Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sound studio

This site may earn commission on affiliate links.
Ok thx was al frustated omdat ik het niet kon vinden......
Wow 16gig! Ik heb een USB stick van 128gig erin geplugd en die staat helemaal vol. Wat moet ik met 16gig ;-) Het is toch raar dat er geen 256SSD inzit, zodat je ook films kun opslaan en bekijken. Ik zie niet in waarom de achteruitrijd camera wel getoond kan worden, maar The Lord of the Rings niet. Overigens vind ik het geluid minder goed dan mijn voorgaande systeem in mijn Lexus, maar dat was dan ook 3600 euro. En ZO groot is het verschil nou ook weer niet.
 
1) Loudness aan/uit optie.
2) Subwoofer volume controls van -10 (uit) tot +10 (max)
3) Uitgebreidere equalizer, met bijvoorbeeld 6 schuifjes? (ipv 3)
4) Snelheidsafhankelijk volume. (Of zit dit er al in? Nergens gezien of gemerkt)
5) Subwoofer volume onafhankelijk van front/rear balance
6) Volume niveau regeling per bron
 
1) Loudness aan/uit optie.
2) Subwoofer volume controls van -10 (uit) tot +10 (max)
3) Uitgebreidere equalizer, met bijvoorbeeld 6 schuifjes? (ipv 3)
4) Snelheidsafhankelijk volume. (Of zit dit er al in? Nergens gezien of gemerkt)
5) Subwoofer volume onafhankelijk van front/rear balance
6) Volume niveau regeling per bron
+1

Op interne storage zit ik niet te wachten. Er zit een automotive-grade SSD in het center screen en die zijn nou eenmaal duurder vanwege een groter temperatuurbereik en een hogere betrouwbaarheid. Ik heb liever dat ze de ruimte die ze overhebben vullen ben nuttige features zoals een fatsoenlijk navigatiesysteem met on-board kaarten en POIs, dan dat ik er mijn muziek op kan zetten, wat ik ook met een USB stickie van een paar Euro kan doen. iemand op dit forum had een erg compact USB stickie gevonden wat bijna in zijn geheel in het USB pocket valt. Als ik dat toch weer eens terug kon vinden...

Overigens is in mijn auto de DAB+ ontvangst na Bergen op Zoom helemaal weg, maar dat zal vast meer te maken hebben met een matige kwaliteit van het Nederlandse zendernetwerk. De FM ontvangst is ongeveer even goed/slecht als die van mijn Renault, dus ook daar geen BNR in half Zeeland. Maar internetradio werkt best redelijk, al valt het wel af en toe weg. Wel weer jammer dat de 'mute'-knop ineens een pauze functie gekregen heeft; En ik me maar afvragen waarom ik na 5 minuten mute weer dezelfde reclamestop te horen krijg :redface:.
 
Gewoon ff naar de media markt rijden, daar hangen ze van twee merken. Storage is idd niet boeiend, luister sowieso het meest naar spotify. Feature ReQuest zou dan ook eerder een spotify app zijn. Mijn grootste punt van irritatie. Is nl het via de telefoon moeten bedienen van spotify, en het steeds opnieuw moeten starten van een layout na een telefoongesprek...
 
Via het web bestelt? Zonde, had je weer ff kunnen rijden...
Hm, ik had inderdaad zaterdag wel even naar 4Launch in Eindhoven kunnen rijden, want die hebben een afhaalbalie...

- - - Updated - - -

Kunt de 64gb ook bij Bol.com krijgen. Lijkt iets duurder, maar is daar met gratis verzending, dus iets goedkoper. En daar hoefde ik geen nieuw account aan te maken:smile:
http://tweakers.net/pricewatch/346633/kingston-datatraveler-micro-usb-20-64gb-zwart.html
 
Ben ook niet echt enthousiast over het soundpakket wat inmiddels € 2.500,= kost! Cabasse in de Espace was ook al zonde van het geld. Het uitgebreide soundsysteem wat ik nog in m'n X5 (E71?) heb is wel iets waar ik een "Grin" van krijg. En de auto is bij uitstek de plek om eens heerlijk van wat lekkere muziek te kunnen genieten zonder anderen te hinderen.
DAB+ is niet bruikbaar, valt continue weg, internetradio gaat redelijk. FM ontvangst was de afgelopen 10 jaar beter in mijn andere auto's.
 
Verder vind ik de bediening lastig: Door mijn muziekcollectie bladeren, met een gestrekte arm in een rijdende auto een beginletter selecteren is erg lastig. Playlists en een play-next functie zouden ook verbeteringen zijn, maar niet Sound Studio specifiek.

Tja, je vraagt je af waarom het scherm niet ingesteld is op bediening door de bestuurder. Dus waarom een touch optie zoals die beginletter selectie, niet aan de linkerkant zit?
 
Het zal wel aan de laatste software update liggen, maar het viel me vandaag pas op dat de volume-instelling van mijn Sound Studio fijngevoeliger is geworden.

'Vroeger' hadden we slechts 11 luidsterktes, nu hebben we er 20 met het linker scroll-wieltje aan het stuur en maar liefst 30 met het regelaartje rechtsonderin het console-scherm.

De zichtbare nummertjes blijven 1 t/m 11, maar per nummer heb je twee resp. drie extra klikjes.

Fijne upgrade. Naast het verbeterde geluidsbeeld, wat anderen al rapporteerden.