Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is geen geofencing maar een Location-based Service (LBS) zie Location-based service - Wikipedia
Geofencing is gewoon het toepassen van business rules binnen een afgebakende zone, in dit geval zijn het praktisch synoniemen, alhoewel de keuze on-device wordt gemaakt en afgehandeld waardoor het minder LBS is.

Geo-fence - Wikipedia:

A geofence is a virtual perimeter for a real-world geographic area.[1] A geo-fence could be dynamically generated—as in a radius around a point location, or a geo-fence can be a predefined set of boundaries (such as school zones or neighborhood boundaries).

The use of a geofence is called geofencing, and one example of usage involves a location-aware device of a location-based service (LBS) user entering or exiting a geo-fence.
 
  • Like
Reactions: Unit106 and watt
Geofencing is gewoon het toepassen van business rules binnen een afgebakende zone, in dit geval zijn het praktisch synoniemen, alhoewel de keuze on-device wordt gemaakt en afgehandeld waardoor het minder LBS is.

Geo-fence - Wikipedia:

A geofence is a virtual perimeter for a real-world geographic area.[1] A geo-fence could be dynamically generated—as in a radius around a point location, or a geo-fence can be a predefined set of boundaries (such as school zones or neighborhood boundaries).

The use of a geofence is called geofencing, and one example of usage involves a location-aware device of a location-based service (LBS) user entering or exiting a geo-fence.
Het sleutelwoord hier is ‘fence’: hek. Er is geen hek concept bij het toepassen van bepaalde regels in een Tesla. Het is niet zo dat je auto stopt met rijden als je buiten bepaalde grenzen komt. Dan zou er sprake zijn van geo-fencing.
 
  • Disagree
Reactions: Unit106
Sentry uit zetten en binnen een paar uur krijg je een melding dat er een update beschikbaar is.

Ik kwam ook van 16.2.1 en checkte bijna iedere dag handmatig maar niets hielp. Ook geen reset. Hang permanent aan WiFi en TWC. Heb echter ook altijd Sentry aan normaliter.

Dit is al de 2e zoniet 3e keer dat t zo werkt bij mij.
 
Sentry uit zetten en binnen een paar uur krijg je een melding dat er een update beschikbaar is.

Ik kwam ook van 16.2.1 en checkte bijna iedere dag handmatig maar niets hielp. Ook geen reset. Hang permanent aan WiFi en TWC. Heb echter ook altijd Sentry aan normaliter.

Dit is al de 2e zoniet 3e keer dat t zo werkt bij mij.
Ik gebruik geen Sentry en mijn Tesla hangt niet aan de WiFi of TWC. Ik wacht rustig af. Soms ben je een van de eerste en soms de laatste.
 
mijn Tesla hangt niet aan de WiFi
Dan ben je altijd bij de laatsten - WiFi heeft altijd voorrang omdat ze liever geen 4G data betalen. Zelfs "spoedupdates" gaan later via 4G omdat ze een hoop geld besparen op degenen die hem dan al via WiFi hebben gepakt. Voor zover bekend slaan ze dat alleen over als er serieuze bugs in zitten die gevaar bij het rijden kunnen veroorzaken.
 
Sentry uit zetten en binnen een paar uur krijg je een melding dat er een update beschikbaar is.

Ik kwam ook van 16.2.1 en checkte bijna iedere dag handmatig maar niets hielp. Ook geen reset. Hang permanent aan WiFi en TWC. Heb echter ook altijd Sentry aan normaliter.

Dit is al de 2e zoniet 3e keer dat t zo werkt bij mij.
Ik heb Sentry thuis uit staan via settings dus hij pikt daar altijd alles op idd.
 
Dan ben je altijd bij de laatsten - WiFi heeft altijd voorrang omdat ze liever geen 4G data betalen. Zelfs "spoedupdates" gaan later via 4G omdat ze een hoop geld besparen op degenen die hem dan al via WiFi hebben gepakt. Voor zover bekend slaan ze dat alleen over als er serieuze bugs in zitten die gevaar bij het rijden kunnen veroorzaken.
Uit eigen ervaring is dat niet altijd zo. Software.16 had ik zeer vlot bijvoorbeeld. Bij melding maak ik een hotspot om de update binnen te halen.
 
Dan ben je altijd bij de laatsten - WiFi heeft altijd voorrang omdat ze liever geen 4G data betalen. Zelfs "spoedupdates" gaan later via 4G omdat ze een hoop geld besparen op degenen die hem dan al via WiFi hebben gepakt. Voor zover bekend slaan ze dat alleen over als er serieuze bugs in zitten die gevaar bij het rijden kunnen veroorzaken.

Volgens mij is dat zo in 90% van de gevallen. Maar ik ken Teslarijders die niet aan de wifi hangen en (bijna altijd) als eerste een update ontvangen, ook niet-spoed updates.
 
Mijn auto hangt aan de WiFi en ik kreeg het pas vanochtend aangeboden. Nee ja denk dat Wi-Fi wat voorrang geeft maar er spelt zeker een stukje random hoor, vorig jaar had ik bijna altijd super vroeg de updates, tegenwoordig niet meer. Ach ja.

Volgend week mag ik weer op honderde kilometers weer de laatste versie uitproberen, zin in :-D! #eindelijkweerrijden
 
Mijn auto hangt aan de WiFi en ik kreeg het pas vanochtend aangeboden. Nee ja denk dat Wi-Fi wat voorrang geeft maar er spelt zeker een stukje random hoor, vorig jaar had ik bijna altijd super vroeg de updates, tegenwoordig niet meer. Ach ja.

Volgend week mag ik weer op honderde kilometers weer de laatste versie uitproberen, zin in :-D! #eindelijkweerrijden
Optimiste! Ik zie nog steeds geen groen licht richting Frankrijk.
 
Optimiste! Ik zie nog steeds geen groen licht richting Frankrijk.

Waar zie je wel rode lichten dan? Vanaf 15 juni zowel Belgie als Frankrijk zijn open volgens de laatste nieuws en als française zou ik eigenlijk nu al mogen (FAQ - CORONAVIRUS COVID-19 ).

Beetje off topic maar goed :p ... nu over Software 10 ;).

Het aantal Tesla’s is ook over een jaar aardig toegenomen ;)
Da's natuurlijk ook geen gekke reden dat het langer duurde voordat een updat eiedereen bereikt heeft :).

En nu maar hopen dat wij hier voorlopig geen stoplicht en verkeersbord herkenning krijgen. Dat is in de VS echt nog mega buggy.

Leuk video, ik vind eerlijk gezegd niet eens zo buggy en eerder super cool haha. En je kan het uitzetten als je wilt, dus laat maar komen hoor. Maar meer voor de grap inderdaad, dagelijks met dit soort fouten rijden is waarschijnlijk wel irritant. Inderdaad, wordt echt een uitdaging bij stop sign om goed in te schatten of je verder kan en wanneer je wel of niet kan remmen op de snelweg, dat zijn de laatste "details" van zelfstandig rijden die stukken moeilijker zijn en dus nog even gaat duren voordat het super werkt, maar toch, ik zou het al willen uitproberen :p!
 
Last edited:
Voor Frankrijk moeten we nog even geduld hebben omdat daar nog vanuit Frankrijk een beslissing moet worden genomen. Ik verwacht echter dat het vanaf 15 juni wel kan omdat de EU dit voor alle Schengen landen gelijk wil trekken.
Deze zomer op reis naar het buitenland? Dit moet u weten
Een aantal landen moet nog besluiten wanneer ze de belemmeringen voor Nederlandse toeristen weer opheffen. De verwachting is dat deze landen daarover in de komende weken een besluit nemen. Het gaat om: Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, Liechtenstein, Cyprus, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Malta, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slowakije, het Caribisch deel van het Koninkrijk.”
 
Vandaag 2020.20.12 binnen. Vanmiddag gereden. Geen problemen. Vanavond alle mogelijke storingen. Kon niet meer rijden. Tesla komt hem ophalen. Na herstart en reset nog niet goed. 2 uur later alle storingen weg. Alles werkt weer. Laat ik hem nu meenemen of niet?
81068875-7BF1-4A5D-81CB-152C0FA65FDD.jpeg
462902CD-C6FC-41A6-97EF-2E2E345F3E07.jpeg
 
  • Informative
Reactions: ramonneke