Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de nieuwe firmware (48.12.1) uitgeprobeerd. Ik kom van 42.3.

Ritje vanuit Naarden naar Rotterdam, dus A1 / A27 / A12 / A20 / A16......

Op de A1 met 110 (was erg rustig) naar de afslag A27. Handmatig terug naar 90km en .... voor het eerst keurig naar rechts en de bocht met 90km genomen. Aan het eind met de richtingaanwijzer naar links en dus nog steeds zonder disengage AP!

Helaas, toen werd het steeds minder. Twee maal phantom breaking: van 120km naar ca 70km, zonder aanwijsbare reden en één maal een disengage met rode waarschuwing zonder reden.

Afslag naar A12 leek goed te gaan, maar daar waar je rechts de A12 naar boven oprijdt (wordt van één baan twee banen) twijfelde AP eerst en wilde toen de linkerbaan pakken! Normaal blijft hij netjes in de rechterbaan.

Op de A12, het kan ook toeval zijn, horkerig rijden met veel remmen/gassen. Heb toen zelf maar stukje gereden. Ca 10 km voor de A20 weer AP en dat ging goed. Wel in rechterbaan achter vrachtwagens met ca 85km.

Toen de afslag naar de A16. Waanzinnig slecht. Kwam niets in de baan rechts aan maar kreeg toch een melding (kon tekst niet zien, was te druk met op de weg letten) en een disengage. Bocht ging weer goed (handmatig terug naar 70km) maar na opschakelen naar 100km moet ik drie banen naar rechts. Kwam niets aan, maar weer disengage!

Ik vind Atari en easter eggs best grappig, maar zou toch echt veel liever een betere AP hebben.
 
Is het ook nieuw in V9 dat als je in de file een minuut of 10 stilstaat, de auto vervolgens in P(ark) mode schakelt?
Sta nu al een klein halfuurtje op de A30 geparkeerd, en zag het een keer of 3 gebeuren.
De airco blijft overigens werken, ook het dimlicht en de achterlichten blijven branden.
 
Is het ook nieuw in V9 dat als je in de file een minuut of 10 stilstaat, de auto vervolgens in P(ark) mode schakelt?
Sta nu al een klein halfuurtje op de A30 geparkeerd, en zag het een keer of 3 gebeuren.
De airco blijft overigens werken, ook het dimlicht en de achterlichten blijven branden.

Dat lijkt mij een melding naar Tesla waard! Heb het zelf nog nooit meegemaakt. Alleen dat vanuit P de auto op een gegeven moment 'afsluit'. Maar om tijdens het rijden naar P te gaan.... Brrrr...
 
Inderdaad fantastische update die 48.12.1. Heerlijk dat haardvuurtje, verwarming lekker hoog zetten en het is net echt!

Maar ik lees ook dat je nu vanuit de app de stoelverwarming kunt aanzetten, waar vind ik dat?
De app is versie 3.70, en ik zie geen verschil met voorheen.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Inderdaad fantastische update die 48.12.1. Heerlijk dat haardvuurtje, verwarming lekker hoog zetten en het is net echt!

Maar ik lees ook dat je nu vanuit de app de stoelverwarming kunt aanzetten, waar vind ik dat?
De app is versie 3.70, en ik zie geen verschil met voorheen.

Je hebt dan idd 3.8 nodig, maar die is in de app store nog niet aanwezig. Zit soms wat tijd tussen, dus nog even geduld hebben.
 
  • Informative
Reactions: GPMX
Is het ook nieuw in V9 dat als je in de file een minuut of 10 stilstaat, de auto vervolgens in P(ark) mode schakelt?
Sta nu al een klein halfuurtje op de A30 geparkeerd, en zag het een keer of 3 gebeuren.
De airco blijft overigens werken, ook het dimlicht en de achterlichten blijven branden.

Het gebeurt ook als je even los komt van de zitting, bijvoorbeeld de tefefoon of portemonnee uit je broekzak halen.
Is mij al een keer in een wasstraat gebeurt. :(
 
Update naar 2018.48.1 ?

Heb ik ook gehad met deze update. Na reboot van de MCU weigerde de navigatie die pas weer ging werken na een volledige power down.

Ja klopt, en ik had niks moeten zeggen. Mijn terugrit gisteren was wederom toch zonder spotify (ik gebruik de tesla account). Ook was het center console uit, moest deze eerst rebooten voordat ik op pad kon. Vanmorgen kreeg ik weer een update, nog niet gekeken naar de changelog maar ik vermoed/hoop op een bugfix voor dat laatste issue.
 
I gotta have more cowbells
103103C9-5DB2-4FC6-9157-8E9AB08EEE99.jpeg
 
Helemaal mee eens! Liever echte goede verbeteringen. Maar aangezien we al erg gevoelige sensoren in alle stoelen hebben zitten leek het me niet meer dan logisch om het geluid daarmee te triggeren. Dat zou de grap compleet maken. Technisch gezien dus niet erg ingewikkeld...
Yep, deze ochtend ook de update geïnstalleerd en ik dacht ook dat het zoiets zou zijn (al zeker door het whoopy cushion-icoontje), linkje met die sensoren die het gordelsignaal doorgeven, maar niet dus. Is voor update 2018.51 misschien, grijns.

Dat triggeren met de pinkers is wel een beetje onorthodox: als je dus een Tesla rechtdoor ziet rijden, voortdurend met de pinkers links / rechts geactiveerd, weet je hoe laat het is in de wagen :D
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Lucas31
Wellicht een andere vraag, sinds één van de vorige updates lijkt het wel of bij mij altijd de pomp van de koel/verwarminsvloeistof aanstaat. Zowel aan de laadkabel als ontkoppeld, zijn er nog meer forumleden die dit is opgevallen?