Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Het plan was effectief om aan de huisjes zelf bij te laden. Is traag maar tegelijk ook comfortabel omdat je oplaadpunt altijd ter beschikking is en vaak voldoende om dagtripjes te dekken. Ik laad nu ook enkel thuis aan de rode stekker (lucky me met 400V in huis) en af en toe aan de SC.
Nu blijkt dat "destination charging" aan het huisje (waarschijnlijk) niet kan moet ik dus gaan kijken naar andere oplossingen. Idealiter kan ik ergens een Noorse lader of Fevari even lenen/huren (anyone?).
Tegelijk ga ik ook eens kijken naar Type 2 laad punten in de buurt.
 
Of een tip hoe ik die nou aanvraag zonder Frans adres...

zie bijgaande mail hierover..
spreekt voor zich en anders even door Google Translat

Bonjour,
Notre formulaire d'inscription aujourd'hui, a quelques limitations pour nos utilisateurs étrangers (hors France).

La carte KiWhi Pass vous permet d'accéder à tous les points violets sur cette carte : KiWhi Pass : solution d’accès et de paiement pour le rechargement des véhicules électriques et de payer vos recharges électriques, elle se commande en ligne et coute 24€/an. Avant toute 1ère utilisation elle doit être activée en ligne et créditée.
Pour résoudre votre problème, je vous invite lors de votre inscription sur le site www.kiwhipass.fr , à commander votre carte et à entrer dans le champ "adresse", celle de notre société indiquée ci-dessous :

KiWhi Pass Solutions
10, allée Louis Vincent
53000 LAVAL
FRANCE

Merci de nous envoyer votre adresse personnelle suite à ce mail pour la livraison de la carte.
Cette solution provisoire n'affectera pas la qualité de nos services. Si vous décidez de souscrire à KiWhi, votre carte sera livrée à votre adresse personnelle que nous avons bien réceptionnée.

KiWhi Pass prévoit une ouverture prochainement pour l'enregistrement des personnes qui ne résident pas en France, pour offrir la meilleure expérience à nos clients étrangers.
Notre équipe d'assistance vous informera une fois que vous aurez la capacité d'entrer votre adresse dans votre espace KiWhi.

KiWhi Pass vous remercie pour votre retour d'information de valeur.
Nous vous souhaitons un séjour agréable en France.

N'hésitez pas à revenir vers nous pour d'autres informations.


Cordialement,

L’équipe KiWhi Pass

Tel. +33 2 43 90 50 00
[email protected]
www.kiwhipass.fr
 
  • Helpful
Reactions: Carl and Ivo-G
Wellicht dat het 's nachts laden (hoewel langzaam) soms toch de voorkeur heft omdat dat "geen extra tijd kost"? (destination charging:D) en... met een fivari charger kan dat prima heb ik begrepen:cool:...

Nu 2e poging om "destination charging" te gebruiken. (1e in Hotel in Oslo, 2e nu aan huisje Geiranger)
Helaas nog niet meer dan 6km/h kunnen halen. (met Juicebooster1)
In Geiranger aangekomen met 30km range, om dan weer "vol" te geraken ga een hele tijd niet veel mogen rondrijden.
Chademo (en Fortum pas in Geiranger) is een wel te overwegen stekker om mee te nemen.

Chademo die ik nu heb moet blijkbaar nog een software update, gelukkig een Noorse passant zijn Chademo mogen gebruiken, morgen naar Alesund-Ksodje om de stekker te laten updaten. (maar de geplande trip voor morgen gaat helaas niet door)
 
Nu 2e poging om "destination charging" te gebruiken. (1e in Hotel in Oslo, 2e nu aan huisje Geiranger)
Helaas nog niet meer dan 6km/h kunnen halen. (met Juicebooster1)
In Geiranger aangekomen met 30km range, om dan weer "vol" te geraken ga een hele tijd niet veel mogen rondrijden.
Chademo (en Fortum pas in Geiranger) is een wel te overwegen stekker om mee te nemen.

Chademo die ik nu heb moet blijkbaar nog een software update, gelukkig een Noorse passant zijn Chademo mogen gebruiken, morgen naar Alesund-Ksodje om de stekker te laten updaten. (maar de geplande trip voor morgen gaat helaas niet door)

Je hebt toch in Geiranger zelf toch bij het Norsk Fjordsenter een dozijn aan type 2 22 KW laders staan ?
 
Nu 2e poging om "destination charging" te gebruiken. (1e in Hotel in Oslo, 2e nu aan huisje Geiranger)
Helaas nog niet meer dan 6km/h kunnen halen. (met Juicebooster1)
In Geiranger aangekomen met 30km range, om dan weer "vol" te geraken ga een hele tijd niet veel mogen rondrijden.
Chademo (en Fortum pas in Geiranger) is een wel te overwegen stekker om mee te nemen.

Chademo die ik nu heb moet blijkbaar nog een software update, gelukkig een Noorse passant zijn Chademo mogen gebruiken, morgen naar Alesund-Ksodje om de stekker te laten updaten. (maar de geplande trip voor morgen gaat helaas niet door)

In Geiranger zijn toch meerdere opties om ook met type2 te laden?
Zelfs zonders pas:
Tesla Superchargers - Norsk Fjordsenter: oplaadstation voor Geiranger
 
In Geiranger zijn toch meerdere opties om ook met type2 te laden?
Zelfs zonders pas:
Tesla Superchargers - Norsk Fjordsenter: oplaadstation voor Geiranger
Inderdaad een hele rij laadpalen maar deze zijn enkel te gebruiken tijdens openingsuren van het centre.
(en de afstand naar ons huisje is mij 'net' teveel om er even naartoe te wandelen om dan later de wagen terug op te halen)

Dest Charging zou de ideale oplossing zijn maar dan heb je een betere aansluiting nodig dan wat ik al aangetroffen heb.
Chademo is een goed alternatief (wanneer je adaptor werkt)
 
Dat gaat lekker, Van wanneer is je Chademo stekker? Anders moet ik ook nog even bij het SEC langs voor een update..
Hopelijk gaat de rest van je vakantie voorspoediger..

Geen idee van wanneer deze is.
Ik gebruik nu 'loaner nr 2'
(loaner nr1 ligt in België, thuis vergeten. :oops: Loaner nr 2 heb ik in Trondheim via Bjorn Nyland gekregen)

Btw, super toffe kerel die Bjorn :)
 
Dat gaat lekker, Van wanneer is je Chademo stekker? Anders moet ik ook nog even bij het SEC langs voor een update..
Hopelijk gaat de rest van je vakantie voorspoediger..
Zojuist even met SeC gebeld. Als je adapter niet ouder dan een half jaar is, c.q. in het afgelopen halfjaar heeft gewerkt, kun je ervan uitgaan dat een update niet nodig is.

Men zoeke de dichtstbijzijnde snellader en plugge in voor de nodige gemoedsrust.
 
chademo test na update, helaas, werkte nog steeds niet.
Terug naar SeC, oorzaak 'zou' bij de laadpaal kunnen liggen of omdat de S al voor 80% geladen was.
Advies, nog eens proberen bij lage SOC, zou moeten werken.

dag +1: ondertussen auto update naar 2.28.19
alles nu up to date :)
SOC ~20% :)
Chademo laden, helaas, werkt nog steeds niet. :eek::(:mad:

Hang nu aan type2, gaat een paar uur duren en op enkele km's van ons huisje (eveneens behoorlijk wat hoogtemeters) dus zal hier helaas tot laat in de avond moeten zitten.
(aan het huisje max 8km/h, niet voldoende om morgen de geplande route te 'halen')

stekkertje van deze kostprijs (al heb ik een loaner) , en dan niet werken doet 'pijn' :mad:

Ondertussen 1 dag moeten 'herplannen' vanwege SeC bezoek. (gisteren)
Voor morgen opnieuw het plan omgooien want heb een Chademo lading voorzien om op de volgende bestemming te geraken.

Het is fantastisch mooi in Noorwegen maar ik had er blijkbaar een minder 'senic' toertje van moeten maken!
SuCs zijn tot nu toe betrouwbaar, de rest maakt mij helaas alleen maar nerveus.
:(:(:(
:confused::confused::confused:
o_Oo_Oo_O
:mad::mad::mad: