Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Even over versie 2020.16. Redelijk stabiel. Toch nog een keer remmen onder viaduct. Bij Hilversum automatisch een afslag nemen waar het nog niet moest. Veel valse tolpoorten. Bang voor vrachtwagens in een baan verderop. Allemaal bekend en nog niet gefixt.
De vraag die ik heb, wat betekent toch die dubbele piep die ik regelmatig krijg, zonder tekst en voor zover ik kan zien zonder aanleiding.
 
Even over versie 2020.16. Redelijk stabiel. Toch nog een keer remmen onder viaduct. Bij Hilversum automatisch een afslag nemen waar het nog niet moest. Veel valse tolpoorten. Bang voor vrachtwagens in een baan verderop. Allemaal bekend en nog niet gefixt.
De vraag die ik heb, wat betekent toch die dubbele piep die ik regelmatig krijg, zonder tekst en voor zover ik kan zien zonder aanleiding.

Nieuw probleem. Heel irritant. De waarschuwing komt van AP. Ten onrechte waarschuwen dat je het stuur vast moet houden.
 
Even over versie 2020.16. Redelijk stabiel. Toch nog een keer remmen onder viaduct. Bij Hilversum automatisch een afslag nemen waar het nog niet moest. Veel valse tolpoorten. Bang voor vrachtwagens in een baan verderop. Allemaal bekend en nog niet gefixt.
De vraag die ik heb, wat betekent toch die dubbele piep die ik regelmatig krijg, zonder tekst en voor zover ik kan zien zonder aanleiding.
Ik krijg die ook regelmatig. Heel kort zie je dan de twee rode handjes verschijnen terwijl ik toch gewoon de handen aan het stuur heb. In de verste verte ook niets wat aanleiding zou kunnen geven voor deze waarschuwing. Bijzonder irritant dit.
 
Even over versie 2020.16. Redelijk stabiel. Toch nog een keer remmen onder viaduct. Bij Hilversum automatisch een afslag nemen waar het nog niet moest. Veel valse tolpoorten. Bang voor vrachtwagens in een baan verderop. Allemaal bekend en nog niet gefixt.
De vraag die ik heb, wat betekent toch die dubbele piep die ik regelmatig krijg, zonder tekst en voor zover ik kan zien zonder aanleiding.
Nieuw probleem. Heel irritant. De waarschuwing komt van AP. Ten onrechte waarschuwen dat je het stuur vast moet houden.
Ik krijg die ook regelmatig. Heel kort zie je dan de twee rode handjes verschijnen terwijl ik toch gewoon de handen aan het stuur heb. In de verste verte ook niets wat aanleiding zou kunnen geven voor deze waarschuwing. Bijzonder irritant dit.

Zie ook mijn post in de subpagina over Software. 16. Volgens mij is dit een groter probleem aan het worden, ik zie steeds meer mensen er over klagen in de verschillende fora.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik krijg die ook regelmatig. Heel kort zie je dan de twee rode handjes verschijnen terwijl ik toch gewoon de handen aan het stuur heb. In de verste verte ook niets wat aanleiding zou kunnen geven voor deze waarschuwing. Bijzonder irritant dit.
Nee, de piep met handjes kreeg ik twee versies terug. Die is weg. Nu krijg ik in 2020.16.2.1 alleen de dubbele piep en geen enkele zichtbare aanleiding. Niemand in dode hoek. Handen heb ik gewoon aan het stuur. Ook geen tekst in beeld.
 
Hoi,

Oud nieuws (> 1 jaar) dus niet relevant voor Software 10. Ook toen het toen gepubliceerd werd, was het oud nieuws (alles draait nu in Azure, dus niet op hun eigen VMWare on premise datacenter).
Bedankt voor deze update Woot. Dat Tesla de hosting door Microsoft in Azure laat doen in plaats van op hun eigen VMWare betekent dan niet dat alle tekortkomingen uit deze “oude” anecdotes zijn opgelost.

Ik zet mijn Teslamate server nu over van de raspberryPi in mijn meterkast naar een VPS bij Azure maar ik draai dan ook gewoon dezelfde versie van Teslamate met hetzelfde cron script om een backup te maken in Google drive. Ik hoef me (hopelijk) alleen minder druk te maken dat de Ziggo router vast loopt door het gamen van de kinderen en ik daarmee de datastream van mijn Tesla kwijt raak.
 
Last edited:
Laat het me zo stellen: je hebt ergens een reddit post van meer dan een jaar oud gevonden die in een anti Elon subreddit zat, met informatie gequote van een andere bron van onbekende datum. En in de tekst wordt vermeld dat de informatie meer dan 3 jaar oud is.

Hoe is dit relevant met deze draad, met als topic titel 'Software 10'?

Heb je ergens informatie die je kan aandragen om toch aan te geven dat je post relevant is, verder dan "het betekent niet dat de problemen al opgelost zijn".
 
Last edited:
Nee, de piep met handjes kreeg ik twee versies terug. Die is weg. Nu krijg ik in 2020.16.2.1 alleen de dubbele piep en geen enkele zichtbare aanleiding. Niemand in dode hoek. Handen heb ik gewoon aan het stuur. Ook geen tekst in beeld.

Heb net zo'n 400 km gereden in Nederland op 2020.16.2.1 vrijwel volledig met Navigate On Autopilot.
Dubbele piep inderdaad veel meegemaakt. Wat opvalt is dat het vrijwel zonder uitzondering gebeurt voor uitvoeg en invoegstroken, of wanneer ander verkeer opduikt. Alsof ie vraagt om te anticiperen.
Iets te maken met software 2.0 learning?
 
EBB24525-D5F1-4A7E-9022-77A7C64BB686.png
Hoe is dit relevant met deze draad, met als topic titel 'Software 10'?

Heb je ergens informatie die je kan aandragen om toch aan te geven dat je post relevant is, verder dan "het bekent niet dat de problemen al opgelost zijn".

Dat we hier al 236 pagina’s anecdotes uitwisselen over Tesla software maakt deze “oude” verhalen van een voormalig Tesla programmeur al relevant toch?
 
  • Disagree
Reactions: nico180
Toch even een anectode die ik hier kwijt moet (want helaas niet zo veel rij ervaringen de laatste weken...) : Ik moest afgelopen weekend lachen toen mijn zoontje van 2.5j aan wie we sinds kort hebben geleerd dat bij rood licht moet je stoppen, "stop mama" schreeuwde toen we langs een tankstation fietsen. Hij vond de rode lampen om de benzine en diesel prijzen aan te geven een stoplicht. Toen dacht ik, wat een grappig zelf lerend systeem zo'n kind toch, en of het zelf lerend systeem van onze tesla ook dit soort fouten zouden hebben gemaakt met nog wat te weinig voorbeelden van hoe een stoplicht eruit ziet :-D.
 
Toch even een anectode die ik hier kwijt moet (want helaas niet zo veel rij ervaringen de laatste weken...) : Ik moest afgelopen weekend lachen toen mijn zoontje van 2.5j aan wie we sinds kort hebben geleerd dat bij rood licht moet je stoppen, "stop mama" schreeuwde toen we langs een tankstation fietsen. Hij vond de rode lampen om de benzine en diesel prijzen aan te geven een stoplicht. Toen dacht ik, wat een grappig zelf lerend systeem zo'n kind toch, en of het zelf lerend systeem van onze tesla ook dit soort fouten zouden hebben gemaakt met nog wat te weinig voorbeelden van hoe een stoplicht eruit ziet :-D.
dat doet onze tesla inderdaad ook nog steeds. Op de snelweg ziet mijn tesla ook een rood stoplicht als er een rood kruis boven een afgesloten rijbaan aan staat
 
  • Like
Reactions: Cely
Toch even een anectode die ik hier kwijt moet (want helaas niet zo veel rij ervaringen de laatste weken...) : Ik moest afgelopen weekend lachen toen mijn zoontje van 2.5j aan wie we sinds kort hebben geleerd dat bij rood licht moet je stoppen, "stop mama" schreeuwde toen we langs een tankstation fietsen. Hij vond de rode lampen om de benzine en diesel prijzen aan te geven een stoplicht. Toen dacht ik, wat een grappig zelf lerend systeem zo'n kind toch, en of het zelf lerend systeem van onze tesla ook dit soort fouten zouden hebben gemaakt met nog wat te weinig voorbeelden van hoe een stoplicht eruit ziet :-D.
Toen ik mijn model ☰ net had, had ik bij zo’n bord rode leds vlak langs de weg in Apeldoorn (Shell express Gildenlaan)inderdaad altijd phantom brakes! Die heeft dat inmiddels wel afgeleerd. Nou jouw zoon nog...
 
Iedereen die lang op niveau in IT werkt weet dat je al deze anekdotes op ieder snel groeiend bedrijf kunt plakken. En net zoals hier merkt vrijwel niemand er ooit iets van dat alles achter de schermen met pleisters en touwtjes aan elkaar hangt, van Belastingdienst en Uber tot Philips en kerncentrales. Enkel de echt hele grote IT jongens als FB, Google en Amazon hebben intussen hun zut op orde... voor hun core services.

Voorbeeldje uit de oude doos: Tweakers.net 10 jaar: De hostinggeschiedenis 2001- 2004
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and BMW740iL