Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er verschillende 2018.42.2 versies in omloop?
Ik heb problemen met Spotify, doet het alleen als ik de auto reset. Momenteel draait de wagen op 2018.42.2 19e7e44. Hebben de wagens die problemen met Spotify hebben toevallig dezelfde firmware als dat ik heb?

Even afkloppen,maar ik heb al een tijdje niet meer de melding gehad dat de “omgevingsdetectie” is verminderd (camera’s in de deurstijlen die het dan niet meer doen)
 
en wie V9 al heeft hoopt die goede oude stabiele V8 in zijn schoen te vinden...
Niks hoor. Ik ben een heel tevreden gebruiker van V9. Ik heb nog niet eerder zo'n fantastische Autopilot (AP1) gehad als in deze versie.
Ook de bediening, mogelijk met uitzondering van de airco, is heel prettig. Ik vind het bijv. heel fijn dat ik behalve het nav scherm en de achteruitrijcamera, ook de muziek onderin kan zien.

Tesla bedenkt overigens steeds meer argumenten om in mijn huidige auto te blijven rijden. Minder keus in interieur, geen achterwielaandrijving meer, geen open dak en dus ook geen dakdragers meer. Ook geen 22 kW lader meer en geen levenslang Superchargen. Met een nieuwe Model S zou ik mijn velomobiel niet meer op het dak mee kunnen nemen. En dan ... houdt het op :(
 
Last edited:
Zijn er verschillende 2018.42.2 versies in omloop?
Ik heb problemen met Spotify, doet het alleen als ik de auto reset. Momenteel draait de wagen op 2018.42.2 19e7e44. Hebben de wagens die problemen met Spotify hebben toevallig dezelfde firmware als dat ik heb?

Even afkloppen,maar ik heb al een tijdje niet meer de melding gehad dat de “omgevingsdetectie” is verminderd (camera’s in de deurstijlen die het dan niet meer doen)
Ik heb exact dezelfde versie, en ook geen Spotify meer.
Na een reset door Tesla SeC is het even teruggeweest, maar een uurtje ofzo later was het weer weg.
Ik blijf nog even in contact met SeC hierover.

Ach ja, op een recentere langere trip naar Duitsland genoten van de prima werkende AP1, en geluisterd naar podcasts van 99% Invisible..
 
Ik had dit een paar software updates al. Bellen naar het SEC leerde mij het (voor velen al bekende) leegmaken van geheugen en afsluiten van refreshing websites. Mocht je dat niet hebben gedaan kan dat wellicht in eerste instantie helpen.

Gewoon een reset via de scroll-knoppen helpt niet voor Spotify (bij mij), is er nog een andere manier van het leegmaken van geheugen?
 
Ik heb exact dezelfde versie, en ook geen Spotify meer.
Na een reset door Tesla SeC is het even teruggeweest, maar een uurtje ofzo later was het weer weg.
Ik blijf nog even in contact met SeC hierover.

Ach ja, op een recentere langere trip naar Duitsland genoten van de prima werkende AP1, en geluisterd naar podcasts van 99% Invisible..
Hmmm klinkt niet hoopvol, hopelijk snel een goeie update.
Op TuneIn zijn anders ook wel geinige muziekzenders te vinden. Om het weekend in te luiden had ik vanavond een of andere feestelijke Schlager zender aan staan. :) Morgen maar eens een jaren 80 Italo discozender proberen. :)
 
  • Funny
Reactions: ebullio
2018.42.3 sinds gisterenavond. Vandaag paar honderd km mee gebold, weinig verandering te merken tegenover 42.2.

Oh ja, of misschien toch: het scherm van de middenconsole viel al rijdend uit! De radio bleef wel lustig doorknallen op het hoge volume dat ik net ervoor had ingesteld, zucht. Rapporteren via de voice-knop lukte natuurlijk niet. Reset via scroll-knoppen geprobeerd, ook nougabollen. Minuutje daarna kwam er vanzelf terug leven in 't scherm. Hmmz.
 
Ik zit ondertussen ook op 2018.44 maar helaas staat de MX bij de SEC met een kapotte vooras (denken ze). Gebeurde bij het accelereren (grote klap rechtsvoor en veel gepiep en geknars daarna). Moet dus even wachten om 2018.44 uit te proberen. Maar gelukkig tijdelijk geholpen met een loaner MS (AP1).
 
Ik ben happy met AP nu, afremmen gaat veel soepeler, lange Change beter. Ik ervaar echt wel verbetering. In de ochtend heb ik regelmatig de warning ten aanzien van zicht camera’s maar ik heb nog niet gereset, de melding gaat vanzelf weg.
 
E554959E-12AB-4407-89B6-9794DFDF961D.jpeg


Nieuwste update 44.1
 
Tesla bedenkt overigens steeds meer argumenten om in mijn huidige auto te blijven rijden. Minder keus in interieur, geen achterwielaandrijving meer, geen open dak en dus ook geen dakdragers meer. Ook geen 22 kW lader meer en geen levenslang Superchargen. Met een nieuwe Model S zou ik mijn velomobiel niet meer op het dak mee kunnen nemen. En dan ... houdt het op :(
Je hebt 100% gelijk om je Model S te houden, maar de opties die in de configurator recent zijn verdwenen blijven wel nog beschikbaar off-menu... Dus als je een open dak met dakdragers wil, dan kan dat nog. RWD, dat niet meer, en 22kW ook niet meer.
 
  • Disagree
  • Informative
Reactions: Pepp and Richard-W
Ben gisteren achter een zeer praktische functie gekomen die ik nog niet kende na 3,5 jr Tesla en 140k km. Ofwel mijn vorige had het niet, ofwel nieuw in v9 ofwel heb gewoon 3,5jr niet opgelet.

Iedere ochtend ontkoppel ik mijn laadpunt door de keyfob aan de achterkant ingedrukt te houden, ik haal de stekker eruit en meld me af bij mijn thuislaadpunt (newmotion) door mijn pasje erlangs te houden. Ik kom er nu achter dat wanneer ik mijn pasje langs mijn thuislaadpunt haal, automatisch het het laadpunt ontkoppelt. Scheelt weer een handeling. Oja, en de nieuwe tesla sluit vervolgens automatisch het klepje!

Het zijn de kleine dingen die het doen en me iedere keer weer vrolijk maken.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel