Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Speculatievoer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat er een grote kans is dat dit al met AP2.0 zal zijn. Naar mijn gevoel neemt tesla hierin een marge van een aantal weken om te veel teleurstellingen te voorkomen. Wat nu onderweg is naar de SeC's zal ook wel al AP2.0 hebben.

ik heb trouwens ook tot 02.25 naar niks zitten kijken.:confused:
Ik hoop het uiteraard wel! Zou heel mooi zijn. Als ik meer weet of als de auto geleverd is zal ik het uiteraard hier delen.
 
Ik moet bekennen dat ik niet teleurgesteld ben. Voor Model 3 part 2 wordt het veel groter aangepakt. Dit is overigens ook groot nieuws, want elke Tesla die nu wordt gemaakt is future proof. Van welke auto kun je dat nog meer zeggen? Het leuke is dat men nu een auto kan kopen die de komende jaren aantoonbaar beter wordt en steeds meer zelf kan. Hoe spannend is dat! Ok, genoeg enthousiasme, ik hoop daarentegen dat deze functies veel goedkoper/gratis worden. Tesla staat onder meer voor veiligheid en dan zoveel geld vragen voor deze functies is opmerkelijk.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Camera's in het driehoekje aan de zijkant en in het achterlicht.

Vandaag mijn bestelling voor een fully featured 90 D afgevuurd, levering eind januari. Overigens zegt men dat de auto's die nu op de boot staan al met nieuwe hardware zijn uitgerust. Goed geplande bestelling voor die gelukkigen, ik heb toch maar even gewacht.

Dank voor dit forum, lekker speculatief maar veel zinvolle info voor nieuwe rijders!
 
Denk dat er toch nog wel wat water door de Maas zal stromen voordat de Tesla echt zelfrijzend wordt. Vraag me zelfs af of we dat (in NL) nog gaan meemaken met een auto die je nu bestelt.
Allereerst moet de navigatie van Waze kwaliteit zijn (dus heel actueel wat betreft nieuwe wegen/verkeerssituaties, afsluitingen e.d.). Daarnaast moet de zelfrijzende software alle lokale verkeersregels (en wellicht ook mores) kennen. In Nederland moet je bijv. over een doorgetrokken streep kunnen rijden wanneer er een groene pijl boven staat. En in Amsterdam moet je weten dat alle fietser en voetgangers voorrang hebben, ook bij verkeerslichten die op groen staan. o_O
Dan heb je nog veel moeilijk te interpreteren situaties. Bijv. je laat je auto zichzelf parkeren op de bedrijfsparkeerplaats (zoals in het filmpje). Hij zal dan zelf bordjes moet kunnen lezen zoals 'parkeren alleen voor directie' en dan moeten weten of jij daartoe behoort of niet. :p
De grootste hobbel zal natuurlijk van juridische aard zijn. Ik ben heel benieuwd welke landen hierin voorop gaan lopen en welke conservatief zullen zijn. En of Europa als een geheel hierin zal optreden of ieder land voor zich.
Kortom het wordt een spannende tijd komende jaren. Leuk! :)
 
Met Waze ga je het niet redden. Kaarten die voor autonoom rijden zijn gemaakt moet je hebben met nauwkeurigheid in cm's, wordt aan gewerkt door Here en tomtom
die eeuwige fietsers blijft een probleem. In amsterdam wordt in elk geval al onderkend dat autonoom rijden een heel ander verkeersbeeld gaat opleveren (meer opstoppingen omdat elke auto netjes stopt)
als directie ook niet meer hoeft te lopen maar de auto summoned dan is de plek niet meer relevant :)
 
  • Like
Reactions: robertvg
M'n dochter wordt redelijk snel wagenziek, zodra ik niet op eierschalen rijd. Als ik dat filmpje bekijk van 0:40 tot 0:51, kan ik weer stoppen op 0:55 en de rommel van m'n dochter opruimen. Echt comfortabel komt dat niet over en ik hoop dat maximale versnelling (positief en negatief) in te stellen is. Emergency Braking uitgezonderd uiteraard.
 
Camera's in het driehoekje aan de zijkant en in het achterlicht.

Vandaag mijn bestelling voor een fully featured 90 D afgevuurd, levering eind januari. Overigens zegt men dat de auto's die nu op de boot staan al met nieuwe hardware zijn uitgerust. Goed geplande bestelling voor die gelukkigen, ik heb toch maar even gewacht.

Dank voor dit forum, lekker speculatief maar veel zinvolle info voor nieuwe rijders!
Wie zijn "men"?
 
Autopilot 2.0? No way, this is autopilot 7.0!!!
Maar ze spreken van fully autonomy 5. Dat is niet het geval, tenzij de het stuur en de pedalen er uit gaan slopen. Dat is namelijk 5
Level 5 betekend niet dat je als eigenaar niet de auto mag besturen. Dat staat daar volledig los van. Het is gericht op hoe de auto zichzelf door het verkeer kan manouvreren.
 
M'n dochter wordt redelijk snel wagenziek, zodra ik niet op eierschalen rijd. Als ik dat filmpje bekijk van 0:40 tot 0:51, kan ik weer stoppen op 0:55 en de rommel van m'n dochter opruimen. Echt comfortabel komt dat niet over en ik hoop dat maximale versnelling (positief en negatief) in te stellen is. Emergency Braking uitgezonderd uiteraard.
Ideaal toch, dat kan je dan mooi doen terwijl de auto zelf naar de bestemming rijdt.
 
Dat dacht ik ook, maar nu denk ik dat het komt door het knipperlicht van die andere auto. Het is moeilijk te zien, maar volgens mij kun je het knipperlicht zien knipperen in het filmpje.
Dat is eigenlijk net zo indrukwekkend. Net als het detecteren van stoplichten. Dat zou ik zelf toch één van de spannendste momenten vinden. Gaat ie daadwerkelijk stoppen voor een druk kruispunt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN