Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had hem ook vanochtend. Net toen ik weg wilde rijden naar afspraak. Dus pas rond 15.00 uur kunnen proberen. Maar indruk is prima. Ik ga ervan uit dat gewiebel van andere weggebruikers met verdere kalibratie wel zal verminderen. Uiteindelijk, ondanks al ons gemopper, is de update in US eind september begonnen en bij ons een paar weken later, eigenlijk zoals beloofd, in oktober.
Dit is al een mooie update, de UI was na even bekijken snel gewend en nu nog wachten tot de uitbreiding met zelf rijbaan wisselen komt. Ik heb er geen moeite mee dat ze dat eerst een tijdje checken door schaduw draaien en dan activeren. In feite hebben we dan de fase waarin we op de snelweg de auto, onder toezicht zeg ik nadrukkelijk, het werk kunnen laten doen van oprit naar afrit.

In mijn artikel van april 2017 heb ik hier al op gewezen.

Als we de update naar Auto Lane change en drive by navigatie nog dit jaar krijgen zitten we verdorie nog in mijn tijdsframe ook :)
Maar ja, daar ben je dan "orakel" voor al was dat beduidend minder aardig bedoeld.
De spagaat van de zelfrijdende auto
 
  • Like
Reactions: Wim S.
In Groningen is maandag ochtend ook 42.2 V9 gearriveerd!
Tip: Ik heb een laadkabel in de eerste USB en een muziek-stick in de 2e USB zitten. Om de camera te activeren heb ik de muziek-stick dubbel gepartitioneerd met een Windows 10 PC (handleiding: How to create multiple partitions on a USB drive).

Kort: Formatteer de USB-stick naar NTFS. Verklein daarna de partitie met 'computerbeheer - schijfbeheer'. Maak een nieuwe 2e partitie aan van de lege ruimte (FAT32). Wijzig daarna de 1e NTFS partitie ook in FAT32. Maak op de 1e partitie een map 'TeslaCam' aan. Zet op de 2e partitie je MP3tjes. Reden: alleen Windows10 herkent de 2e partitie, andere systemen herkennen maar 1 partitie en dat is dan je TeslaCam.
 
  • Informative
Reactions: Duke-U and Ipe
In Groningen is maandag ochtend ook 42.2 V9 gearriveerd!
Tip: Ik heb een laadkabel in de eerste USB en een muziek-stick in de 2e USB zitten. Om de camera te activeren heb ik de muziek-stick dubbel gepartitioneerd met een Windows 10 PC (handleiding: How to create multiple partitions on a USB drive).

Kort: Formatteer de USB-stick naar NTFS. Verklein daarna de partitie met 'computerbeheer - schijfbeheer'. Maak een nieuwe 2e partitie aan van de lege ruimte (FAT32). Wijzig daarna de 1e NTFS partitie ook in FAT32. Maak op de 1e partitie een map 'TeslaCam' aan. Zet op de 2e partitie je MP3tjes. Reden: alleen Windows10 herkent de 2e partitie, andere systemen herkennen maar 1 partitie en dat is dan je TeslaCam.

... of koop een usb-lader die je in de sigaretten-aansteker prikt en doe daar de laadkabel in... ;)

Dat heb ik gedaan. Heb nu een 64Gb stick voor de dashcam in poort 1 een 548Gb ssd met muziek in poort 2 en de lader in de aansteker poort. Werkt perfectemundo!