Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Steenmarter

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds enige dagen hebben we in de straat een actieve steenmarter, tot nu toe zijn 2 ice s slachtoffer. De bekabeling vernield. Hoe zou mijn Tesla dit weerstaan of niet, iemand een idee?
Langs waar zou die steenmarter moeten in de auto geraken?

Mocht ie aan het hoogspanningsgedeelte knabbelen dan is je steenmarter probleem direct opgelost.
 
Langs waar zou die steenmarter moeten in de auto geraken?.

Ik herinner me net dat een collega niet zo lang geleden zijn kat in zijn distributieriem gedraaid heeft toen hij zijn auto startte. Het beestje kroop blijkbaar vaak onder de motorkap. Dat lijkt me niet mogelijk met een Tesla. Ik meen me wel te herinneren dat op het engelstalig gedeelte van dit forum ooit eens sprake was van muizen in de frunk, maar ik denk niet dat iets grotere diersoorten binnengeraken.
 
Wij krijgen soms bezoek van een steenmarter. In de ice auto was dit al zichtbaar op de kabels. Daarom een marterverjager geïnstalleerd en lijkt te werken. Mijn vraag: op welke positie in de Model Y zou ik een marterverjager kunnen plaatsen?? Of is het onmogelijk dat een steenmarter bij de kabels kan komen?
 
Op de UK-versie van dit forum werd aanzienlijke schade aan Tesla's door steenmarters gemeld. Dat wilde ik voor zijn. Dus heb ik een felle ledlamp gebouwd die op regelmatige tijden onder de frunk aan zwiepte en meteen weer uitging. Nooit zelf schade gehad, daar waar de buren dat wel hadden en met kippengaasrekken in de weer moesten. Twee jaar geleden verhuisd en vanaf dat moment is de T een binnenslaper. De zwik er weer uitgetrokken.
 
  • Like
Reactions: Solex