Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Nog wat ervaringen met 28.2 in mijn S.
Het samenvoegen naast Utrecht op A2 gaat toch wel een stuk beter dan met 24. Voltrekt zich een stuk rustiger en zonder vreemde breaks. Ook blijft hij inmiddels weer zeer stabiel midden in de rijstrook. Uitvoegen naar Utrecht naar een dubbele baan ging op de terugweg ook prima. Geen heen en weer gedrag meer daar.
Te scherpe bochten voelen nog steeds zeer amateuristisch aan. Horten en stoten om de snelheid terug te brengen. Vervolgens te langzaam naar mijn smaak door de bocht. Als dit de Europese wet is dan moeten bijna alle human drivers bekeurd worden binnenkort.
Wel verbetering dus. Nog lang niet perfect. Ik blijf hopen en proberen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and TANE
Vandaag versie 2019.28.2 binnengehaald.

Daarnet de nieuwe update ontvangen. Van 24.4 ineens naar 28.3. Op de foto’s zie je de nieuwe mogelijkheden. Ik veronderstel dat het verschil tussen 28.2 en 28.3 enkel het herstellen van enkele bugs is ?
 

Attachments

  • 7EF3104F-D7EC-4CD1-9AE0-57953093FBBD.jpeg
    7EF3104F-D7EC-4CD1-9AE0-57953093FBBD.jpeg
    399.9 KB · Views: 73
  • DB64EE03-844C-499C-BCC5-E8761A75B921.jpeg
    DB64EE03-844C-499C-BCC5-E8761A75B921.jpeg
    388.5 KB · Views: 53
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Nou die van mij blijft op 2019.20.4.2. De update staat klaar maar elke keer bij installeren krijg ik de melding dat het niet lukt. Alle varianten van reboot en reset al geprobeerd en inmiddels de update al 2 keer gedownload. Ook alle functies uitgezet en update gedraaid, zelfde foutmelding. iemand een idee?

(gaat overigens volgende week naar SC dus dan zet ik deze melding er ook wel bij)
 
Nou die van mij blijft op 2019.20.4.2. De update staat klaar maar elke keer bij installeren krijg ik de melding dat het niet lukt. Alle varianten van reboot en reset al geprobeerd en inmiddels de update al 2 keer gedownload. Ook alle functies uitgezet en update gedraaid, zelfde foutmelding. iemand een idee?

(gaat overigens volgende week naar SC dus dan zet ik deze melding er ook wel bij)

Service afspraak maken via de App. Dan zit er iets vast in de update en dat kan Tesla fixen.
Probleem duidelijk omschrijven in het commentaar veld, dan krijg je waarschijnlijk een SMS van Tesla dat ze iet shebben gedaan.
 
Service afspraak maken via de App. Dan zit er iets vast in de update en dat kan Tesla fixen.
Probleem duidelijk omschrijven in het commentaar veld, dan krijg je waarschijnlijk een SMS van Tesla dat ze iet shebben gedaan.
Dat is het andere probleem van de app service afspraken. Als je er al een afspraak in hebt staan, dan kan je niet nog een melding maken. Dus we wachten wel tot 28 aug. heb in ieder geval via de site nog een melding proberen te maken, misschien gebeurt er iets.
 
Dat is het andere probleem van de app service afspraken. Als je er al een afspraak in hebt staan, dan kan je niet nog een melding maken. Dus we wachten wel tot 28 aug. heb in ieder geval via de site nog een melding proberen te maken, misschien gebeurt er iets.

Gewoon mail erachteraan sturen. In onderwerpveld je VIN en datum/tijd afspraak vermelden.
 
Gisteren terug gekomen van roadtrip door Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie en Oostenrijk. 2600 km in een week. Bijna continu op AP gereden en vaak ook op NoA. Eenmaal geladen met de CCS adapter bij Ionity. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verbeteringen in de huidige versie 2019.28.2. Heb rond de 10 echte phantom brakes gehad die ik niet zag aankomen, de rest ving ik op door stroom bij te geven, waren minder frequent dan voorheen en zijn redelijk voorspelbaar (en dus te voorkomen) omdat ze meestal optreden bij het naderen en/of inhalen van vrachtwagens of ander langzaam verkeer. Heb wel 't gevoel dat NoA gevoeliger is dan gewoon AP. Ook is NoA snel niet meer beschikbaar bij slecht weer, terwijl AP dan nog prima functioneert.

Al met al een zeer relaxte trip. Beste compliment aan Tesla is dat zelfs m'n vriendin in Duitsland liever heeft dat ik op AP 150 km/h rij dan zelf stuur en rond de 170 (waar dat mag). AP remt wat eerder volgens haar. Een paar maanden geleden leverde elke phantom brake of andere pieptoon nog boze blikken en/of opmerkingen op ;).

Niet on-topic maar toch het vermelden waard: In veel steden wordt je als EV rijder echt bevoordeeld. In Munchen bijvoorbeeld kost parkeren in het centrum normaliter al snel € 3 per uur. Een EV mag, mits aan het laden, de eerste 2 uur gratis en iets buiten centrum zelfs 4 uur (met parkeer schijf). Verder zijn er steeds meer steden in Duitsland, Frankrijk en Italie met mileu-zones waar een EV-rijder (al dan niet met de juiste sticker) gewoon onbeperkt in mag.
 
  • Informative
Reactions: MaH
Gisteren terug gekomen van roadtrip door Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie en Oostenrijk. 2600 km in een week. Bijna continu op AP gereden en vaak ook op NoA. Eenmaal geladen met de CCS adapter bij Ionity. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verbeteringen in de huidige versie 2019.28.2. Heb rond de 10 echte phantom brakes gehad die ik niet zag aankomen, de rest ving ik op door stroom bij te geven, waren minder frequent dan voorheen en zijn redelijk voorspelbaar (en dus te voorkomen) omdat ze meestal optreden bij het naderen en/of inhalen van vrachtwagens of ander langzaam verkeer. Heb wel 't gevoel dat NoA gevoeliger is dan gewoon AP. Ook is NoA snel niet meer beschikbaar bij slecht weer, terwijl AP dan nog prima functioneert.

Al met al een zeer relaxte trip. Beste compliment aan Tesla is dat zelfs m'n vriendin in Duitsland liever heeft dat ik op AP 150 km/h rij dan zelf stuur en rond de 170 (waar dat mag). AP remt wat eerder volgens haar. Een paar maanden geleden leverde elke phantom brake of andere pieptoon nog boze blikken en/of opmerkingen op ;).

Niet on-topic maar toch het vermelden waard: In veel steden wordt je als EV rijder echt bevoordeeld. In Munchen bijvoorbeeld kost parkeren in het centrum normaliter al snel € 3 per uur. Een EV mag, mits aan het laden, de eerste 2 uur gratis en iets buiten centrum zelfs 4 uur (met parkeer schijf). Verder zijn er steeds meer steden in Duitsland, Frankrijk en Italie met mileu-zones waar een EV-rijder (al dan niet met de juiste sticker) gewoon onbeperkt in mag.
Ik zit dan nog op 20.4.2 maar in Frankrijk toch wel veel gedoe met NoA als er vrachtwagens rijden. ook vindt ik hem op NoA veel te vroef afremmen, zelfs als het knipperlicht al is aangezet voor een inhaal actie.

Overigens op gewone autopilot diverse D weggetjes gereden en afgezien van die domme EU regel doet ie dat wonderbaarlijk goed. Zelfs in blinde bochten!
 
Gisteren terug gekomen van roadtrip door Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie en Oostenrijk. 2600 km in een week. Bijna continu op AP gereden en vaak ook op NoA. Eenmaal geladen met de CCS adapter bij Ionity. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verbeteringen in de huidige versie 2019.28.2. Heb rond de 10 echte phantom brakes gehad die ik niet zag aankomen, de rest ving ik op door stroom bij te geven, waren minder frequent dan voorheen en zijn redelijk voorspelbaar (en dus te voorkomen) omdat ze meestal optreden bij het naderen en/of inhalen van vrachtwagens of ander langzaam verkeer. Heb wel 't gevoel dat NoA gevoeliger is dan gewoon AP. Ook is NoA snel niet meer beschikbaar bij slecht weer, terwijl AP dan nog prima functioneert.

Al met al een zeer relaxte trip. Beste compliment aan Tesla is dat zelfs m'n vriendin in Duitsland liever heeft dat ik op AP 150 km/h rij dan zelf stuur en rond de 170 (waar dat mag). AP remt wat eerder volgens haar. Een paar maanden geleden leverde elke phantom brake of andere pieptoon nog boze blikken en/of opmerkingen op ;).

Niet on-topic maar toch het vermelden waard: In veel steden wordt je als EV rijder echt bevoordeeld. In Munchen bijvoorbeeld kost parkeren in het centrum normaliter al snel € 3 per uur. Een EV mag, mits aan het laden, de eerste 2 uur gratis en iets buiten centrum zelfs 4 uur (met parkeer schijf). Verder zijn er steeds meer steden in Duitsland, Frankrijk en Italie met mileu-zones waar een EV-rijder (al dan niet met de juiste sticker) gewoon onbeperkt in mag.
Ben je Bjorn nog tegen gekomen?
 
Is er iemand met een model s die sinds update 2019.24 last heeft van veel tragere supercharging snelheden ??

Ik kon tot voor die update chargen aan 117kw tot ongeveer 57% en dan had ik aan 70% nog 90kw.. nu heb ik aan 40% nog maar 90kw en het wordt dan verder alleen maar minder!

Al verschillende keren ‘getest’

Normaal had ik geen update uitgevoerd maar spotify werkte niet meer en men had mij gezegd dat die een bug was.. niet dus..

Ach ik heb het zo stilletjes aan gehad met TSLA
 
  • Informative
Reactions: woes
Ik kon tot voor die update chargen aan 117kw tot ongeveer 57% en dan had ik aan 70% nog 90kw.. nu heb ik aan 40% nog maar 90kw en het wordt dan verder alleen maar minder!

Je bent vooral in de war. De batterij van de Model 3 is beter dan die van de S/X en zelfs die gaat niet zover als jij zegt te hebben gehaald

https://electrek.co/wp-content/uplo...el-3-CCS-charge-rate.jpg?quality=82&strip=all

De Model 3 heeft bij 70% nog maar een 60 kW.

De cijfers die je noemt van 'nu' klinken mij niet vreemd in de oren.

Je geeft niet aan wat voor auto je hebt (75 of 100 pack), dus kan het niet exact opzoeken wat de 'taper' is van jouw auto.

Ach ik heb het zo stilletjes aan gehad met TSLA

Ja, als ik een onjuist beeld zou hebben van wat mijn auto allemaal kan en ik ineens weer met 2 benen op de grond sta zou ik dat ook hebben.

Overigens, zelfs al zou het waar zijn wat je zegt: Tesla voert continue verbeteringen uit aan de software. Het kan betekenen dat door voortschrijdend inzicht ze strakkere marges moeten aanhouden om je pack in optimale condities te houden.

Als je dat niet wil dan moet je een Nissan Leaf gaan rijden. BIj voorkeur een oud model. Dan weet je zeker dat na 5 jaar je een kwart van je capaciteit kwijt bent.
 
  • Funny
Reactions: MaH
Is er iemand met een model s die sinds update 2019.24 last heeft van veel tragere supercharging snelheden ??

Ik kon tot voor die update chargen aan 117kw tot ongeveer 57% en dan had ik aan 70% nog 90kw.. nu heb ik aan 40% nog maar 90kw en het wordt dan verder alleen maar minder!

Al verschillende keren ‘getest’

Normaal had ik geen update uitgevoerd maar spotify werkte niet meer en men had mij gezegd dat die een bug was.. niet dus..

Ach ik heb het zo stilletjes aan gehad met TSLA
Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?