Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
liveblog-tesla-q2-2019-earnings-call-livestream/
Liveblog: Tesla Q2 2019 Earnings Call & Livestream | CleanTechnica

upload_2019-7-25_2-45-33.png
 
Waar NoA nu tekort schiet komt ook door EU/UN wetgeving. Kan dus even gaan duren.

Daar ben ik het echt 100% mee oneens. Lane change assist, ontbrekende verkeersbordherkenning, spitsstroken, samenvoegingen, invoegen, op tijd inhalen ivm snelheids verschil dat heeft allemaal niks met wetgeving te maken en is allemaal software.

Het kan even duren voordat bovenstaande allemaal goed werkt ja maar dat ligt niet aan wetgeving maar het feit dat alle kopstukken Tesla verlaten.
 
Ik ben het zowel met @ramonneke als @TheoSchijf eens :)

Voor 99% kan het onafhankelijk van regelgeving worden geïmplementeerd. Zie de voorbeelden van Ramonneke. Maar... bijvoorbeeld Summon (zonder bestuurder), het nag interval, en gekke uitzonderingen als spitsstroken, die laatste procent zou wel eens heel lang kunnen duren.

En stukje hoger is al uitgelegd dat NL wetgeving niet belemmerend hoeft te zijn voor onze Tesla's
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Daar ben ik het echt 100% mee oneens. Lane change assist, ontbrekende verkeersbordherkenning, spitsstroken, samenvoegingen, invoegen, op tijd inhalen ivm snelheids verschil dat heeft allemaal niks met wetgeving te maken en is allemaal software.

Het kan even duren voordat bovenstaande allemaal goed werkt ja maar dat ligt niet aan wetgeving maar het feit dat alle kopstukken Tesla verlaten.

In de VS blijkt NoA toch heel goed te werken, getuige dit filmpje:
 
  • Like
Reactions: arne-nl
...Het kan even duren voordat bovenstaande allemaal goed werkt ja maar dat ligt niet aan wetgeving maar het feit dat alle kopstukken Tesla verlaten.
Dat lijkt me wat overdreven, R.
Eerder dat iedereen die er wat te zeggen heeft, aan de Westkust van de VS woont.
Dat maakt het blijkbaar wat lastig om te weten wat er in de verschillende wingewesten speelt. Service en beschikbaarheid van onderdelen om maar wat te noemen.
 
Waar NoA nu tekort schiet komt ook door EU/UN wetgeving. Kan dus even gaan duren.
Ik kan het nog steeds niet zelf testen (Tesla FSD-activatie saga is nog steeds niet voorbij :eek:), maar afgaande op de commentaren van 'lege rijstroken' en 'gigantisch gat' en het toch niet willen uitvoeren van een lane change is écht niet de schuld van de wetgeving. Ik heb het een paar dagen geleden allemaal uitgezocht en hier uit de doeken gedaan. De eisen zijn ruim genoeg om een fatsoenlijke lane change uit te voeren. En dus NoA ook, want dat is niet meer dan het op het juiste moment voorstellen en uitvoeren van een lange change.
 
  • Like
Reactions: ramonneke