Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Nooit aan WiFi. Lukt zelfs niet op de oprit met de router tegen het raam geplakt en de auto op 5 meter er van. Verbinden lukt, maar bijna geen traffic in de statistieken.

Bij mij ook al een jaartje geen wifi traffic meer, en dus ook geen software updates. Ik wijt dat aan de klappen die mijn rechterbuitenspiegel krijgt als ik hem wil inklappen. Is nodig omdat het mechanisme uiterst zwaar gaat, en helaas zit daar de wifi antenne in. Zal wel wat schade opgelopen hebben.
 
Het is jammer dat er niet een optie is op geforceerd een update check te doen. Anders kon je op elk willekeurig wifi netwerk verbinden en updaten.

Wat betreft ontvangst, mijn nieuw S100D ondersteund dan wel 5G maar ontvangst is echt beroerd. Ik zal er toch ook eens naar vragen bij het SeC want m'n mobiel en table IN de auto pakken het signaal vol op. MIsschien ook wel gewoon de wifi antenne geen goede connectie.
 
Ik heb ook aangegeven bij SeC Duiven dat mijn WIFI ontvangst erg slecht is. Met mijn telefoon (houd ik bij de rechterspiegel) zie ik zeker 5 WIFI netwerken met mijn eigen WIFI op vol bereik. De Tesla ziet maar één netwerk (gelukkig wel die van mij), maar met slechts één streepje. Nu zeggen het aantal streepjes niet veel, maar 8Mbit/s download (getest via speedtest) houdt niet over. De telefoon gaat probleemloos naar >10 voudig.

Tesla heeft het doorgemeten en ik kreeg een niet te te begrijpen test-rapport:

upload_2018-10-27_13-43-58.png


Het enige dat ik er uit kan halen is dat die wel verbinding maakt, maar WIFI signaalsterkte wordt normaal gesproken in dBm gemeten en zijn negatief. Niemand die mij kon uitleggen wat 41db in de praktijk inhoudt (praktijk geeft aan maximaal 8.5Mbit/s down). Volgens Tesla was het prima zo. Het lijkt er op dat er een erg slechte WIFI chip of antennes in de Tesla zit.

Ik ga wel zien of ik binnenkort de update krijg. Als iedereen die door krijgt, maar ik niet, dan ga ik nog maar eens weer contact zoeken...
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik heb zojuist de Tesla voorwaarts geparkeerd en dan ga ik van 1 streepje naar 3 streepjes en haal ik ook een wat hogere downloadsnelheid. De rechterkant staat dan naar de voordeur gericht (daarachter staat de router) en de afstand is dan hooguit 3m. Nadeel is dat de laadkabel dan te kort is (2.5m). Ben benieuwd of ik vannacht de update gepusht krijg (maar zal ook afhangen naar wie Tesla het allemaal vrijgeeft).
 
Nee hoor, ik kreeg na een telefoontje met het SeC zowel V9 als de nieuwe nav gepusht. Was iets van een half uurtje na het telefoontje binnen.
Ja het kan zeker, maar bij sommige werkt dat klaarblijkelijk niet. Die kunnen dus naar de SeC en dan doen ze het daar. Bekabeld wellicht (?). Het werd mij aangeboden toen ik 2 weken lang, voordat V9 kwam, herhaaldelijk problemen ondervond met de nav.
 
  • Like
Reactions: Jelger