vind ik de lane change een heel stuk beter. Reageert veel sneller op de richting aanwijzer. Is eindelijk richting aanwijzen en aansluitend gaan....dat is wel eens anders geweest.

We gaan weer terug naar het gedrag van LCA tot 1e kwartaal 2019 :), zoals gezegd nu enkel wel weer LCA op *alle* wegen.

Vanmorgen even gekeken. Hij zit het prima tot je het stoplicht nadert tot 5-7 meter (beetje afhankelijk van hoogte stoplicht).

Precies mijn vraag of uberhaupt de wide angle lens deze wel kan zien. Helaas wordt die niet gebruikt in de TeslaCam want dan hadden we dat al lang kunnen controleren.

Ik heb de laatste pagina's doorzocht, maar niet gevonden, dus vandaar de vraag: Werkt het herkennen van de stoplichten enzo ook met HW2.5?

Hij zal ze vast herkennen maar niet visualiseren.

Zolang AP dus niet daadwerkelijk zal stoppen voor een verkeerslicht, stopbord, verkeer van rechts, voetpad/voetgangers, etc. is er voor mij ook totaal geen reden op de HW3 upgrade te hebben.

Je hebt nu recht op een HW3 upgrade. Schedule een afspraak via de Tesla app.

Upgrades zijn VIN specifiek en het is "Don't call us, we'll call you" upgrade.
 
Je hebt nu recht op een HW3 upgrade. Schedule een afspraak via de Tesla app.
Hm, was het maar zo'n feest. Mijn gemaakte afspraak wordt eruit gegooid met een mail erbij dat ik nota bene zelf het verzoek deed op mijn afspraak te annuleren. Navraag aan de telefoon is nog verdrietiger; de hardware update kan nog wel even duren, maar hoe lang... dat kon hij niet zeggen. Zucht. Wat een narigheid, dat tesla.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Hm, was het maar zo'n feest. Mijn gemaakte afspraak wordt eruit gegooid met een mail erbij dat ik nota bene zelf het verzoek deed op mijn afspraak te annuleren. Navraag aan de telefoon is nog verdrietiger; de hardware update kan nog wel even duren, maar hoe lang... dat kon hij niet zeggen. Zucht. Wat een narigheid, dat tesla.

lullig .. ik lees in een andere post dat het op “VIN” nummer gaat. Jouw beauty gaat al even mee, dus moet je toch rap aan de beurt zijn.
 
Dat gaat dan dus nergens meer over. Hebben ze niet genoeg van die systemen, dat het allemaal zo gedoseerd moet gaan.

Tja de SeC's waren al overbelast en deze acties maken het werk daar niet minder. En de MM upgrade moet in SeC, wil je alleen HW3 dan kan een ranger dat in half uurtje regelen.

Dus afgezien van beschikbaarheid hardware....
 
Hm, was het maar zo'n feest. Mijn gemaakte afspraak wordt eruit gegooid met een mail erbij dat ik nota bene zelf het verzoek deed op mijn afspraak te annuleren. Navraag aan de telefoon is nog verdrietiger; de hardware update kan nog wel even duren, maar hoe lang... dat kon hij niet zeggen. Zucht. Wat een narigheid, dat tesla.
Narigheid idd, dat ze iets niet doen wat ze je nog niet hebben beloofd of toegezegd en waarvan meerdere mensen hier al hadden gezegd dat het kansloos zou zijn. Kei narigheid.

Is er nog ergens een topic hier waar het gewoon echt over Software 10 gaat, de techniek erachter en ervaringen ermee? Deze blijft stuk gaan.