Sorry maar ik zie hier soms iets te veel uit de hoogte en betweterig gedoe.
Pot, kettle, black.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sorry maar ik zie hier soms iets te veel uit de hoogte en betweterig gedoe.
Mijn NoA ging een paar keer spontaan uit tijdens het rijden zonder melding of geluid. En ik kreeg het ook niet meer aan tijdens het rijden, was geen NoA en Autopilot. Alleen wanneer ik de auto in P heb gezet of soft reset, wil het weer werken. Wellicht bugfix hiervoor.Hier ook. Zal wel een dringende bugfix zijn
Iemand al Beach Buggy gespeeld?
Ik vlieg steeds uit de bocht. Maar vind het wel een gaaf spel.
Gewoon autopilot aanzetten, standje Mad Max. Ik win elke keer...
Wat zit je dan met NoA aan te rijden?Ik heb niet een Tesla gekocht om beta-tester te zijn.
Dat is eenvoudig te verklaren.De "befaamde" Audi / Volvo adaptieve cruise-control (maar ook de Suzuki die ik vorig jaar heb gehuurd) doen bovenstaande situatie inderdaad probleemloos. Ik zou graag een bron zien dat een Volvo ACC vol achterop een file zou knallen (ik betwijfel dat gezien de reputatie van het merk).
Bedankt voor je bijval. E.
Maar er is natuurlijk wel iets veranderd in het updateproces. Je kunt nu door de nieuwe instelling sneller een update aanvragen/krijgen dan vroeger. Toen moest je inderdaad nog meer geduld hebben dan nu met deze nieuwe mogelijkheid.
Maar om een nieuwe update te kunnen gebruiken moet die wel geschikt zijn voor de configuratie van jouw auto en
voldoen aan de eisen van jouw regio. Het is gewoon mogelijk dat er al recentere versies voor ongeveer dezelfde configuratie beschikbaar zijn, die echter niet voor elke auto geschikt zijn. Een andere versie van de Bosch remdruk-booster, een ander merk 12V accu, andere Bluetooth modules, etc, etc; er zijn heel veel verschillende configuraties mogelijk. Die allemaal aan de beurt komen, maar niet bij elke software versie.
Ik vraag nooit om updates, maar loop meestal redelijk voorop als ik het forum als benchmark gebruik, dus zoveel sneller zal dat niet zijn als je ze "aanvraagt". Daarnaast (quote 2): als het echt belangrijk is, komt de update ook echt snel. Voor de rest is "geduld" inderdaad "een schone zaak". heb ook een update ontvangen 2 uur geleden. Die installeer ik vanavond en is geheid 20.4.2.(NB omdat af en toe het alarm een halve minuut afgaat na een update wil ik de medebewoners hier niet "met getoeter verblijden" over mijn update.)Ze maken wel haast met deze update. 2019.20.4.2
Verwacht dat het met de batterij te maken heeft. Gemiddelde verbruik zonder bewakingsmodus aan was 1km/h
Is gelijk een mega push.
Mijn klachten gaan vooral over TACC dat op dit moment heel slecht werkt. Bij mjin weten is dat geen beta-functie. Ik zit niet eindeloos mijn gal te spuwen, maar ben kritisch op de huidige staat van TACC. Bij de laatste kaart-update is de situatie ook weer slechter geworden. Op de routes die ik regelmatig rij blijft de snelheid wisselen tussen de 80km/u en 100km/u, waar dat voorheen slechts één keer was. Die weg is een half jaar klaar en helemaal 100km/u geworden. Dan zou je verwachten dat het bij een update in ieder geval niet slechter zou worden (wegwerkzaamheden zijn bijna een half jaar voorbij). Daar mag je toch gewoon kritisch over zijn?Wat zit je dan met NoA aan te rijden?
Dat lijkt me ook een bijzonder zinvolle filtering, want een vrachtwagen op een andere rijbaan die mij tegemoet komt rijden zal mij met een zeer hoge waarschijnlijkheid niet raken. Die hele korte remingreep (ongeveer 20m afstand) zou mij ook niet meer redden.Dat is eenvoudig te verklaren. Die vrachtwagen komt je tegemoet. In de radar heeft die vrachtwagen dus een snelheid van jouw snelheid + zijn snelheid. De computer van de radar in zo een Audi of Volvo of ander doorontwikkeld Bosch component is geprogrammeerd om zo een waardes eruit te filteren.
TACC is bedoeld als assistentie en niet als 100% autonoom. Helaas ga je niet in op het feit dat ik kan anticiperen op een stilstaande file, maar niet op onverwachte ingrepen van TACC. Daarom heb ik liever een "dom" systeem dat achterop een file klapt (als dat al waar is), dan een systeem dat totaal onverwachts remingrepen uitvoert.Idem overigens met files. Een file die ontstaat waar je Volvo of Audi een vertragende auto volgt, zal net zoals bij je Tesla herkend worden, want de radar zal herkennen dat het object voor je beweegt in relatie tot je eigen snelheid. Als het object voor je daarentegen stil staat, en dus snelheid 0 heeft (versus de snelheid van jouw Audi of Volvo) kan de radar niet herkennen of ie te doen heeft met een stilstaande auto of een muurtje of vangrail. De radar herkent ook niet of er net voor het muurtje, vangrail of stilstaande auto de weg naar links of rechts draait. Wederom: programmatie om alles wat 0km/u heeft te negeren.
Je brengt het wel heel stellig, maar ik heb sterk de indruk dat dit je eigen invulling is die je afleidt aan de presentatie van eind april dit jaar. Ik ben wel geïnteresseerd in dit item, dus mocht je andere links hebben met meer informatie, dan zou ik die graag willen doorlezen (ben zelf ontwikkelaar met enigszins beperkte AI kennis).Wat is nu het probleem? Om tot volledig zeflrijden te komen, ga je dus op basis van visie en radar ook de stilstaande objecten correct moeten interpreteren. Waarom ging die bocht op AP vroeger wel goed en nu niet?
- AP en het NN leert nu om ook stilstaande objecten en objecten die je tegemoet komen te herkennen en er op te reageren
- Kans is groot dat alle vorige keren dat je daar passeerde, dat daar op de wisseling van schaduw naar zon, er net geen auto of vrachtwagen naderde bij dergelijk zomers zonlicht.
Bosch bepaalt niet de eindprijs voor het product, maar dat doet de eindfabrikant. Deze module zal inkoop echt niet zo duur zijn, maar je betaalt niet voor de hardwarekosten, maar voor het comfort. Dat (in combinatie met de doelgroep) bepaalt in de automobielindustrie bij opties de eindprijs en niet enkel de kosten. Daarom zal het in een Skoda veel goedkoper zijn dan in een Porsche, terwijl het kastje hetzelfde is.En ten derde: waarom heeft Tesla gekozen om niet meer simpelweg een ledje en met reflectiemeting een ruitenwissensensor te monteren?
- De stack is eigendom van een leverancier, die vrolijk 200€ eindgebruikerprijs aanrekent voor een doosje dat enkel maar aangeeft of het regent.
- Tesla denkt het met de bestaande camera's en software ook op te lossen, en daarbij niet afhankelijk zijn van een toeleverancier om een doosje van 200€ te monteren per auto om aan te geven dat het regent.
Kijk, ofwel scheelt er dan iets aan je auto ofwel ben je hyper kritisch, want ik ben zeer te spreken over TACC, EAP en zelfs de automatische ruitenwissers die naar mijn smaak beter werken dan die op onze BMW's. Het meest frustrerende van die BMW ruitenwissers vond ik nog dat je telkens moest zeggen tegen dat ding dat het echt wel regende... Het zal ook geen fluke zijn van toevallig 1 goed presterende Model X op HW2.0 want onze Model 3 met HW2.5 doet net hetzelfde.... Maar ik had overigens graag €200 betaalt voor een automatische ruitenwisser die het wel goed zou doen. Tesla denkt inderdaad dit goed te kunnen met vision en software. Helaas zijn ze er na 2 jaar nog steeds niet in geslaagd dit goed werkend te krijgen. Of het krijgt geen enkele aandacht, of het lukt ze gewoon niet. Beide opties vind ik pijnlijk voor een auto in dat segment.
Wat zit je dan met NoA aan te rijden?
Bij NoA dat je zelf manueel moet activeren komt een erg grote prent die uitlegt dat het beta software is.
Als je niet beta tester wil zijn, zet het dan uit.
Ik wil niet beta-tester zijn, maar ik zet beta functies wel aan om dan eindeloos op een forum mijn gal te spuwen over hoe Tesla rijders beta testers zijn komt echt wel vies over.
Ze maken wel haast met deze update. 2019.20.4.2
Verwacht dat het met de batterij te maken heeft. Gemiddelde verbruik zonder bewakingsmodus aan was 1km/h
Is gelijk een mega push.
Ze maken wel haast met deze update. 2019.20.4.2
Verwacht dat het met de batterij te maken heeft. Gemiddelde verbruik zonder bewakingsmodus aan was 1km/h
Is gelijk een mega push.
Ik denk dat het de bedoeling is dat je het alleen speelt als je auto stil staat. Anders is het inderdaad gevaarlijk.Iemand al Beach Buggy gespeeld?
Ik vlieg steeds uit de bocht. Maar vind het wel een gaaf spel.
Misschien doordat hij je cabine op temperatuur houdt?Ik hoop het. Model 3 lijkt niet in slaap te gaan op het werk. Gister 11km range verloren in 8 uur zonder sentry, TeslaFi e.d.
Net ook weer gekeken en hij slaapt weer niet.