Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.16.2.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 2020.16.2.1 geïnstalleerd.
Eerste wat mij opviel was dat op de A2 met 5 rijbanen en ik van rijbaan 3 naar 2 terug wilde gaan deze halverwege werd afgebroken omdat er een vrachtwagen op rijbaan 1 reed.....
De positie van de vrachtwagen werd niet goed weer gegeven in de rijbanen van mijn scherm bij het stuur. Toch reed de vrachtwagen binnen de lijntjes.
Rijden met NOA gaat verder best goed maar teruggaan na inhalen blijft echt drama.
Ook geen zoekresultaten meer op Spotify, wat ik ook zoek geen resultaat.

Vandaag (na bovenstaande) de auto weer voorzien van zomerset en "warme" reset gegeven.
Eens kijken of dit verbetering geeft, nog niet echt kunnen testen.
 
  • Like
Reactions: Louter365
Ik heb .12 geïnstalleerd, maar nog steeds krijg ik false positives over het niet vasthouden van mijn stuur ('Oefen lichte draaikracht uit') Zonder de blauwe visuele waarschuwing vooraf. Lijkt vooral te gebeuren bij zonlicht op de camera's. Heel hinderlijk. Herkenbaar?
 
16.2.1 heeft de USB stick playback weer in de war gebracht. Mijn 32Gb sandisk micro deed het eerst goed, na een update niet meer, na de volgende update weer wel, en nu weer niet. Een andere 4Gb stick doet het nog wel, dus een teruggang van een stuk of 3 updates.
Verder geen op opzienbarende verbeteringen. Toybox interface en wat additionele auto config informatie.
 
16.2.1 heeft de USB stick playback weer in de war gebracht. Mijn 32Gb sandisk micro deed het eerst goed, na een update niet meer, na de volgende update weer wel, en nu weer niet. Een andere 4Gb stick doet het nog wel, dus een teruggang van een stuk of 3 updates.
Verder geen op opzienbarende verbeteringen. Toybox interface en wat additionele auto config informatie.
en dit met ap2.0 ?
 
Release notes van 2020.16.2.1
Hou er wel rekening mee dat de US firmware andere features enabled heeft als de EU versie, is wel verstandig te vermelden of dit de US of EU versie is.

Zo ver mijn kennis is de huidige releases voor EU wel de stoplicht herkenning -maar- nog niet dat die er op reageerd (dus het feitelijke stoppen voor rood licht) <- en dat staat wel in de screenshots
 
  • Like
Reactions: Lucas31
Hou er wel rekening mee dat de US firmware andere features enabled heeft als de EU versie, is wel verstandig te vermelden of dit de US of EU versie is.

Zo ver mijn kennis is de huidige releases voor EU wel de stoplicht herkenning -maar- nog niet dat die er op reageerd (dus het feitelijke stoppen voor rood licht) <- en dat staat wel in de screenshots
Eens, zelf de update nog niet gehad. Wie o wie wel en maakt even foto van de release notes?
 
15900507869289020185039337850960.jpg
 
Ik heb .12 geïnstalleerd, maar nog steeds krijg ik false positives over het niet vasthouden van mijn stuur ('Oefen lichte draaikracht uit') Zonder de blauwe visuele waarschuwing vooraf. Lijkt vooral te gebeuren bij zonlicht op de camera's. Heel hinderlijk. Herkenbaar?

Heb ik ook, sinds update .12 Erg irritant en zeer hard geluid. Lijkt vooral te gebeuren bij een baanwissel en idd zonder 'blauwe waarschuwing' vooraf.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vandaag 2020.16.2.1 geïnstalleerd.
Eerste wat mij opviel was dat op de A2 met 5 rijbanen en ik van rijbaan 3 naar 2 terug wilde gaan deze halverwege werd afgebroken omdat er een vrachtwagen op rijbaan 1 reed.....
De positie van de vrachtwagen werd niet goed weer gegeven in de rijbanen van mijn scherm bij het stuur. Toch reed de vrachtwagen binnen de lijntjes.

Dat heb ik sinds een aantal maanden. Als ik me goed herinner sinds december 2019, na een van de updates in die periode. Maakt rijden op 3-baanssnelwegen erg irritant.
 
Vandaag weer eens een lange rit gemaakt naar mijn ouders in Friesland op 2020.16.2.1.

Autopilot aangezet op ring oost Rotterdam. Alle bochten soepel doorgereden (niet meer abrupt remmen of vertragen) en 150km verder bij afslag Emmeloord de snelweg (automatisch) af. Op 1 momentje na, waar fleetspeed iets te lang op 90 bleef, de snelheid gecorrigeerd. Verder simpelweg de gehele rit ‘niet gereden’. Dat was me nog niet eerder gelukt!

100km/h was eigenlijk ook best prettig. Had ik niet verwacht :)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: DJGizbo and Hbrink