Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje over NoA:

Ik heb hem zo ingesteld dat hij niet reageert op snelheidsverschillen. Dan zou hij mi alleen moeten aangeven dat ik tijdig naar links of rechts ga ivm afslagen. Helaas wil mijn NoA mij vaak van baan laten veranderen zonder enige reden. Zelfs op een bijna lege driebaansweg geeft hij aan dat ik naar de middelste baan moet. De eerste vijf kilometer is er geen afslag en sterker, dan zou ik naar rechts moeten.

Herkenbaar?
 
Het gaat er denk ik niet om dat je het kunt negeren maar dat het een vreemd fenomeen is.
Ik heb zo ook een aantal plekken waar hij kost wat kost naar de middenbaan wil.
Wanneer je geheel rechts rijdt, omdat alles leeg is, is dat niet zo erg maar als het druk is en ze rijden langzaam op de rechter- en middenbaan dan wil NOA ook niet meer door rijden op de linkerbaan omdat hij dan ook alvast zijn snelheid wil aanpassen op de snelheid van de middenbaan.

Ook dit is wel oplosbaar zeker als de de plek kent. Even een beetje je voet op het e-pedaal en je bent dit vreemde stuk voorbij en hij reageert weer normaal. Ik vraag mij alleen af waarom hij zo doet.
 
Ik ken ook een paar van zo een plekken, en dat zijn plekken waar tijdens druk verkeer het verkeer op de rechter rijstrook klassiek vol zit omdat het de afrit wil nemen. Ergens denkt het centrale Tesla-brein dus dat het rechtervak enkel geschikt is om de afslag te nemen en het linkervak beter voldoet om de snelweg te blijven volgen.
 
Wow, echt waar? Verbeterde AI van Backgammon. Hebben de FSD-programmeurs niks beters te doen?
Dat zijn dus ook niet de FSD-programmeurs. Het heeft er natuurlijk geen zak mee te maken of Elon het leuker vindt om games te maken, dat is niet het geval. Het heeft er mee te maken dat het vooral veel makkelijker is om games te maken / porten voor de Tesla en is een stuk makkelijker om te releasen omdat deze niet aan allerlei veiligheidschecks e.d. hoeven te voldoen. En reken maar dat de programmeurs van de games niet dezelfde programmeurs zijn als de FSD programmeurs. Dat zijn echt totaal verschillende disciplines.

(waar ik me vooral aan erger is dat iedereen denkt dat er voor wordt gekozen om games voor te trekken bij een release. Dat lijkt me verre van het geval).
 
  • Like
Reactions: Doedelefloeps
Vraagje over NoA:

Ik heb hem zo ingesteld dat hij niet reageert op snelheidsverschillen. Dan zou hij mi alleen moeten aangeven dat ik tijdig naar links of rechts ga ivm afslagen. Helaas wil mijn NoA mij vaak van baan laten veranderen zonder enige reden. Zelfs op een bijna lege driebaansweg geeft hij aan dat ik naar de middelste baan moet. De eerste vijf kilometer is er geen afslag en sterker, dan zou ik naar rechts moeten.

Herkenbaar?
Absoluut herkenbaar. Ook bij inschakelen van Autosteer met NOA wil hij altijd eerst naar de middenstrook ook als de weg helemaal leeg is. En ja, natuurlijk kun je dat negeren, en op andere momenten wat gas bijgeven enz. Dat heet zelf rijden.
Maar, waar kun je instellen dat hij niet reageert op snelheidsverschillen?
 
Absoluut herkenbaar. Ook bij inschakelen van Autosteer met NOA wil hij altijd eerst naar de middenstrook ook als de weg helemaal leeg is. En ja, natuurlijk kun je dat negeren, en op andere momenten wat gas bijgeven enz. Dat heet zelf rijden.
Maar, waar kun je instellen dat hij niet reageert op snelheidsverschillen?
Je kan instellen hoe enthousiast hij van baan wil wisselen. Weet even niet precies hoe de optie exact heet, maar staat onder de Autopilot settings bij iets van rijbaanwissel. De meest agressieve setting daarvan is mad max. Als je dat schuifje precies aan de andere kant van t spectrum zet stelt hij veel minder vaak een rijbaanwissel voor
 
Absoluut herkenbaar. Ook bij inschakelen van Autosteer met NOA wil hij altijd eerst naar de middenstrook ook als de weg helemaal leeg is. En ja, natuurlijk kun je dat negeren, en op andere momenten wat gas bijgeven enz. Dat heet zelf rijden.
Maar, waar kun je instellen dat hij niet reageert op snelheidsverschillen?

Je kan bij autopilot setting noa aangeven hoe hij moet omgaan met snelheidsverschillen: vier standen - van niet tot en met mad max
 
Ik heb .12 geïnstalleerd, maar nog steeds krijg ik false positives over het niet vasthouden van mijn stuur ('Oefen lichte draaikracht uit') Zonder de blauwe visuele waarschuwing vooraf. Lijkt vooral te gebeuren bij zonlicht op de camera's. Heel hinderlijk. Herkenbaar?
Ik heb het een paar keer gehad, altijd vlak na aanzetten, dacht zelf dat ze iets buggy hadden gemaakt met timers resetten. Geen specifieke link met zonlicht gelegd nog.
 
Ik werd vandaag van de rechter baan gedrukt door 2 oude mensjes die van de A5 van links op de A10 invoegden richting de Coentunnel. Ik heb wat ingehouden en liep verder goed af. Vraagje voor het forum:
Waarom kan mijn Tesla wel shadowbraken, voetgangers verkeerslichten en klikos spotten, maar niet ingrijpen voor een auto die mij van links van de weg wil drukken? Dat moeten de camera’s van mijn Model 3, veiligste auto ter wereld, toch waarnemen en tenminste een waarschuwing op kunnen geven?
 
Ik werd vandaag van de rechter baan gedrukt door 2 oude mensjes die van de A5 van links op de A10 invoegden richting de Coentunnel. Ik heb wat ingehouden en liep verder goed af. Vraagje voor het forum:
Waarom kan mijn Tesla wel shadowbraken, voetgangers verkeerslichten en klikos spotten, maar niet ingrijpen voor een auto die mij van links van de weg wil drukken? Dat moeten de camera’s van mijn Model 3, veiligste auto ter wereld, toch waarnemen en tenminste een waarschuwing op kunnen geven?

De programmeurs van Tesla denken dat andere autofabrikanten allemaal al autonome autos hebben en dat zij al veel verder zijn met het autonoom rijden en gaan er daarom vanuit dat andere geen fouten maken:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: BMW740iL