Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Twee dingen zijn me opgevallen, zit op 42.3.

"Charge scheduled" info niet meer zichtbaar in de app. Deze heb ik al eerder door iemand gemeld gezien. Lastig, vanavond voor de zekerheid naar buiten gelopen om te controleren, de app zegt "gestopt", en dat is verwarrend, zal wel een bug zijn.

Het charge scherm in de auto geeft niet meer aan dat er 3 fasen geladen wordt. Je ziet alleen 24A, of 16A en je moet dan uit de laadsnelheid concluderen dat het om 3 fasen gaat.
Kan een versimpeling zijn, maar ik vond het wel makkelijk

Wat ik vervelender vind is dat charge scheduled maar per 0,5 uur in te stellen is i.p.v. per 5 of 10 minuten zoals het was.
 
Nope, werkt prima hier met de GPT layout en 2 partities op een 16GB stick.
Dan zal ik mijn USB stick ook maar even opnieuw formatteren, maar dan met GPT layout en opnieuw FAT32 formatteren. Hebben jullie overigens ook dat de dashcam per minuut een bestand maakt? Beetje onhandig, maar ik neem aan dat dit gebeurt, zodat het makkelijk is cyclisch op te nemen. Dat is anders wat lastig met een MP4 container.

"Charge scheduled" info niet meer zichtbaar in de app. Deze heb ik al eerder door iemand gemeld gezien. Lastig, vanavond voor de zekerheid naar buiten gelopen om te controleren, de app zegt "gestopt", en dat is verwarrend, zal wel een bug zijn.
Dat heb ik ook en ben ook vanavond even naar buiten gelopen. Het werkt wel, maar het is inderdaad niet meer zichtbaar in de applicatie. In de auto zie je het wel meteen als je instapt.

Wat ik vervelender vind is dat charge scheduled maar per 0,5 uur in te stellen is i.p.v. per 5 of 10 minuten zoals het was.
Ja. Dat is ook nieuw. Wat zou daar de gedachte achter zijn??
Wellicht dat je niet zovaak hoeft te drukken op + of -? Over het algemeen weet je ook niet precies hoe lang de auto zal laden, dus zo precies instellen is eigenlijk niet zo heel zinvol (IMHO). Ik zou liever instellen wanneer ik wil dat die vol moet zijn. Dan rij je namelijk weg met een warme accu en zou dus minder stroomverbruik tot gevolg hebben.

Een probleem dat ik ook tegenkom (ook al eens gezien met eerdere firmware) is dat roaming niet helemaal lekker gaat. Ik rij op mijn rit een stuk door Duitsland en dan wordt het 4G signaal niet meer opgepakt. Pas na een soft-reset (2 scrollwheels) krijg ik weer verbinding. Best irritant, want alles ligt er dan zo ongeveer uit (navigatie, spotify, ...).
 
Persoonlijk heb ik het idee dat m'n wifi het sinds V9 (42.2) niet meer doet. Hij geeft aan steeds met wifi te verbinden en daarna vervalt de verbinding. Heb m'n wifi accesspoint al herstart en ook de MCU gereboot maar er komt geen stabiele wifi verbinding. Ik zie dat ze inmiddels alweer op 42.3 en 42.4 hebben gereleased en dat zijn dus patches. Kennelijk wat kinderziektes verholpen maar als wifi het niet wil doen gaan die updates niet binnen druppelen.
 
  • Funny
Reactions: Lars_R
Ik lees dat veel mensen problemen ondervinden. Rapporteren jullie die ook wel bij Tesla zelf? Tesla leest dit forum niet en als iets je stoort zou ik je Service Center een email sturen. Ze zetten alles door naar de US zo ver ik heb begrepen en ik stuur dan ook keurig steeds een los emailtje bij elk punt wat ik vind.
 
Ik lees dat veel mensen problemen ondervinden. Rapporteren jullie die ook wel bij Tesla zelf? Tesla leest dit forum niet en als iets je stoort zou ik je Service Center een email sturen. Ze zetten alles door naar de US zo ver ik heb begrepen en ik stuur dan ook keurig steeds een los emailtje bij elk punt wat ik vind.
Waar komt het idee vandaan dat ze dat wel lezen? ;)
 
Persoonlijk heb ik het idee dat m'n wifi het sinds V9 (42.2) niet meer doet. Hij geeft aan steeds met wifi te verbinden en daarna vervalt de verbinding. Heb m'n wifi accesspoint al herstart en ook de MCU gereboot maar er komt geen stabiele wifi verbinding. Ik zie dat ze inmiddels alweer op 42.3 en 42.4 hebben gereleased en dat zijn dus patches. Kennelijk wat kinderziektes verholpen maar als wifi het niet wil doen gaan die updates niet binnen druppelen.
De WIFI in de Tesla heeft sowieso een dramatisch bereik, dus het kan ook zijn dat je net dat beetje meer storing hebt waardoor je WIFI helemaal niets meer oppakt. Ik heb ook periodes dat mijn WIFI het niet doet en als die het wel doet is het ook hooguit 1/2 streepjes. Dit is helaas niet exemplarisch, maar je lees het heel veel. Ik heb een klacht ingedient, maar dan krijg je een hele vage meting (die werkelijk alleen onzincijfers bevat) en dat het goed genoeg is.

De WIFI antenne zit in de rechterspiegel, dus bij mij krijg ik een iets betere verbinding als ik de auto andersom op de oprit zet. De spiegel staat dan nog geen 2m van de router af en dan heb ik nog steeds een erg matige verbinding. Je kunt het even testen door een hotspot te maken op je telefoon en kijken of je dan wel verbinding hebt. Als dat ook niet werkt, dan is het gewoon een firmware issue...

Ik heb het dus wel gemeld, maar ik kreeg dit terug:
Untitled.png

Bij een opdrachtgever, waarvoor ik werk, doen ze erg veel met RF en radio, maar die konden geen chocola maken van een WIFI signaal dat uitgedrukt wordt in db. Dit rapport zegt dus niets, behalve dat ze er niets aan gaan doen. Ik heb wel eens een speedtest gedaan vanuit de browser (link), maar de resultaten daarvan waren ook vrij dramatisch.
 
  • Helpful
Reactions: MaH
Ik lees dat veel mensen problemen ondervinden. Rapporteren jullie die ook wel bij Tesla zelf? Tesla leest dit forum niet en als iets je stoort zou ik je Service Center een email sturen. Ze zetten alles door naar de US zo ver ik heb begrepen en ik stuur dan ook keurig steeds een los emailtje bij elk punt wat ik vind.
Het zou veel fijner zijn als Tesla een bugtracker zou hebben (zoals elk gerenommeerde softwareclub) en liefst ook nog iets als UserVoice waar ze ook kunnen tracken wat de gewenste features zijn. Helaas is Tesla soms toch meer een autobedrijf dan een softwarebedrijf :(
 
De WIFI in de Tesla heeft sowieso een dramatisch bereik,

Jups, dat ervaarde ik ook al om überhaupt V9 te krijgen naar dat was een zwak signaal waarvan ik dacht dat het niet sterk genoeg was. Nu komt er gewoon geen verbinding tot stand. Ik zie het icoontje steeds wijzigen. Goede tip om even een mobile hotspot te maken! Dat ik daar zelf niet even op kwam toen ik net 7 keer heen en weer naar binnen liep om m'n modem anders te plaatsen en te resetten :)
 
Mijn eenvoudige oplossing voor WiFi problemen:
  • Je koopt een cheapo 2,4 GHz extendertje, bijvoorbeeld onderstaand model van Netgear
  • Binnen een meter of tien van je auto in een wandcontactdoos stoppen.
  • Instellen op een vast, vrij kanaal onder de 10.
  • Klaar.
N300 - WiFi Range Extender

View attachment 350420
Dat had ik gisteren ook in de garage geplaatst. een half uur later stond de update klaar.;)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Naast dat hij bij de V9 niet zijn snelheid weet vast te houden in snelweg bochten en erg hoekig stuurt was hij deze ochtend niet eens in staat om in het baantje te blijven. V9 wordt wel een droevige vertoning zo.

Jammer dat het niet goed werkt. Wat mij nog steeds verbaast is dat er zulke verschillende ervaringen zijn met Autopilot. Er zijn legio zeer positieve video's te vinden van V9, maar ook op US fora zijn er genoeg personen die niet te spreken zijn over de vooruitgang. Ben benieuwd of we er ooit achter gaan komen waar de verschillen hem in zitten.