Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Staat van mijn nieuwe Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb eind september (net voor einde Q3) een stockwagen gekocht met ongeveer 6000km op de teller. Daarbij natuurlijk kunnen genieten van een mooie korting. Deze wagen werd verkocht "als nieuw", al was hij dat niet. De weinige gebruikssporen werden zo goed als het kon hersteld tijdens een afspraak na levering in het SeC.

Intussen rij ik er een 2-tal weken mee rond en vallen me steeds langer zaken waar ik twijfels bij heb. Onderstaande foto's tonen de positie van het portier aan chauffeurszijde. Dit wijkt ruim 1cm af van het portier aan passagierszijde. Een kennis vermoedde dat de oorzaak een ongeval/schadegeval zou (kunnen) zijn. Daarom leg ik ze graag even aan jullie voor. Wat denken jullie? Herkennen jullie dit soort verschillen ook bij jullie MS?

(Natuurlijk zal ik dit aankaarten bij Tesla, maar toch graag jullie mening...)

IMG_1071.jpg
IMG_1070.jpg
IMG_1069.jpg
IMG_1067.jpg
IMG_1066.jpg
IMG_1065.jpg
IMG_1064.jpg
IMG_1063.jpg
 
Sorry, maar ik denk dat je een normale tesla hebt.
Wat betreft de wagen als nieuw verkocht: Ik denk dat je toch een document hebt moeten ondertekenen dat je op de hoogte bent dat het een gebruikte auto is en geen nieuwe. ik heb dit toch moeten tekenen bij de aankoop van mijn tweede tesla met 2700km op de teller.

Als ik de foto's zie denk ik dat er zo duizenden rond rijden en dit zijn geen ongeval wagens.
Het neemt niet weg dat het jammer is en ze zullen bij het SuC proberen zaken op te lossen, maar niet alles zal lukken.
Probeer er deels in te berusten en vergeet vooral niet te genieten.
 
Het lijkt mij een slecht afgesteld portier dat eenvoudig goed te stellen is. Volgens mij lost dat alles op 1 ding na op (foutje bij raam van portier). Wel vervelend natuurlijk om mee te maken. Heb je geen kans gehad vooraf de auto te inspecteren? Dan zou het verkeerd afgestelde portier misschien wel opgevallen zijn. Als ik de verhalen hoor over de service van Tesla, hoef je niet bang te zijn en zullen ze dit snel en goed oppakken.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Lijkt mijn (toen nieuwe) auto wel. Dit is het verschil tussen USA fit en finish en Duitse. Of misschien is dit het verschil tussen een auto die in kleine(re) oplages deels met de hand wordt geassembleerd door een nieuwe fabri(e)k(ant) onder hoge druk (is ie aan het eind van een kwartaal gebouwd?) en een auto die per 100.000-en geautomatiseerd van de band komt?

Als je auto nu geen windgeruis aan de deuren en ramen vertoont en/of geen kou lekt zou ik zelf twijfelen om er iets aan te laten doen. Om de deuren zowel winddicht, geluidsdicht als perfect visueel uitgelijnd te krijgen is een hele toer...

Edit: Als het een schadegeval was dan zou ik juist verwachten dat de uitlijning perfect (beter dan de fabriek in ieder geval) zou zijn. Er wordt daar dan juist veel meer aandacht aan besteed dan in de fabriek.
 
Ik heb eind september (net voor einde Q3) een stockwagen gekocht met ongeveer 6000km op de teller. Daarbij natuurlijk kunnen genieten van een mooie korting. Deze wagen werd verkocht "als nieuw", al was hij dat niet. De weinige gebruikssporen werden zo goed als het kon hersteld tijdens een afspraak na levering in het SeC.

Intussen rij ik er een 2-tal weken mee rond en vallen me steeds langer zaken waar ik twijfels bij heb. Onderstaande foto's tonen de positie van het portier aan chauffeurszijde. Dit wijkt ruim 1cm af van het portier aan passagierszijde. Een kennis vermoedde dat de oorzaak een ongeval/schadegeval zou (kunnen) zijn. Daarom leg ik ze graag even aan jullie voor. Wat denken jullie? Herkennen jullie dit soort verschillen ook bij jullie MS?
(Natuurlijk zal ik dit aankaarten bij Tesla, maar toch graag jullie mening...)
Ik denk dat de deur beter afgehangen kan worden. De chroomstrips kunnen door een handige Tesla monteur over meerdere mm's worden verplaatst. Doen ze gewoon met de hand.
Verder is het inderdaad even slikken als je de bouwkwaliteit van een Tesla vergelijkt met een even dure Audi e.d. Ik heb meerdere Audi S6 versies gehad en de Audi is inderdaad veel mooier in elkaar gezet. De Tesla is niet zo verfijnd in elkaar gezet, maar rammels en andere geluiden zijn er niet. Het is gewoon het verschil tussen de Amerikaanse en de Duitse manier van auto's bouwen. Kijk naar een Mustang of een Camaro en je ziet precies dezelfde afwerking als bij Tesla.
Maar nu komt het goede nieuws. Na verloop van een paar maanden ga je leren leven met dit gegeven. Er is namelijk zoveel aan een Tesla om van te genieten, dat de wat mindere bouwkwaliteit steeds minder een probleem wordt.
Geef het gewoon een paar maanden de tijd.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb ook een stockwagen waar 5K op de teller stond.
Daarbij ben ik ook later achter een paar dingetjes gekomen die helaas kunnen horen bij een stockwagen.
Heb bijv. steenslag op de motorkap en een ster in de ruit. Het laatste is hersteld door een glasboer en de lakschade heb ik op advies van Roel (DTD) gelaten omdat bij een multicoat het alleen maar erger wordt, als je dat gaat herstellen.
Wat betreft het scheef hangen van de portier, heb ik dit aangekaart bij Sec Duiven, en kwamen meteen tot de conclusie dat de deur scheef hing.
Ze kunnen dat blijkbaar niet zelf oplossen en moest daarvoor naar een Tesla Authorized hersteller (Boekhorst Didam)
Daar hebben ze hem weer netjes rechtgezet en kon na een bak koffie weer verder.
Al met al zeer tevreden of de afhandeling door Tesla.
 
  • Like
Reactions: S-19910
sja.... had ook meerdere kappen waarbij de afstelling niet goed was. DIt is allemaal verholpen. Slordig en jammer is het wel maar goed, de meeste Tesla rijders zijn fan en slikken dit min of meer. Dit zal met de komst van de Model 3 toch echt verholpen moeten zijn anders hebben ze een probleem bij Tesla.
 
Het wordt ook door velen geaccepteerd omdat de service verder meer dan uitstekend is.
Kaart je een probleem aan, hoe klein ook, dan wordt er serieus naar je geluisterd als klant.
En de service medewerkers gaan voor een passende oplossing (of geven je in ieder geval minimaal dat gevoel).
Altijd kosteloos vervangende auto, je eigen auto gewassen terug, et cetera.
Soms bieden ze zelfs valet aan.
Ik moet dat nog meemaken bij andere merken.
 
Gisteren de nieuwe Astra van 1 van onze medewerkers bekeken. Met gepaste jaloezie naar de strakke dunne naden van het koetswerk gekeken. Ook de afwerking is op Europees dus veel hoger niveau. Hier gaat de Model 3 ten opzichte van de Ampera-E zeker geen punten scoren....
 

Bij mij sluit alles gelukkig mooi aan. Enkel bovenstaande (verschil tussen linkerdeur en dashboard, rechter deur en dashboard) heb ik blijkbaar ook. Is me nooit opgevallen behalve vanmorgen na het lezen van jouw post.... dank u :confused: lol

Wat me wel al is opgevallen is dat de lak achter de panelen (dus op het chassis) veel minder dekkend is (lichter van kleur)
 
Dat de aansluiting dashboard deur links en rechts anders is, was mij ook opgevallen. Elk showroommodel heeft het ook zo. Als je naar het design van het dashboard kijkt is het logisch dat het verschillend aansluit. De overgang naar de deur had wat eerder moeten stoppen, zodat het aan beide kanten mooi zou aansluiten. Een duidelijke en onnodige ontwerpfout. Ik ben benieuwd of ze dit bij de X hebben aangepast.
 
Kan iemand een foto delen met het verschil? Hieronder paar foto's van internet waar volgens mij aansluiting aan beide kanten goed is:

https://i.imgur.com/Dv7KMan.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/SB-B-Pano-3_use_grande.JPG?2984
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/tesla-model-s-p85-review-2014_48.jpg

Ik kan mij niet voorstellen dat er een ontwerpfout, welke zo opvalt, nog steeds niet is aangepakt, maar wie ben ik om te zeggen dat het geen ontwerpfout is ;)
 
Dank voor jullie feedback.

Over hun service énkel maar positieve commentaar. Ze hebben me al 2x valet aangeboden. Alle issues die ik achteraf gemerkt heb worden inderdaad opgelost. Maar... service zou héél wat minder werk hebben als de productie op zich hoogwaardiger was. Lijkt me ook niet echt motiverend voor het service team. Dweilen met de kraan open. In dit segment (160k+ listprice) zou dat eigenlijk niet mogen vind ik. Toch zeker niet in het derde jaar van een model...

Volgende week donderdag gaat hij binnen. Zullen zien hoe het opgelost wordt. (En genieten doe ik intussen hoor :))
 
Gisteren de nieuwe Astra van 1 van onze medewerkers bekeken. Met gepaste jaloezie naar de strakke dunne naden van het koetswerk gekeken. Ook de afwerking is op Europees dus veel hoger niveau. Hier gaat de Model 3 ten opzichte van de Ampera-E zeker geen punten scoren....

Weet niet waar de 'nieuwe' Ampera gebouwd zal worden, maar de 'oude' is een omgelabelde Chevy Volt en dus ook een Made in USA… . Denk niet dat die Ampera dus zoveel verfijnder geassembleerd is… ? ;)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren de nieuwe Astra van 1 van onze medewerkers bekeken. Met gepaste jaloezie naar de strakke dunne naden van het koetswerk gekeken. Ook de afwerking is op Europees dus veel hoger niveau. Hier gaat de Model 3 ten opzichte van de Ampera-E zeker geen punten scoren....

Waarom zal dat zo zijn? Het gehele productieproces wordt opnieuw ontworpen (kunnen we wel stellen), een voormalige Audi topper staat daarbij aan het roer en ze hebben nu al aardig wat ervaring. Daarnaast is Model 3 een tamelijk eenvoudige auto en zullen ze enorm hoge eisen stellen.

Ik denk dat we ze te kort doen door er op voorhand maar van uit te gaan dat het op dat punt wel weer niks zal worden.
 
Waarom zal dat zo zijn? Het gehele productieproces wordt opnieuw ontworpen (kunnen we wel stellen), een voormalige Audi topper staat daarbij aan het roer en ze hebben nu al aardig wat ervaring. Daarnaast is Model 3 een tamelijk eenvoudige auto en zullen ze enorm hoge eisen stellen.

Ik denk dat we ze te kort doen door er op voorhand maar van uit te gaan dat het op dat punt wel weer niks zal worden.
nee maar dat de M3 nieuwe normen gaat stellen op dit gebied zie ik nou ook niet gebeuren...
 
  • Like
Reactions: ebullio