Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vaak AP gedemonstreerd. Mensen heel enthousiast gemaakt. Ik laat het nu uitstaan als er iemand meerijdt omdat het gewoon zo slecht werkt. Dit is wel erg Bèta!!
De tijd dat je lekker 2 minuten zonder handen aan het stuur kon laten rijden, is jammer genoeg inderdaad voorbij. Maar AP doet nog altijd knappe dingen voor zolang je niet van rijstrook wisselt, en zelfs met NoA rijstrookwissels gaat het goed, als je niet assertief gaat rijden.
 
Een paar pagina`s terug las ik iets over meer kW laden voor de Model 3 vanaf firmware 2019.20. Nu heb ik vanmorgen ook fw 2019.20.1 ontvangen en vanmiddag probeerde ik te laden bij een SuC, maar die had moeite met op gang komen. Het aantal kW schoot heen en weer tussen de 0 en 34. Uiteindelijk besloten (na 15 minuten nauwelijks op 34 kW te hebben geladen terwijl er niemand naast stond) te gaan rijden en het vlak bij huis nog eens te proberen. Daar ging het wel goed, althans de eerste 20 minuten. Voor zover ik heb bijgehouden zat ik rond de 100 kW maar de laatste 15 a 20 minuten ging opnieuw de snelheid de hele tijd op en neer tussen pm 20 en 60 kW.

Weet iemand of er iets is aangepast rondom de laadsnelheid voor ook de Model X en of dit dan een oorzaak kan zijn van dit verschijnsel? Ik heb dit zelden of nooit eerder gezien namelijk bij mijn auto. Ik heb nog geprobeerd te bellen met Tesla, maar na 30 minuten in de wacht heb ik dat maar opgegeven.
 
Voor zover bekend is er niets veranderd in negatieve zin voor de Model X.

Welk nummer heb je gebeld? Als je het nummer belt dat rechtsonder in het scherm staat als je op het Tesla logo tapt in je auto, krijg je de mobile service aan de lijn met een optiemenu. Eén van de opties is "ik sta aan een supercharger en heb moeite met laden" en daar heb ik nog maar 2 keer naar gebeld, maar nooit langer dan een minuut moeten wachten.
 
Na een aantal phantom breaks, onverwacht ingrijpen op fietspad belijning op de rijweg, slecht baan wisselen en niet optrekken nadat er een auto voor je van baan wisselt is de AP bij mij niets meer dan een veredelde cruise control die eigenlijk niet eens goed werkt. Ik doe hem inmiddels niet meer aan met passagiers.

Kostte maar 10k bij elkaar (AP en EAP) dus op zich kun je er ook niet meer van verwachten voor die prijs... :rolleyes:
 
Een paar pagina`s terug las ik iets over meer kW laden voor de Model 3 vanaf firmware 2019.20. Nu heb ik vanmorgen ook fw 2019.20.1 ontvangen en vanmiddag probeerde ik te laden bij een SuC, maar die had moeite met op gang komen. Het aantal kW schoot heen en weer tussen de 0 en 34. Uiteindelijk besloten (na 15 minuten nauwelijks op 34 kW te hebben geladen terwijl er niemand naast stond) te gaan rijden en het vlak bij huis nog eens te proberen. Daar ging het wel goed, althans de eerste 20 minuten. Voor zover ik heb bijgehouden zat ik rond de 100 kW maar de laatste 15 a 20 minuten ging opnieuw de snelheid de hele tijd op en neer tussen pm 20 en 60 kW.

Weet iemand of er iets is aangepast rondom de laadsnelheid voor ook de Model X en of dit dan een oorzaak kan zijn van dit verschijnsel? Ik heb dit zelden of nooit eerder gezien namelijk bij mijn auto. Ik heb nog geprobeerd te bellen met Tesla, maar na 30 minuten in de wacht heb ik dat maar opgegeven.

Sneller laden is nu nog alleen bij andere merken snelladers, dus niet bij Suc’s van Tesla.
 
Merkte net dat na de update naar 2019.20.1 mijn Teslacam/Sentry niet meer werkte.
Prik er even mijn telefoonlader erin om te testen, ook dood, kwam gewoon geen stroom/niks uit de rechter USB poort.
Gelukkig met een rebootje (knoppen stuur) weer gefixt en doen ze het allebei weer..

Hier nog 1 maar na reset nog steeds niks
 

Attachments

  • 2E8CCC60-08EE-4A22-B0BB-41658694AB44.jpeg
    2E8CCC60-08EE-4A22-B0BB-41658694AB44.jpeg
    628.1 KB · Views: 56
Kijk, ik ben er mee eens dat 2019.16.x omwille van de UN regels minder aan kan, en ik vind dat jammer. Maar om nu te zeggen dat AP onbruikbaar is, daar kan ik absoluut niet mee akkoord zijn. In 2017 en volgens mij een stuk van 2018 had je zelfs helemaal geen auto lane change, en moest je voor elke rijstrookwissel AP uit zetten. Ook zonder de UN regels ging lane change soms mis in mijn Model X, en de mensen in een Model 3 hebben nooit beter gekend want zij kwamen af-fabriek met UN regels.
Iedereen heeft zijn eigen rijstijl. Maar ik vind het gedrag van ACC, AP en NOA nu echt ver onder de maat. Vanaf februari versie 4 en 5 is het alleen maar minder geworden. Idee achter sommige functies is prachtig maar ik kan het niet meer gebruiken met passagiers aan boord. En dat vind ik echt ZEER teleurstellend.
 
Yep yep, hier ook 2019.20 binnen gekregen gisteravond :). Nog niet uitgebreid kunnen testen maar de 15km x2 van thuis naar werk. Door de drukke kan ik geen Lane change echt doen maar ik stop & go traffic vond ik altijd AP heerlijk, lekker mijn broodje eten in de auto, de haren nog even drogen in de ventilatie en leuke muziek uitzoeken op Spotify. Echter vandaag vond ik het echt niet relax, ik heb 3 keer gehad dat ik angstig met de voet boven de rem zat van "Heeee je mag harder remmen of zal ik maar ingrijpen"... Het was een iets sneller stop&go traffic dan normaal maar toch kan ik me niet herinneren dan ik hem zo traag vond met remmen.

Op de terug weg volledig zelf gereden de laatste weken kan ik het niet helemaal plaatsen maar ik rij liever zelf dan met AP... misschien omdat hij telkens niet mijn max aangegeven snelheid wil aanhouden en de bochten die ik 2x dag pakt veel te traag neem naar mijn gevoel, maar he, zelf rijden is echt geen straf in deze auto), maar wat wel goed ging, waar ik regelmatig van die BIEP RODE VRACHTAUTO LET OP ingreep had bij terug naar recht na een vrachtauto, heb ik dus nu wel een rode lijn en rode vrachtauto gezien maar geen bier, geen ingreep, het dat voelde een stuk fijner. Ik weet niet of het toeval was of dat iets veranderd is...?

Ik ben benieuwd of deze ervaring herkenbaar is bij jullie!
 
Zojuist 2019.20 binnen. Nu de volgende meldingen. Ik moet nu alles zelf doen. Ook geen last meer van inferieure AP.
 

Attachments

  • 53BCC05D-96CA-4092-AB34-3335CCF6A695.jpeg
    53BCC05D-96CA-4092-AB34-3335CCF6A695.jpeg
    121.7 KB · Views: 42
  • 7D491D79-FD36-43B1-857D-A794FD293128.jpeg
    7D491D79-FD36-43B1-857D-A794FD293128.jpeg
    162.9 KB · Views: 47
  • 413DD5E4-2DC8-485D-B0D3-DA08D883D078.jpeg
    413DD5E4-2DC8-485D-B0D3-DA08D883D078.jpeg
    302 KB · Views: 43
  • 8F671A32-8EA2-4580-B57A-59B3DCFF352B.jpeg
    8F671A32-8EA2-4580-B57A-59B3DCFF352B.jpeg
    362 KB · Views: 38
Voor zover bekend is er niets veranderd in negatieve zin voor de Model X.

Welk nummer heb je gebeld? Als je het nummer belt dat rechtsonder in het scherm staat als je op het Tesla logo tapt in je auto, krijg je de mobile service aan de lijn met een optiemenu. Eén van de opties is "ik sta aan een supercharger en heb moeite met laden" en daar heb ik nog maar 2 keer naar gebeld, maar nooit langer dan een minuut moeten wachten.

Zal wel een druk moment zijn geweest maar het in ieder geval niet de eerste keer dat ik lang in de wacht heb gestaan. Probeer het nog wel een keer opnieuw wanneer ik het verschijnsel weer constateer.
 
Leuk maar nieuwe update wilt niet installeren...… hij stopt direct (en nee sentry staat uit), maar ff naar auto lopen
Dit gebeurde bij mijn auto ook.
Bleek er een foutmelding in de weg te zitten. 12V batterij is blijkbaar opnieuw aan het einde van de levensduur. Deze keer heeft-ie het twee jaar en een maand vol gehouden. @#$!!$
Die foutmelding is ook niet weg te krijgen, dus dan maar geen updates meer totdat de 12V accu is vervangen en/of de foutmelding is gewist.